Resolutie manipuleren is het mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 09:43
Hey ik wil graag de resolutie van mijn beeldscherm manipuleren is dit mogelijk? Ik wil namelijk 4x hetzelfde programma openen op een scherm zonder dat ze elkaar overlappen. Of in elk geval minder overlappen. Mijn scherm kan slechts 1280x1024 aan is het mogelijk dit wat te rekken? Naar 1600x1200 met een bepaalde tool?

Het gaat om een Samsung 173p TFT scherm 17"

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Je scherm heeft een vaste resolutie van 1280x1024 omdat dit overeenkomt met de fysiek aanwezige beeldpunten. Meer weergeven kan niet met jouw scherm (of welke TFT dan ook)
Dus of kleinere venster gebruiken of een andere monitor

ps een CRT scherm heeft ook zijn limieten mocht je denken dat je hier zomaar alle resoluties op kan draaien.

[ Voor 24% gewijzigd door DarkSide op 17-12-2007 14:48 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 17:46
Nee, dat kan niet. Een (TFT-)LCD scherm werkt immers met een gegeven maximale resolutie: een aantal pixels dat onveranderlijk is aangebracht.

• et36s
Dus er is geen enkele mogelijkheid om extra beeldpunten te interpoleren via software?

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-04 03:14

MikeVM

- Baloo -

2x neen is nog steeds neen, sorry

neen...

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
nee, want er zijn geen extra punten ;)... of snap ik je nu verkeerd
edit: mike was me voor

[ Voor 15% gewijzigd door LeVortex op 17-12-2007 15:01 ]

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Je kan software matig er niet voor zorgen dat er hardwarematige beeldpunten bijgemaakt worden in de beeldscherm. Je bent fysiek gebonden. Puur en Simpel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Het kan wel, ik kan op me 1920*1200 scherm 2500*1600 (of zo iets) draaien. Wordt er niet beter op maar doet het wel (denk da tje liever wil dat die programma's overlappen dan dat alles onleesbaar wordt).

Of je moet een groter scherm kopen (19/20 inch 3:4 met 1600*1200) of een CRT.

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:05:
Het kan wel, ik kan op me 1920*1200 scherm 2500*1600 (of zo iets) draaien. Wordt er niet beter op maar doet het wel (denk da tje liever wil dat die programma's overlappen dan dat alles onleesbaar wordt).

Of je moet een groter scherm kopen (19/20 inch 3:4 met 1600*1200) of een CRT.
Dan heb jij een van de weinige TFT's die een grotere resolutie accepteren.
in princiepe krijg je een melding van je OSD dat de resolutie niet geaccepteerd word. En blijft het beeld zwart.

• et36s
Ok de uitleg is inmiddels duidelijk bedankt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 10:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het is vaak wel mogelijk, door de unsupported checkbox uit te vinken, om een resolutie te specificeren die hoger is dan de native resolutie van het beeldscherm. De kans dat je echter al die puntjes op je beeldscherm krijgt in erg klein, de meeste TFTs lusten geen resolutie hoger dan de native resolutie.
Wat echter wel kan is het ophogen van de desktopresolutie zonder de actuele monitorresolutie op te hogen. Dan krijg je een werkomgeving die groter is dan je beeldscherm je je kunt schuiven aan de randen. Ik vind het persoonlijk niks, maar wie weet dat jij er brood in ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 18-12-2007 10:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Mijn scherm kan wel een hogere resolutie alleen dan heb ik niet meer alles in me beeld en moet dan met me muis van links boven naar rechts onder om rechts onder te kunnen zien, maar dan zie ik links boven weer niet.
Weinig extra nut dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 22:34 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Bij een hogere resolutie dan native valt er niets te interpoleren. Het enige dat kan is dat het scherm wel native draait en je dus moet schuiven om bepaalde delen van het scherm te weergeven, dus dat als je muis aan de rand staat dat het scherm daarheen schuift (net als in een RTS zeg maar), maar ik weet niet of dit graka-afhankelijk is of niet. Scherm-afhankelijk lijkt mij sterk.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1