Op mijn XP SP2 machine heb ik onlangs PowerIso geinstalleerd gehad, voor het kunnen lezen van een .daa bestand. Deze heb ik er weer af gegooid (Nero 7 en Daemon is voldoende). Vanaf dat moment herkennen mijn fysieke stations geen enkele schijf meer. Originele CD's of DVD's niet, gebrande schijven niet, blanco schijven niet in Nero, niks meer. Ik heb zowel een SATA als een PATA speler, en beide hebben hetzelfde probleem. Ook gemounte images via Daemon geven niks meer, de enige melding die ik krijg is: 'Please insert a disk into drive X:'. De fysieke stations hoor ik ook niet draaien. Eject werkt nog wel.
Wat heb ik geprobeerd:
* Devices uninstallen in devicemanager, inclusief alle devices welke zichtbaar worden met 'set devmgr_show_nonpresent_devices=1' en 'Show hidden devices';
* De befaamde UpperFilters/LowerFilters weggooien in de registry;
* PowerISO opnieuw installeren, alle devices uitschakelen;
* Andere kabels, andere aansluiting, voor zowel de SATA als de PATA spelers;
* Daemon uitschakelen en uninstallen;
* Nero uninstallen;
Niks helpt. Google heeft me bovenstaande zaken opgeleverd, maar onderhand kan ik niks anders meer vinden. Ook hier op het forum zie ik weinig anders.
Verdere mededelingen:
* Een van de twee branders lag in de kast toen dit de eerste keer gebeurde;
* Device manager laat geen uitroeptekens zien, alles staat daar netjes;
* BIOS laat ook alles netjes zien.
Iemand suggesties? Ik weet vrij zeker dat het niet hardwarematig is, maar dat de virtuele drive zooi van PowerISO, misschien in combinatie met die van Daemon tools, wat verstiert heeft. Ik ga nu nog een LiveCD proberen, kijken of dat iets oplevert maar verwacht daar weinig van...
Specs:
* MSI K8N Neo2 Platinum
* X2 4600+
* 1GB DDR
* WD740ADFD, 2x WD5000KS (Allen SATA)
* Samsung SH-S162 PATA DVD brander
* Samsung SH-S163L SATA DVD brander
* Windows XP SP2 volledig bijgewerkt, vrij recente installatie
* Nero 7, Daemon 4.11, PowerISO 3.8
Tot slot: ik wist niet zeker of dit topic hier hoort, het zou ook in Windows Clients kunnen.
Wat heb ik geprobeerd:
* Devices uninstallen in devicemanager, inclusief alle devices welke zichtbaar worden met 'set devmgr_show_nonpresent_devices=1' en 'Show hidden devices';
* De befaamde UpperFilters/LowerFilters weggooien in de registry;
* PowerISO opnieuw installeren, alle devices uitschakelen;
* Andere kabels, andere aansluiting, voor zowel de SATA als de PATA spelers;
* Daemon uitschakelen en uninstallen;
* Nero uninstallen;
Niks helpt. Google heeft me bovenstaande zaken opgeleverd, maar onderhand kan ik niks anders meer vinden. Ook hier op het forum zie ik weinig anders.
Verdere mededelingen:
* Een van de twee branders lag in de kast toen dit de eerste keer gebeurde;
* Device manager laat geen uitroeptekens zien, alles staat daar netjes;
* BIOS laat ook alles netjes zien.
Iemand suggesties? Ik weet vrij zeker dat het niet hardwarematig is, maar dat de virtuele drive zooi van PowerISO, misschien in combinatie met die van Daemon tools, wat verstiert heeft. Ik ga nu nog een LiveCD proberen, kijken of dat iets oplevert maar verwacht daar weinig van...
Specs:
* MSI K8N Neo2 Platinum
* X2 4600+
* 1GB DDR
* WD740ADFD, 2x WD5000KS (Allen SATA)
* Samsung SH-S162 PATA DVD brander
* Samsung SH-S163L SATA DVD brander
* Windows XP SP2 volledig bijgewerkt, vrij recente installatie
* Nero 7, Daemon 4.11, PowerISO 3.8
Tot slot: ik wist niet zeker of dit topic hier hoort, het zou ook in Windows Clients kunnen.