Toon posts:

DNS voor Child Domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie doet zich voor:

2 domeinen:
domain.local
child.domain.local

Beide domeinen hebben 2 DC's.
Alle DC's zijn DNS server en tevens Global Catalog.

Er is geen onderscheid in IP adressen voor clients/servers in deze domeinen.
De IP adressen worden geregeld door een DHCP server in het domain.local domein.
Zowel voor het root als het child domein.

Echter resulteerd dit dus dat de clients voor het child domain zichzelf dus registeren op de DNS servers van het domain.local domein en niet bij de DNS servers in het child.domain.local domein.

Dit is echter wel wenselijk.
Op de DNS servers in het child.domain.local domein staat een AD intergrated Primary zone voor dat domein geconfigureerd. Tevens is er een conditional forwarder op deze server voor/naar het domain.local domein.

Hoe kan ik 't nu (liefst middels DHCP) voor elkaar krijgen dat de clients van het child.domain.local domein zich gaan registeren bij de DNS server van dat zelfde domein.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

DarkSide

theres no place like ::1

Je hebt waarschijnlijk in de scope opties van je DHCP een DNS server opgegeven. Deze DNS server zullen ze dan naar opzoek gaan.
Je zou een aparte ip range en scope kunnen aanmaken voor de child domein.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zorg ik er dan voor dat alleen die clients die IP range krijgen?
Ze zitten samen met de andere clients op dezelfde switches.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hebben we het hier over Windows 2000 of Server 2003? Windows Servers en Server-Software - Policy.

How To Create a Child Domain in Active Directory and Delegate the DNS Namespace to the Child Domain altijd nuttig :P
Nog een documentje over enterprise-dhcp: http://www.microsoft.com/...orkServices/ignsbp_3.mspx

Is het misschien een optie om met vlans te werken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters