Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...
Wat wel kan is de structuur van de database bevragen via de database "information_schema" die mysql voor je bijhoudt. Bekijk die database maar eens. Iets als:
1
| SELECT COLUMN_NAME FROM COLUMNS WHERE TABLE_NAME = 'je tabel' and COLUMN LIKE 'persoonlijk_%' |
Verwijderd
Als dat kan, dan kan je toch ook een subquery maken?rutgerw schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:55:
Wat wel kan is de structuur van de database bevragen via de database "information_schema" die mysql voor je bijhoudt. Bekijk die database maar eens. Iets als:
SQL:
1 SELECT COLUMN_NAME FROM COLUMNS WHERE TABLE_NAME = 'je tabel' and COLUMN LIKE 'persoonlijk_%'
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT ( SELECT COLUMN_NAME FROM COLUMNS WHERE TABLE_NAME = 'users' AND COLUMN LIKE 'persoonlijk_%' ) FROM 'users' |
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 12:06 ]
Als dat werkt vreet ik.... euh... het lijkt me stug dat dat werktVerwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:06:
[...]
Als dat kan, dan kan je toch ook een subquery maken?
SQL:
1 2 3 4 5 6 7 SELECT ( SELECT COLUMN_NAME FROM COLUMNS WHERE TABLE_NAME = 'users' AND COLUMN LIKE 'persoonlijk_%' ) FROM 'users'
voordat ik hier straks oude sokken zit te eten
[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 17-12-2007 12:15 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
Ergo: kritisch kijken naar datamodel, dat kan natuurlijk nooit kwaad. Gebruik als je het per se nodig hebt een meta query om een lijstje kolomnamen te bouwen, die je vervolgens in je code kan plakken.
{signature}
Hoe wil je die persoonlijke gegevens koppelen aan een persoon?
Dat kan alleen als je in de WHERE clausule de ID van de tabel opneemt.
Wat makkelijker is om dan SELECT * te doen en in je code alleen de relevante kolommen te gebruiken/verwerken.
let the past be the past.
WHERE is ook maar lastig, dus dat kan ook in code.SPee schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:34:
Wat makkelijker is om dan SELECT * te doen en in je code alleen de relevante kolommen te gebruiken/verwerken.
Als je per se automatisch kolommen met die prefix wil selecteren, doe dan gewoon eerst die query naar meta info.
{signature}