Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

een student heeft de harddisk gelocked

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik werk op een school en een student heeft een user wachtwoord op een sata harddisk gezet. Kan ik er deze nog afhalen met een bepaald tooltje?
Ik heb al gegoogled, maar ik kan zo 1,2,3 niets vinden.

( als je een pc vergeet te voorzien van een bios wachtwoord krijg je dit soort praktijkten, ik weet het , domdomdom ) :'(

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 11:24

Beugelfles

I love rusty spoons

En het is niet mogelijk om de student te martellen om het wachtwoord los te krijgen? Of is het onbekend welke student het gedaan heeft?

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hier ben ik ook geinteresseerd in, ik heb nog twee harddisks liggen met precies hetzelfde probleem. Ik had ook al wat rondgezocht, maar geen oplossing gevonden. De harddisks worden nog wel herkend, maar je kunt er geen data van lezen/naaertoe schrijven.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

We mogen je op geen enkele manier helpen beveiligingen te omzeilen, kijk maar in de FAQ ;) Maar als het wachtwoord in het BIOS is ingesteld zou een Clear CMOS wel helpen, vermoed ik.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Contact opnemen met de hardware leverancier ?
We mogen je op geen enkele manier helpen beveiligingen te omzeilen, kijk maar in de FAQ Maar als het wachtwoord in het BIOS is ingesteld zou een Clear CMOS wel helpen, vermoed ik.
ww in bios is iets anders dan op de hd...!? 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door lier op 17-12-2007 11:22 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als we niet eens weten welke harde schijf precies zal een antwoord hoe dan ook uitblijven ;)

Is de data van belang, kan je niet gewoon formatteren? If not: bel met degenene die de HDD aan je heb ben verkocht en / of bel met de fabrikant. Ga er dan maar van uit dat een nieuwe HDD kopen goedkoper en sneller is dan enige service om het wachtwoord er weer af te laten halen, incl. de check of je inderdaad de echte eigenaar bent.

offtopic:
Tools om wachtwoorden te achterhalen, of om met behoud van data maar zonder fysieke toegang wachtwoorden te resetten, lijken me wegens Het algemeen beleid #misbruik niet de bedoeling@GoT. Maar als iemand een tool weet waar de data verloren gaat, of waar fysieke toegang nodig is bijv. omdat het via het bios werkt, kan ik het niet erg vinden om hier te bespreken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Ook ik heb helaas ook al eens te maken gehad met dit probleem, ik heb vanalles geprobeerd maar het was totaal vruchteloos. uiteindelijk is de leerling opgespoord en het wachtwoord ontfutselt
Je zou eventueel nog kunnen kijken naar hiren's bootdisk ed.
Is het toevallig een Fujitsu Siemens ?

My favorite programming language is solder.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

De meeste fabrikanten hebben wel een test-tool voor hun HD's op hun site staan.
Met die tool een Low-level format en leeg is je schijf.

HD van een werkende pc (ga er vanuit dat het om 1 van de 100 leerlingen pc gaat) clonen en gaan maar weer.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:21:
We mogen je op geen enkele manier helpen beveiligingen te omzeilen, kijk maar in de FAQ ;)
:X

Verwijderd

Topicstarter
de data mag er vanaf, het is een SEAGATE harddisk. SATA ST3808110AS. maar volgens mij is de enige manier om de harddisk te flashen, iets wat ik nog nooit gedaan heb. met de bios resetten haal je het passwoord er niet vanaf.... ik wist niet dat die schijven een "te flashen "gedeelte hadden, en met welke tool zou je dat dan moeten doen? jullie nog een idee...

met de seagate tool , die je kunt downloaden en er automatisch een bootflop van maakt, kun je nog niet bij de schijf komen om idd een lowlevel format te geven...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 11:34 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het lijkt erop dat er een aantal programma'tjes en guides zijn, maar die unlocken en behouden de data als het goed is. Dus dat is een beetje lastig om dit hier te gaan posten.

Met de volgende keywords kom je iig al een heel eind volgens mij.
F_J_Knip. 'Nee' zeggen en 'ja' doen is niet handig...

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2007 12:42 ]

☻/
/▌
/ \

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Op zo'n schijf zit een schrijfbaar gedeelte voor het OS én een schrijfbaar gedeelte voor de firmware van die schijf, waar dus het wachtwoord in zit opgeslagen. Vanuit Windows (of elk ander besturingssysteem) zul je dus niet zonder een low level format of een ander low-level tooltje bij die wachtwoordgegevens kunnen komen, omdat die geheugenadressen simpelweg niet aanspreekbaar zijn.

Low level formatten is iets wat je niet zomaar doet omdat als het fout gaat je hele harde schijf onbruikbaar is, maar in dit geval lijkt het mij de enige oplossing, buiten de schijf terugsturen naar Seagate zodat zij wellicht handmatig dat wachtwoord eraf kunnen flashen..

Verwijderd

Topicstarter
ik ben eruit, het was een user pass wat erin gezet is en ik ben achter het fabricageMASTERpassword gekomen, hij unlockte hem meteen. bedankt !

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Np ;)
offtopic:
Dit is eigenlijk dus geen oplossing die aan de policy voldoet, omdat je bij de oude gegevens kan. Eigenlijk zou de schijf hierna autmatisch moeten formatteren

[ Voor 95% gewijzigd door Kixtart op 18-12-2007 16:32 ]

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1