Vista met schijf probleem

Pagina: 1
Acties:

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-01 22:51
Ik heb 4 schijven in mijn systeem zitten

2 x 36GB western digital Raptor
1 250GB western digital
1 x 160GB seagate (pas bij geplaatst)

Nu heb ik Vista geinstalleerd op een van de twee raptor schijven, nu heb ik op de
250 GB schijf, wat data staan die ik wil kopieeren naar me Vista schijfje.

Zodra ik ga kopieeren loopt het systeem erg traag en krijg ik vanuit vista een hangend
schermpje wat zegt dat hij aan het berekenen is hoe lang de transfer gaat duren, hierna stop het hele proces en geeft een foutmelding dat hij de data niet kan kopieeren met een I/O error en is Vista dan ook de WD 250 GB schijf ook kwijt. Na wat geratel word de schijf wel weer herkend en kan ik ook weer door de folders heen browsen, echter weer knippen/kopieeren leverd dezelfde problemen op.
Ik heb zelfs ook al een blue screen gekregen met drivers_less_or_equal error

Mijn HDD ledje blijft branden, als ik het systeem probeer te rebooten, blijft het allemaal hangen en moet ik de PC een harde reboot geven. Nu heb ik de 250GB schijf even van het stroom afgehaald en Vista draait nu als een zonnetje. In eerste instantie dacht ik dat de schijf stuk was, echter doet deze het prima in een andere PC. Alle andere schijven werken prima, het lijkt dan ook alleen als de 250GB schijf moet werken dat het mis gaat

Nu heb ik me laten vertellen dat het misschien wel komt omdat de vierde schijf net even teveel is zodat ik te weinig stroom heb. Weer een ander zegt dat het misschien de driver van de SATA controler is die niet goed overweg kan met Vista, kortom ik ben het even kwijt, heeft een van jullie
dit weleens meegemaakt of weet er iemand een oplossing, mijn overige HW specs zijn

Intel Core 2 Duo E6600
ASUS P5N32-E SLI
Cooler Master PSU,iGreen, ATX,600W
ASUS Geforce 8800GTX 768 MB
TWIN2X2048-6400C4 Corsair 2048MB,DDR2, 6400,Twin2X,4-4-4-12

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat een mogelijkheid is is dat je alle schijven gaat testen.
Data Lifeguard voor je WD schijven en Seatools voor je Seagate schijf. Ik weet niet als dit een voedingsprobleem is, maar dat kan je testen dmv een multimeter of de lijnen in de gaten houden in de bios (multimeter is het beste, bios kan afwijken).

Je zou de schijven eens kunnen verwijderen uit Apparaatbeheer om te kijken wat er gebeurt na een herstart van Vista.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Zijn het toevallig gegevens uit XP ? Dan zul je de gegevens even op een XP machine op een een Vista geformateerde schijf moeten kopieren. Teminste dat is mijn ervaring van afgelopen weekend. Mijn XP backup schijf werd alleen als Dynamische schijf gezien. Kon er verder dus niks mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Hekking op 17-12-2007 18:49 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

• BzR
Het zijn inderdaad wel bestanden die vanuit xp zijn overgezet, maar geen xp bestanden zelf, het zijn foto's,mp3's en wat iso's. Maar wel een goed idee ik zal het even proberen of dit wat uit maakt.

Betekent dit eigenlijk dat je backup data niet meer kan gebruiken wat vanaf een XP installatie komt ?
Door het gewoon simpel even op een tijdelijke schijf te zetten en het vervolgens weer terug te zetten
binnen een Vista omgeving.

[ Voor 17% gewijzigd door BzR op 17-12-2007 20:21 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Kijk even in je apparaatbeheer of alle onderdelen goed geïnstalleerd zijn. Ik verdenk een brakke driver van je HD controller, dus die zul je even moeten updaten. Probeer het desnoods ook even met een andere SATA kabel en/of connector op het moederbord.

Verder is data gewoon op XP of Vista leesbaar hoor, ongeacht op welk OS dat deze is aangemaakt. Natuurlijk wel onder de voorwaarde dat je geen gek filesystem gebruikt, maar dat is in 99% van de gevallen tegenwoordig toch NTFS wat beide prima aan kunnen.

• BzR
Ik durf het haast bijna niet te posten maar het was dus een rotte SATA kabel 8)7

Bedankt voor jullie medewerking, wat mij betreft mag hier een slotje op :)
Pagina: 1