Toon posts:

ATI sapphire X1550 niet hoger dan 60 Hz

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Kan iemand me helpen.
Ik heb een ati sapphire x1550 en heb de computer opnieuw geinstalleerd.
Nu is echter het probleem ik de Hz gaat niet hoger dan 60 Hz, ook als ie in 800x600 mode staat:S
Ik heb de nieuwst shit voor de kaart gedownload, maar zelfs daar doet ie het niet mee.
Het is behoorlijk irritant aan de ogen.

Verwijderd

En als je klikt op alle modi weergeven staat het er dan niet bij.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien is het in dat geval verstandig om gewoon de juiste drivers te installeren, want weinig hardware werkt heden ten dage op excrement. Kijk even op de website van ATi en download de corresponderende stuurprogramma's overeenkomstig je besturingssysteem. Wellicht is het ook het proberen waard om de drivers van je monitor te installeren.

Controleer verder zowel de standaard Windows-instellingen via Configuratiescherm » Beeldscherm » Tabblad 'Instellingen' als het CCC (Catalyst Control Center). Mogelijk dien je EDID (Extended Display Identification Data) uit te schakelen, te vinden onder Monitor Properties » Attributes in het CCC.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 22:53
Wat voor monitor heb je?

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:45
Via Dvi of D-sub? Met Dvi kun je het nl. niet regelen, 60hz blijft dus gewoon in windows staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Philips CRT monitor 107 T4.
Ik heb btw de nieuwste drivers en ATI Catalyst control center, direct van de sapphiretech site af onder drivers voor de X1550. Dan moet het toch goed zijn?
Ik heb ook al de drivers geprobeerd die op de cd stonden maar daar precies hetzelfde mee.
Ook die fuctie EDID heb ik al uitgeschakeld maar doet niks :S
Wat is er verder nog te doen?
Heb de pc al opnieuw geinstalleerd en op internet rond gezocht, waren meerdere mensen met hetzelfde probleem, maar tot op heden geen oplossing :S

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand verstand van? K kom er echt niet uit, of hebben meerdere mensen dit probleem?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:56:
Heeft er iemand verstand van? K kom er echt niet uit,
Ik zou de drivers van rechtstreeks van AMD's site af halen. Hier te vinden. Misschien heeft Sapphire oudere drivers, maar daarmee zou hij ook boven de 60Hz moeten komen natuurlijk. Maar het is maar dat je het weet. ;)
of hebben meerdere mensen dit probleem?
Ja wij hebben allemaal dit probleem en kunnen je daarom niet helpen... wtf? :P

Verder is kicken binnen 24 uur niet gewenst, als je direct geholpen wilt worden, dan kan je een helpdesk bellen.

[ Voor 27% gewijzigd door MensionXL op 17-12-2007 16:34 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
F*** het is nog steeds niet gelukt.
Flink klote zeg.
Heb dus nu weer niewe drivers van Ati website gedownload en geinstalleerd maar blijft op 60 Hz staan kan niet hoger.
Iemand nog sugesties?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee? Neem ook contact op bij de fabrikant waar ik hem vandaan heb.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn echt geweldig. Toppers, bedankt voor de hulp het is me gelukt.
Ik heb het gedaan met de informatie die ik kreeg van de mensen hier in het forum.
vooral:
Misschien is het in dat geval verstandig om gewoon de juiste drivers te installeren, want weinig hardware werkt heden ten dage op excrement. Kijk even op de website van ATi en download de corresponderende stuurprogramma's overeenkomstig je besturingssysteem. Wellicht is het ook het proberen waard om de drivers van je monitor te installeren.

Controleer verder zowel de standaard Windows-instellingen via Configuratiescherm » Beeldscherm » Tabblad 'Instellingen' als het CCC (Catalyst Control Center). Mogelijk dien je EDID (Extended Display Identification Data) uit te schakelen, te vinden onder Monitor Properties » Attributes in het CCC.

Maar ook deels met hulp van de helpdesk van AMD, via welke de grafische kaart komt. die gaven het volgende aan.
thank you for contacting AMD Customer Care for ATI products!

Please try these steps:

Open Catalyst Control Center in Advanced mode. Click on Display Options -> under Display Management Options select from the drop down list this option: list all possible modes. Then go to attributes in Monitor Properties/Digital Panel properties and uncheck the Use Extended Display Identification Data - then select your maximum resolution/refresh rate supported by your screen. Now you should be able to set the correct refresh rate.

You can also try the "Force" button in the Display Manager options to select desired resolution/refresh rate.

Het is dus gelukt om de CRT monitor weer op 75 Hz te laten draaien, veel rustiger aan de ogen.
Nogmaals bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

F*** wat gebruik jij toch grove taal :/

Sowieso is het binnen 24u herhaaldelijk achter elkaar posten ook niet gewenst. En leer eens goed quoten...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.