Toon posts:

KPN stoppen & vaste nr porteren naar Budgetphone voip

Pagina: 1
Acties:
  • 1.518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een KPN Belbudget lijntje lopen hiero.
Gebruik ik niet meer dus ik dacht: laten we eens wat proberen.

Ik wil het KPN Belbudget nr porteren naar een Budgetphone voip prepaid nummer. En daarna de KPN Belbudget opzeggen.
Hoe pak ik dit aan?

a-
Moet ik eerst een gewoon Budgetphone prepaid nummer bestellen en pas later daarop de nummerportering doen? Hoe lang moet ik dan wachten als ik het nr vandaag zou bestellen?
Of kun je tegelijk bij het bestellen van het Budgetphone prepaid nr ook meteen de KPN nummerportering invoeren? Dus nieuwe order + portering 2in1?

b-
Hoe regel ik het bij de KPN? Moet ik eerst bij Budgetphone de portering regelen en dan gewoon afwachten wat er bij KPN gebeurt? Maw: Zal KPN na het porteren vanuit zichzelf die KPN-Belbudget opzeggen? Want er zit dan ten slotte geen nummer meer aan vast!

Of moet ik zelf bij KPN die abo van de KPN-Belbudget annuleren? En hoe lang moet ik daar mee wachten na mijn order bij Budgetphone?

Alvast bedankt voor al jullie input in deze!
Bob

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:11:
Ik heb nog een KPN Belbudget lijntje lopen hiero.
Gebruik ik niet meer dus ik dacht: laten we eens wat proberen.

Ik wil het KPN Belbudget nr porteren naar een Budgetphone voip prepaid nummer. En daarna de KPN Belbudget opzeggen.
Hoe pak ik dit aan?

a-
Moet ik eerst een gewoon Budgetphone prepaid nummer bestellen en pas later daarop de nummerportering doen? Hoe lang moet ik dan wachten als ik het nr vandaag zou bestellen?
Of kun je tegelijk bij het bestellen van het Budgetphone prepaid nr ook meteen de KPN nummerportering invoeren? Dus nieuwe order + portering 2in1?

b-
Hoe regel ik het bij de KPN? Moet ik eerst bij Budgetphone de portering regelen en dan gewoon afwachten wat er bij KPN gebeurt? Maw: Zal KPN na het porteren vanuit zichzelf die KPN-Belbudget opzeggen? Want er zit dan ten slotte geen nummer meer aan vast!

Of moet ik zelf bij KPN die abo van de KPN-Belbudget annuleren? En hoe lang moet ik daar mee wachten na mijn order bij Budgetphone?

Alvast bedankt voor al jullie input in deze!
Bob
1: Budgetphone aanvragen en nummerportering aanvragen
2: Budgetphone doet bij KPn aanvraag voor portering
3: Jij krijg brief van KPN met porteringsdatum
4: Jij krijgt brief/email van Budgetphone met porteringsdatum
5: Klaar. Abo wordt vanzelf opgezegd.

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:28
zit er nog een xDSL dienst op dezelfde belbudget lijn?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Interessante vraag. Ik was hier precies hetzelfde van plan. We hebben Demon / XS4ALL.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
bigall007 schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:14:
zit er nog een xDSL dienst op dezelfde belbudget lijn?
Nee ik heb ADSL al opgezegd.
Zit nu via de kabel te surfen, gaat lekker.

Voor de mensen die nog wel ADSL hebben: geen idee of je dat telnr wel kan porteren en dan toch de budgetlijn in stand houden (met een ander telnr??) voor ADSL.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
1: Budgetphone aanvragen en nummerportering aanvragen
2: Budgetphone doet bij KPn aanvraag voor portering
3: Jij krijg brief van KPN met porteringsdatum
4: Jij krijgt brief/email van Budgetphone met porteringsdatum
5: Klaar. Abo wordt vanzelf opgezegd.
Weet je hoeveel tijd er overheen gaat? Van stap 1 tm stap 3 dat je die KPN brief krijgt? (want daarna zal het wel losplopen denk ik).

En: spreek je uit ervaring? Ken je mensen die dit gedaan hebben?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:22:
[...]

