Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Je kan ieder geval gebruik maken van
<Autotype><![CDATA[Coupé]]></Autotype>
Mat wat werkt er niet met HTMLEncode?
<Autotype><![CDATA[Coupé]]></Autotype>
Mat wat werkt er niet met HTMLEncode?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Geef je nergens aan welke encoding je gebruikt dan?Nutcaze schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:33:
Sowieso weet ik niet welke characterset gebruikt moet worden (ik vermoed UTF-8 maar zeker weten doe ik het niet).
{signature}
Het maakt niet zoveel uit welke character encoding je gebruikt (Latin-1, UTF-8, UTF-16, UTF-32) als je het maar systematisch doet.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Ik zou in iedergeval kiezen voor UTF-8 of 16. Scheelt je uiteindelijk een hoop gezeur met speciale karakters. Je kan het ook HTML encoden maar dan zal je het handmatig moeten doen. ASP HTML encode doet dit niet standaard.
Ok, het is niet helemaal precies zoals ik zei kennelijk. Het lag ergens anders aan (er wordt een soap bericht gestuurd naar een extern stukje software welke er weer voor zorgt dat er 9 asyncrone soap calls richting de echte webservice gaan). Alleen hierin treedt kennelijk het probleem op. Een directe call op de echte service met special characters gaan wel gewoon goed. Enige probleem is nu nog even dat dat externe stukje software momenteel helemaal niet werkt, beetje moeilijk testen dus.
Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
SOAP is gewoon XML, dus als er iets ge-escaped moet worden, dan zou het XML escaping moeten zijn. Maar dat is hier niet het probleem, want de é is geen teken dat ge-escaped hoeft te worden.Nutcaze schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:33:
Ik moet een SOAP bericht samenstellen richting een interne webservice (niet zelf gemaakt) maar nou loop ik tegen het probleem aan dat als er bijvoorbeeld een é in de data staat (bijv. <Autotype>Coupé</Autotype>) dan loopt het fout op de é. Nou kan ik die in ASP Server.HTMLencoden maar het probleem blijft dan (é).
Zorgen dat je alles als UTF-8 encode, zodra het je systeem binnenkomt (en om dat goed te kunnen doen, moet je dus weten in welke encoding het binnenkomt).Maar wat kan ik doen om e.e.a. altijd goed te laten functioneren?
Overigens, characters sets en character encodings zijn verschillende dingen, die je niet door elkaar moet halen. In bijvoorbeeld MySQL hebben die dingen domweg de verkeerde naam.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Pagina: 1