Toon posts:

Dvd doet niet samen met plexwriter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op tweede IDE controller zit bij mij m'n plexwriter 12-10-32 en een dvd speler. Als ik opstart met dos bootfloop met cd drivers doen beide drives het.

Al start ik op in windows met alleen dvd speler aangesloten, dan doet hij het.

Als plexwriter EN dvd aangesloten zitten dan doet de plexwriter het wel en de dvd niet. Windows ziet de dvd speler wel, maar een cd/dvd er in en via verkenner naar die drive resulteert in een "drive not ready" error.

Heb al andere kabel gebruik, master en slave omgedraait maar niets schijnt te helpen.

Wil die dvd niet op de primaire controller want daar zitten 2 udma66 hdd's op. Plexwriter en dvd zijn beide mode4

Wie o Wie heeft de gouden tip?

TIA

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:30

@r!k

It is I, Leclerq

Probeer in ieder geval of hij het op die ander ide controller wel doet, dan kan je kijke of het aan de ide bus ligt. Heb je de plextools geinstalleerd staan trouwens?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Plextor is officieel geen UDMA en je DVD wel, werken niet samen op 1 ide-poort. Heb probleem al vaker gezien.
Als het goed is kan je een jumper op de Plextor waar staat reserve, als je dat doet wordt die UDMA. Ditwordt niet officieel ondersteund, maar het schijnt te werken volgens verschillende sites.
wat je ook kan doen is DMA uitschakelen voor je DVD in windows, maar ik denk dat alles dan een beetje traag gaat lopen.

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
je kan die HDD's geloof ik beter allebei als een master op IDE 1 & 2 dus change dat ffkes en check of het werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer in ieder geval of hij het op die ander ide controller wel doet, dan kan je kijke of het aan de ide bus ligt. Heb je de plextools geinstalleerd staan trouwens?
Als de dvd alleen op de bus zit dan doet hij het wel. En plextools staat niet geinstalleerd. Wel cequadrat en packet cd.
Plextor is officieel geen UDMA en je DVD wel, werken niet samen op 1 ide-poort. Heb probleem al vaker gezien.
Bios geeft aan dat dvd mode 4 is.
je kan die HDD's geloof ik beter allebei als een master op IDE 1 & 2 dus change dat ffkes en check of het werkt!
Maar als je een udma 66 met een mode 4 op 1 controller aansluit dan haal je toch niet het maximale van je udma 66? Ik heb ooit eens ergens gelezen / gehoord dat hij dan terug gaat naar udma 33 voor je harddisk?

Maar gaat iig ff de tip proberen met de jumper. ff zoeken waar dat ding zit.

Verwijderd

Topicstarter
Jumper niet gevonden op de plex, achterop zitten maar 3 jumpers, master, slave en cable select.
Pagina: 1