Canon Speedlite 430EX handleiding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.578 views sinds 30-01-2008

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb een Canon Speedlite 430EX gekocht als kado. Dit bleek een internationale versie te zijn, die met engelse handleiding geleverd wordt. Heb ik geen moment bij stilgestaan aangezien ik er voor mezelf nooit echt op let, maar voor de ontvanger van deze flitser zou een nederlandse handleiding erg fijn zijn.

Nou weet ik dat produkten in nederland geleverd moeten worden met een nederlandse handleiding, consumentenrecht. Maar ik neem aan dat ik hier dus geen recht op heb aangezien het expliciet op de pagina staat.
Klopt dit, of kan ik alsnog een handleiding aanvragen bij de webshop?

Ik heb al geprobeerd om gewoon via de Canon website / webshop een handleiding aan te vragen, maar na het aanvragen van de offerte krijg ik de mededeling dat ik voor de 430EX geen nederlandse handleiding meer kan bestellen.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Is het leveren van een Nederlandse handleiding verplicht?

Het leveren van een Nederlandse handleiding bij een produkt, is in de meeste gevallen niet verplicht. Een gebruiksaanwijzing in één van de moderne talen zoals Engels is voldoende.
bron

Ik zou zeggen, probeer een PDF te vinden, of iemand die zo vriendelijk is om zijn NL-handleiding voor je in te scannen (is 36 pagina's). Maar een PDFje moet denk ik wel te vinden zijn, ik heb mijn 350d ook met Engelse handleiding, en ooit via wat zoekwerk de NL-vertaling gevonden (waar ik hem nu heb weet ik niet eens, want ik kan gewoon engels :P).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
linkjes met materiaal waar copyright op rust zijn niet bepaald gewenst

[ Voor 108% gewijzigd door YellowCube op 17-12-2007 13:15 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Overigens vraag ik mij af of het mag, om NL-handleidingen zomaar op internet aan te bieden. Er rust nl. wel copyright op (© Canon Inc. 2005). Het is een van Canons troeven in haar strijd tegen de grijze import.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• flo_
Arjan A schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:53:
Overigens vraag ik mij af of het mag, om NL-handleidingen zomaar op internet aan te bieden. Er rust nl. wel copyright op (© Canon Inc. 2005). Het is een van Canons troeven in haar strijd tegen de grijze import.
Nou jammer dan, daar is de eigenaar voor aansprakelijk van de link die ik gaf. Lezen is altijd toegestaan, dus wat maakt het nog uit. Ik snap je best, tuurlijk is het niet toegestaan om zoiets te uppen.

Verwijderd

Toch ben ik van mening dat je dat niet moet doen, uit de FAQ:
Handleidingen

Handleidingrequests voor wat voor stuk hardware dan ook doen we hier niet aan op GoT. Niet eens omdat ze copyrighted zijn, maar gewoon omdat ze vaak te downloaden/bestellen zijn bij de fabrikant en ook bij de betere shops aan te vragen zijn. Een tip: let bij het bestellen van camera's via het internet op of je een Nederlandse versie of een geimporteerd model krijgt. In het laatste geval krijg je namelijk meestal géén Nederlandse handleiding.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Canon 430EX is volautomatische flitser via E-TTL. Daar kan je amper mee instellen dan:

- testknop (op plek waar controle LED oplicht ten teken dat ie klaar is om te flitsen). Dit is Pilot knop. Zal eenmalig op volle kracht flitsen.
- Highspeed mode. Deze zal tot 1/2000 sec flitsen. Normaal 1/60. Doorgaans op 1/60 sec ingesteld.
- Push knop boven om flitskop te draaien, en zijwaarste knop op flitskop om kop in andere hoek te zetten
De kop laat zich 90 graden omhoog bewegen en 270 graden links en rechts bewegen.
Graden aflezing is op onderste behuizing te lezen direct bij de flitskop aan onderkant.

De flitspower gaat via je digicam, dus daar moet je meer van lezen. De vermogen is instelbaar via digicam menu. Lees dus handleiding van je digicam door.

Group knop onderaan bij voet. Bij normaal gebruik is ie geen slave, maar heb je tweede 550EX flitser dan kan ie als master werken. Groep instellen via kleine buttons zodat beide overeenkomen.

Batterij inleggen is gewoon goed kijken naar prints ernaast waar + en - is. De kap schuift omlaag om te openen en omgekeerd om te vergrendelen.

Dit is met mijn oudere 420EX. 430EX is iets anders maar grotendeels gelijk. Waarom zou je handleiding voor zoeken? Het is veel simpeler dan 550EX die wel manueel in te stellen is.
De sensor en ledlamp aan voorkant werken alleen op EOS toestel. Andere pro-consumertoestellen met hotshoe werken niet.

• flo_
Ja, inderdaad.. Nou, dan is het aan een modje of de topic dicht gaat/link weggehaald wordt.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd in "Canon Speedlite 430EX handleiding" zegt genoeg :) en flo_ : zoiets zou je zelf ook kunnen ;) desalniettemin heb ik heeft YellowCube hem toch weggehaad.

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 17-12-2007 13:16 ]

LinkedIn
Instagram

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-01 20:21

YellowCube

Wait...what?

FG Algemene policy

denk dus dat je ondanks je poging het bij Canon te vragen gewoon pech hebt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.