Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ASP classic - imagemagick voorbeeld

Pagina: 1
Acties:
  • 916 views sinds 30-01-2008

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24
Ik heb de volgende code:

ASP:
1
2
3
4
<%
Set Img = Server.CreateObject("ImageMagickObject.MagickImage.1")
Img.Convert "M:\wwwroot\IAK\data\ __R18.jpg", "resize=300x225!","M:\wwwroot\IAK\data\ a__R18.jpg.jpg"
%>

Die de volgende error teruggeeft:

code:
1
2
3
4
5
ImageMagickObject.MagickImage.1 error '80041771'

convert: 410: Must specify image size `\wwwroot\IAK\data\ __R18.jpg': convert: 435: unable to open image `resize=300x225!': No such file or directory: convert: 410: missing an image filename `M:\wwwroot\IAK\data\ a__R18.jpg.jpg':

/data/index.asp, line 3

Ik kan echt nergens voorbeeldcode vinden die lijkt te werken of andere documentatie die me op weg helpt, ik heb ook geen idee wat er nou echt fout gaat.

Ik heb google binnenste buiten gekeerd maar ik vind gewoon niets wat me ni de richting helpt, buiten bovenstaande snippet. Ik hoef alleen maar te resizen, that's all, maar het moet wel met image magick (is een test of hij goed er voor zorgt dat er geen moire etcetera ontstaat).

[ Voor 15% gewijzigd door BikkelZ op 17-12-2007 13:25 ]

iOS developer

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Mss handig om te vertellen wat je eigenlijk wil gaan bewerkstelligen?

• Nic
  • Laatst online: 21:25

Nic

Vrij

ImageMagick heeft een beetje aparte methode voor het doorgeven van de parameters...
Dit gaat wel werken:
code:
1
2
Img.Convert "M:\wwwroot\IAK\data\__R18.jpg", "resize", "300x225!","M:\wwwroot\IAK\data\a__R18.jpg"

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Nic op 17-12-2007 13:32 . Reden: geen spaties tussen directory en filename ]

• BikkelZ
Dit werkt dus ook niet.

code:
1
2
3
4
5

convert: 410: Must specify image size `\wwwroot\IAK\data\ __R18.jpg': convert: 435: unable to open image `resize': No such file or directory: convert: 435: unable to open image `300x225!': No such file or directory: convert: 410: missing an image filename `M:\wwwroot\IAK\data\ a__R18.jpg':

/data/index.asp, line 3

Met of zonder spatie tussen filename en directory maakt niets uit (overigens draait dit script in de data directory al op dit moment), maar je krijgt wel een andere foutmelding. Volgens mij gaat er iets heel anders mis dan die foutmeldingen insinueren.

iOS developer

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:34

Salandur

Software Engineer

kloppen die spaties in de bestandsnamen?

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• BikkelZ
Salandur schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:29:
kloppen die spaties in de bestandsnamen?
Met of zonder maakt niet zo veel uit. Zonder:

code:
1
2
3
4
5

convert: 410: Must specify image size `\wwwroot\IAK\data\R18.jpg': convert: 435: unable to open image `resize': No such file or directory: convert: 435: unable to open image `300x225!': No such file or directory: convert: 410: missing an image filename `M:\wwwroot\IAK\data\A18.jpg':

/data/index.asp, line 3

iOS developer

• Nic

Nic

Vrij

BikkelZ schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:29:
Met of zonder spatie tussen filename en directory maakt niets uit
O wacht even, dat had ik nog niet eens gezien: geen spatie in tussen directory en bestand natuurlijk. Controleer ook eens of M:\wwwroot\IAK\data\__R18.jpg wel een bestaand bestand is en of IIS (iusr/iwam-account) rechten heeft om dat bestand te lezen.

• BikkelZ
dsltv schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:32:
[...]

O wacht even, dat had ik nog niet eens gezien: geen spatie in tussen directory en bestand natuurlijk. Controleer ook eens of M:\wwwroot\IAK\data\__R18.jpg wel een bestaand bestand is en of IIS (iusr/iwam-account) rechten heeft om dat bestand te lezen.
Je had inderdaad gelijk, ik had me vergist in lokale directory.

ASP:
1
2
3
4
<%
Img.Convert "D:\Development\IAK\www\data\R18.jpg", "resize", "300x225!","D:\Development\IAK\www\data\A18.jpg"
%>

Krijg ik de volgende error:

code:
1
2
3
convert: 435: unable to open image `resize': No such file or directory: convert: 435: unable to open image `300x225!': No such file or directory:

/data/index.asp, line 3

Blijkbaar probeert hij alles maar een beetje als een padnaam te verwerken, en als dan lukt is hij blij, en anders krijg ik een errorr.......

Alleen als ik alleen maar de padnamen mee geef en verder niets krijg ik een kopie van het plaatje

------------------

Opgelost:

ASP:
1
2
3
4
<%
Img.Convert "D:\Development\IAK\www\data\R18.jpg[200x200]", "D:\Development\IAK\www\data\C18.jpg"
%>

Volgens mij is deze methode nergens zo gedocumenteerd (wel met apostrofjes).

[ Voor 17% gewijzigd door BikkelZ op 17-12-2007 13:53 ]

iOS developer

• BikkelZ
Even voor het vervolg:

Ik kan alleen maar een bepaalde soort resize doen als ik de code zo gebruik. Dus geen geforceerde resize naar een bepaalde blokgrootte of andere grappen. Hoe roep ik deze functie aan in ASP classic zodat ik wel met parameters kan werken?

iOS developer

• Nic

Nic

Vrij

Ik heb m'n eigen code er nog even op nagekeken (ik gebruik ImageMagick voor bijna alle image manipulaties in de Oypo-scripts/website). Try this:
code:
1
2
Img.Convert "D:\Development\IAK\www\data\R18.jpg", "-resize", "300x225!","D:\Development\IAK\www\data\A18.jpg"

(dus -resize ipv resize). In het algemeen: de convert functie binnen ASP werkt hetzelfde als dat je 'convert' via de command line zou gebruiken, maar dan met iedere command line parameter in een aparte parameter binnen je asp-aanroep.

[ Voor 8% gewijzigd door Nic op 17-12-2007 14:22 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

BikkelZ schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:14:
Even voor het vervolg:

Ik kan alleen maar een bepaalde soort resize doen als ik de code zo gebruik. Dus geen geforceerde resize naar een bepaalde blokgrootte of andere grappen. Hoe roep ik deze functie aan in ASP classic zodat ik wel met parameters kan werken?
Even voor het vervolg: we verwachten hier meer dan alleen een fout/probleem dumpen en vervolgens te zeggen "met google kan ik niks vinden". Dat weet je ook wel. Het lijkt er nu op dat je "resize" meegeeft i.p.v. "-resize" waardoor ImageMagick het ziet als een bestandsnaam en niet als parameter, iets wat je vrij snel had kunnen zien als je het via de commandline zelf had geprobeerd (debuggen dus).

En voor het COM Object dat je nu gebruikt is ook documentatie te vinden om de ImageMagick site zelf: http://www.imagemagick.org/script/ImageMagickObject.php

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 17-12-2007 15:03 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.