Nee ik heb ADSL al opgezegd.
Zit nu via de kabel te surfen, gaat lekker.

Voor de mensen die nog wel ADSL hebben: geen idee of je dat telnr wel kan porteren en dan toch de budgetlijn in stand houden (met een ander telnr??) voor ADSL.
Nee, het is anders. Je gaat dan de toeslag betalen bij je provider voor het gebruik van de lijn.
Meestal rond de €10 per maand.

[ Voor 58% gewijzigd door cornfed99111 op 17-12-2007 18:38 ]

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:28
cornfed99111 schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:37:
[...]

Nee, het is anders. Je gaat dan de toeslag betalen bij je provider voor het gebruik van de lijn.
Dat was de reden dat ik de vraag stelde.
Het is mijns inziens zonde van het geld om voor "kaal koper" 10 euro te betalen, terwijl je voor hetzelfde bedrag ook een backup-lijn kunt houden. Tenzij je natuurlijk veel waarde aan dat nummer hecht.
DiedX schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:20:
Interessante vraag. Ik was hier precies hetzelfde van plan. We hebben Demon / XS4ALL.
xs4all kan je overzetten op xs4allonly. Daarna kun je nummerbehoud aanvragen. Op de site van xs4all lees je wat de exacte procedures zijn.

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:37:
[...]

Weet je hoeveel tijd er overheen gaat? Van stap 1 tm stap 3 dat je die KPN brief krijgt? (want daarna zal het wel losplopen denk ik).

En: spreek je uit ervaring? Ken je mensen die dit gedaan hebben?
Opzegtermijn bij KPN is een maand, dus duurt een maandje.
En ik spreek uit ervaring. Al meerdere malen gedaan bij ouders, vrienden en kennissen.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit omdat de KPN bij het porteren van je telnr automatisch ook meteen je Belbudget abo annuleert?
Maw: je kan niet het telnr porteren en de lijn gewoon behouden (met een nieuw nummer erop)??

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:48:
[...]

Is dit omdat de KPN bij het porteren van je telnr automatisch ook meteen je Belbudget abo annuleert?
Maw: je kan niet het telnr porteren en de lijn gewoon behouden (met een nieuw nummer erop)??
Nee dat kan niet.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
[b][message=29276392,noline]bigall007 schreef op maandag 17 december 2007 @
xs4all kan je overzetten op xs4allonly. Daarna kun je nummerbehoud aanvragen. Op de site van xs4all lees je wat de exacte procedures zijn.
Dank voor de tip. Helaas wil ik dit niet.

Mijn idee was om mijn nummer te porteren naar Budgetphone, en daarvanuit aan te sturen met Asterisk. Hiervoor heb ik nog internet nodig. Ik wil eigenlijk een snelle, goede provider, welke goedkoper is dan XS4ALL.

Voorwaarde is dat ze geen gekke dingen met SIP doen. Alice doet dit bijvoorbeeld wel, en valt daardoor af (helaas, een zeer aangename reclame ;))

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Opzegtermijn bij KPN is een maand, dus duurt een maandje.
En ik spreek uit ervaring. Al meerdere malen gedaan bij ouders, vrienden en kennissen.
PERFECT!! Dan weet ik nu alles. Ik ga het snel ook proberen.
Zeer bedankt voor je snelle info!!
(nu alleen nog wat leuke low-budget hardware zoeken, ik denk aan een ATA en wel de SPA3102 zodat alle bestaande telefoons kunnen blijven staan + combi met bestaande ADSL of Kabelmodem makkelijk).

