Toon posts:

[MacBook Pro] BUY or NOT BUY?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren en Dames,

Ik volg al een tijdje de topics in Apple Talk. En ik heb een zeer brandende vraag.

getrommel.....

Is het nou wel of niet verstandig om nu een MacBook Pro te kopen?

- Ik weet dat er veel geruchten zijn over eventuele upgrades en dergelijke maar dan vraag ik meer af heb ik dit wel allemaal nodig?

- En met de waarschijnlijkheid dat er nieuwe upgrades/versies uitkomen dan za er ook wel een prijsdaling komen dan toch?

- Ik ben van plan voor de 2.4 \ standaard te gaan. Hierop zal ik veel gebruik maken van Adobe CS3.
Is de 2.4 goed genoeg voor wat ik wil gaan doen?

Graag jullie advies.

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Zover ik weet is de update laatst al geweest, en zijn voornamelijk de uitbreidingsopties geupgrade.

Verder is een MBP natuurlijk een goede aankoop :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Als jij _nu_ een macbook pro wilt kopen moet je dat nu doen. Als je dat niet wilt moet je het niet doen 8)7

Er zullen altijd updates komen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ten eerste zou ik niet op een prijsdaling rekenen. Apple verhoogt vaak alleen de specs, voor dezelfde prijs.

Anyway, de buyersguide geeft aan dat er een update aan zit te komen. Ik zou je adviseren even tot half januari te wachten, dan is MacWorld geweest, waar vaak nieuwe hardware wordt gepresenteerd.

Verwijderd

Topicstarter
@ Alex :the buyersguide op macrumors die heb ik ook al bestudeerd en 1 van de redenen waardoor ik twijfel.

@ Eswip: half januari worden er dingen pas bekend. Maar dan duurt het weer een half jaar voordat ook bij ons beschikbaar word. Toch.

Maar stel nou dat er een nieuwe dunne Macboo Pro uitkomt dan zullen bij deze ook wel veel kinderziektes. Terwijl er bij de huidige die kinderziektes eruit zijn gevist.

Verwijderd

Topicstarter
oh ja nog allen bedankt voor de snelle reply :)

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat er in korte termijn de nieuwe intel processoren Penrynn in de Mac Book zullen komen? Misschien dat dat als update komt in januari?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sowieso staat de lancering van de Penryn op het programma, zodra die er is zal de MacbookPro zeer waarschijnlijk z'n update krijgen. Die nieuwe CPU"s gaan 5 jan los, Apple schijnt alle voorraden voor 3 maanden gekocht te hebben en geeft de 15-18 januari een expo waar ze vaak nieuwe modellen aankondigen.

Als je nog een maandje kan wachten is dat zeker de moeite waard. (als je hem nu koopt kan je wel tijdens de kerstvakantie spelen :) )

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01 08:52

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Als Apple een nieuw product uitbrengt, zijn er meestal 2 opties:
  • Available now (aka binnen een week als je snel ordert)
  • Available soon. De eerste Macbook Pro was in januari aangekondigd en kwam in februari, dus ik neem aan dat dat bij deze nooit veel langer kan gaan duren.
Ikzelf wil ook een Macbook Pro kopen, en heb al besloten te wachten tot januari, omdat dat nog maar 29 dagen is en ik tot die tijd wel overleef met m'n oude laptop.
Maar als je echt nu een laptop wilt, moet je natuurlijk nu eentje kopen :) .

Edit:
Met ^ dus

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:53
Ik zou sowieso even wachten. Als er een update is voor hetzelfde geld baal je . En zo lang wachten is het nou ook weer niet . ;)

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01 08:52

XiN-eViL

kzie-nie-veel

carfreak02 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:52:
Ik zou sowieso even wachten. Als er een update is voor hetzelfde geld baal je . En zo lang wachten is het nou ook weer niet . ;)
Nope, nog:
29 Days, 0 Hours, 41 Minutes
tot de keynote begint, dus dan weet je binnen 2 uur of er een update is :) .
Grote kans (zeer grote kans) dat die dus de Penrynn's bevatten. En misschien nog wat andere kleine upgrades (grotere HDD ofzo).

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals in de policy staat vermeld zijn topics over "Wat moet ik kopen" niet toegestaan. Uiteindelijk kan alleen jij de keuze maken of je nu een MacBook Pro moet kopen, of nog even moet wachten. Sowieso blijft het speculeren wanneer er een nieuwe versie komt en wat er dan inkomt. Aangezien dit vaak alleen maar uitmond in oeverloos gefantaseer, gaat dit topic op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 17-12-2007 19:12 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.