Toon posts:

[Vista] Mediacenter reageert traag bij grote database?*

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik een Media center staan
En deze wordt nu op het zoeken en het afspelen van muziek erg vertraagt nadat ik er 30 gb aan mp 3 op heb gezet.
Dit was eerst niet het geval.

ik heb er een X2 Amd 4000+ in zitten met 2 gb intern en een 500 Gb hdd

Weet iemand hier de oorzaak van ??

Gr
Sjaakb

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

St@m

@ Your Service

Wat bedoel je met "traag" gaat de muziek haperen? Gaat het navigeren trager?
Welke OS gebruik je? XP MCE of Vista MCE?
Als je de muziek gaat afspelen in Media Player werkt het dan ook traag? (MCE haalt de gegevens uit MP)
Het je al een keer alle muziek uit je library gehaald en weer opnieuw toegevoegd?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het navigeren gaat traag als je hem b.v. op artiest zet, niet bij genre en dan naar artiest.
Maar rechtstreeks naar artiest wel er staan inmiddel wel 2100 artiesten in.
De muziek vertraagt niet onder het afspelen maar als een nr klaar is kan het wel 20 sec duren voor de volgende begint.
Dit was niet toen ik er maar 30 cd,s in had staan.
Ook na een hersinstallatie is dit probleem we nog, dus ik heb het idee dat Mce niet overweg kan met een grote hoeveelheid aan mp3????

Maar ik zal inderdaad de muziek eens leeg maken en dan weer vullen en zien wat er gebeurt.

Gr
Sjaakb

Verwijderd

Topicstarter
Vista

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Op www.thegreenbutton.com heb ik ooit eens een oplossing gelezen om de musicdatabase op een ramdrive te plaatsen ipv de harddisk. Tijdens het aanloggen werd door een scriptje de database gekopieerd van HD naar ramdrive en tijdens het afloggen weer teruggekopieerd. Via de registry is de lokatie van de database te wijzigen (staat default in je userprofile).

Volgens de poster was het trage navigeren na deze aanpassing compleet verdwenen. :)

Ik ben in een goede bui: klik

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix, OS en een beetje verduidelijkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1