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik ga dit rond maart/april ook doen dus het is een interessante vraag :) Ik neem zelf Telfort Internet waarbij ik geen lijntoeslag van 10,- meer aan KPN hoef te betalen en Belbudget dus ook laat vallen. Wellicht is dat de goedkoopste optie als je puur en alleen internet wil, want voor zover ik weet betaal je bij iedere andere provider wel gewoon die lijntoeslag en bij Telfort dus niet. Bijkomend voordeel bij Telfort is dat je een Zyxel modem krijgt waar je 2 sip's in kwijt kunt :) Bijv. Budgetphone voor je inkomende telefoontjes en Voipbuster/Voipcheap/wat dan ook voor je uitgaande telefoontjes :)

[ Voor 21% gewijzigd door objectief2 op 19-12-2007 23:23 ]

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:35
@objectief2: kan je aangeven of het je gelukt is om je KPN telefoon abbo op te zeggen terwijl je nog Telfort ADSL erop hebt lopen? Dit is namelijk een vrij nieuwe mogelijkheid die bij de bedrijven (KPN, Budgetphone) vaak niet bekend is. Ik wil dit ook gaan proberen, maar niet als er een kans is dat ik mijn ADSL signaal kwijt raak.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Dolan
RichieB schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:43:
@objectief2: kan je aangeven of het je gelukt is om je KPN telefoon abbo op te zeggen terwijl je nog Telfort ADSL erop hebt lopen? Dit is namelijk een vrij nieuwe mogelijkheid die bij de bedrijven (KPN, Budgetphone) vaak niet bekend is. Ik wil dit ook gaan proberen, maar niet als er een kans is dat ik mijn ADSL signaal kwijt raak.
Zo nieuw is dat niet hoor. En Telfort kan al leveren op een kale lijn dus dat is geen probleem.

• RichieB
Hoe lang kan je al je KPN telefoon abbo opzeggen zonder je ADSL abbo te verliezen? Dit was een paar jaar geleden echt nog niet mogelijk volgens mij. (Ik heb het niet over een nieuw ADSL abbo aanvragen die je telefonie overneemt of opzegt, maar gewoon over je huidige ADSL abbo behouden.)

[ Voor 31% gewijzigd door RichieB op 06-01-2008 18:23 ]

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
RichieB schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:43:
Het is nu begin januari dus ik heb nog niks gedaan. Mijn planning is als volgt:

1. Rond februari bij Telfort aangeven dat ik per 1 april ADSL via hen wil
2. Als dat is geaccepteerd rond eind februari Orange laten weten dat mijn contract per 11 april ofzo niet voortgezet wordt.
3. Medio april heb ik dan internet via Telfort en telefoon via KPN/Belbudget
4. Hierna vraag ik Budgetphone het nummer te porteren en zeg ik KPN/Belbudget op, of dat gaat automatisch.

Misschien zie ik iets over het hoofd dus aanvullingen zijn welkom :)

• henleu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-12 11:57
Ik ben beniewd hoe het afloopt. Voorlopig heb ik m'n xs4allonly voor een jaar verlengd ivm met de 'gratis' Speedtouch 780.
De Telfort variant icm Budgetphone voor je vastenummer en nog een voipprovider voor de uitgaande calls is prijs technische interessant

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 12:39
henleu schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:53:

De Telfort variant icm Budgetphone voor je vastenummer en nog een voipprovider voor de uitgaande calls is prijs technische interessant
ik doe dit ook al een maandje deze combo.
werkt zeer goed.

• RichieB
@jejeh: heb je eerst Telfort aangevraagd, en daarna je KPN nummer overgezet naar Budgetphone? Ik heb de aanvraag bij Budgetphone al gedaan, maar die wil van me weten of mijn ADSL provider dit ondersteunt. En de Telfort klantenservice antwoordt niet op mijn vraag. :|

[ Voor 5% gewijzigd door RichieB op 12-01-2008 17:09 ]

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 12:39
RichieB schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:08:
@jejeh: heb je eerst Telfort aangevraagd, en daarna je KPN nummer overgezet naar Budgetphone?
nee ,ik had geen nummer bij kpn,helaas kan ik je daar niks over melden.
maar heb alleen telfort internet en heb met budgetphone/voipbuster een goedkoop alternatief.
en bedoelde dus, dat het goed werkt zo.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jejeh schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:20:
[...]

nee ,ik had geen nummer bij kpn,helaas kan ik je daar niks over melden.
maar heb alleen telfort internet en heb met budgetphone/voipbuster een goedkoop alternatief.
en bedoelde dus, dat het goed werkt zo.
Je kan bij budgetphone dus gewoon een nummer krijgen?
Is dat een 087 of 085 nummer??
Pagina: 1