Toon posts:

WRT54GL Lag Spikes

Pagina: 1
Acties:
  • 769 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom af van een Sitecom WLAN Router. Deed het perfect, en ik had nooit last van lagspikes. Het enige probleem was daarbij dat er geen encryptie kon worden ingesteld, daarom is ons gezin overgeschakeld naar een WRT54GL. Installatie ging gemakkelijk en we zaten al snel op het inet. Echter had ik last van lag spikes bij het gamen zo rond de 1-2 min. Update van de firmware naar Tomato hielp niet en toen maar weer teruggeflasht naar de originele firmware. ping 192.168.1.1 -t in opdrprompt zag ik wat ik vreesde: <1ms <1ms <1ms, maar dan om de minuut ongeveer (geen vaste waarde), op eens een uitschieter naar de 1000ms. Dus het is dus de verbinding tussen mijn computer en de router (waarschijnlijk ook van andere computers met de router, maar daar geen last van omdat daar alleen gesurft wordt). De lagspikes houden ongeveer 3 seconde aan, dit is natuurlijk vrij irritant. Na wat gegoogled te hebben was het zo dat Wireless Zero Configuration misschien de oorzaak was. Helaas kan ik dit nergens in vista vinden. Hebben jullie misschien nog enkele tips? (Firewall van router aan/uit werkt ook niet).

P.S. Er is nog iets raars, mijn icoontje van de Sitecom Wireless LAN Card zegt dat hij disconnected is in de taakbalk maar toch is hij online (daarmee communiceer ik met de router, misschien foutje van Vista?)

-Ondertussen nog paar dingetjes geprobeert maar die niet werkten :( :
Netwerk Detectie uitschakelen.
Wired AutoConfig (WCZ) uitschakelen.

UPDATE: WLAN Autoconfig (WCZ) uitschakelen killt de verbinding :(. Dit is wel de oplossing van het probleem in XP. Overigens is de lagspike precies om de 60 seconde.

UPDATE 2: Op zoek naar het progje Vista AntiLag (dit heeft bij vele het probleem opgelost, maar alle links er naar toe zijn dood!!)!!!
Update 3: Werkt niet... gg.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick..

Ik ben hier al enkele uren mee bezig nu :(. Echt veel mensen hebben dit probleem.
in prompt netsh wlan set autoconfig enabled=no interface="Draadloze netwerkverbinding" werkt helaas ook niet :(.

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
ik had dit ook bij mij is het probleem inmiddels opgelost...weet nie tof jij het al had opgelost

Mijn oplossing was de drivers van de sitecom te verwijderen...
En direct drivers van de Ralink website te downloaden www.ralinktech.com

download deze voor de RT2500 driver
Vista:RT61:2.1.0.0
RT2500:3.2.0.0

is 32MB installeren...Mijn Sitecom Wlan kaart geeft dan opnieuw aan dat ie Sitecom drivers heeft geinstalleerd. Maakt niet uit

Via het programma in taakbalk (RAui) je wireless instellen...
Sindsdien heb ik geen lag meer...hoop dat het je helpt