Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VB] Com-poort signaalverwerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elloh!

Het probleem: Ik wil een knop aan kunnen sluiten op de COM port, als hij ingedrukt wordt geeft 'ie een signaal door naar VB (ik gebruik 6.0, maar .NET is geen probleem) die het vervolgens verder afhandeld.

Ik nam aan dat hiervoor MSCOMM.OCX nodig is, maar krijg het daarmee niet voor elkaar.

Tips in de juiste richting of ander hulpvol materiaal is meer dan welkom :)

Alvast bedankt!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Elloh!

Er zijn in het verleden nogal wat vragen over dit soort onderwerpen geweest dus pak de GoT search en google er eens bij.

Daarnaast verwachten we hier dat je er in eerste instantie zelf mee aan de slag gaat voordat je een topic opent. Nu lijkt het erop dat je nog niks zelf hebt geprobeerd. GoT is een discussie forum en geen helpdesk om ff snel een oplossing te scoren vandaar dat we iets meer inzet vragen dan sommige andere fora.

Als je Programming Beleid en dan met name Programming Beleid - De Quickstart eens kunt doorlezen dan graag. Vul daarna aub je startpost aan met de gevraagde informatie.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Done & done.

Ik was er ook zelf mee aan de slag gegaan, maar had inderdaad wat meer info moeten geven. Mijn welgemeende excuses hiervoor :).

Heb ondertussen de oplossing gevonden - was inderdaad via mscomm.ocx.

Bedankt voor je snelle hulp.