Native drivers onder Vista.

Pagina: 1
Acties:

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Van mijn USB-stick (Philips 2GB ), Mp3 speler (Creative Zen V plus 4GB) en el cheapo 128 mb USB-stick herkent Vista de drivers niet automatisch. Vista gaat iedere keer als ik opstart met bijvoorbeeld de USB stick drivers zoeken, die ze vervolgens niet vind , waarna ze vraagt om een installatieschijf(die ik niet heb).

Ik draai Windows Vista Home Premium 64 Bits.

Eerst dacht ik dat het aan de USB-stick lag , maar de helpdesk van Philips zei dat als voor de usb stick niet automatisch drivers worden gevonden en geinstalleerd dat aan mijn Vista installatie ligt.
Later kreeg ik met de MP3-speler soortgelijke problemen, dus denk ik dat het inderdaad aan mijn Vista installatie ligt.

Ik heb nog niet geprobeerd Windows opnieuw te installeren, dit doe ik liever alleen als het echt nodig is.

Helaas kan ik op internet geen soortgelijke gevallen vinden.

edit2:
Ik ga morgen eens uitproberen of mijn USB stick het wel doet op de Vista Home Premium (32-bits) van een vriend. zo ja: installeer ik Vista opnieuw.

edit3:
Het probleem op "Techarena"
Lijkt het jullie verantwoord om de oplossing (laatste pagina, derde pagina) die daar word genoemd te proberen?

edit4:
Toch c:windows/inf/infcache.1 verwijderd (leek me wel veilig na google search)en na onder apparaatbeheer mijn Philips USB stick te hebben verwijderd, uit en in pluggen, ging het installeren van de drivers goed, ook staat 'ie nu onder deze computer erbij.

Conclusie:
Vista had bepaalde delen van de pc geindexeerd , om het zoeken naar native drivers enkele milliseconden sneller te laten verlopen :? . Het indexbestand (infcache.1) bevatte blijkbaar niet de juiste inhoud, toen ik windows "echt" liet zoeken door het indexbestand te verwijderen vond ie de native drivers wel.

Overigens erg slecht van Microsoft dat als ik ze een mailtje wil sturen over deze bug ik dan 72 euro moet betalen 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door MuisM4t op 17-12-2007 23:31 . Reden: 2e usb stick ]