“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)
Mis ik hier enige achtergrond-topics?!
Heb je al iets wat de vloer laat bewegen, of zoek je zoiets per tegel:

??
Heb je al iets wat de vloer laat bewegen, of zoek je zoiets per tegel:

??
Verwijderd
Iets met sensoren en motortjes doen?
Bij elke beat krijg motortje signaal, en beweegt de tegel naar boven en terug oid
Bij elke beat krijg motortje signaal, en beweegt de tegel naar boven en terug oid
haha nee!
het is een discovloer met allemaal tegels die per tegel een aparte kleur kan geven, hij beweegt dus niet!:p
het aansturen lukt allemaal al, ik moet alleen zien uit te vinden hoe ik de audio die afgespeelt wordt via een muziekspeler wordt afgetapt en aan de hand hiervan de vloer laat knipperen op het ritme van de muziek.
het is een discovloer met allemaal tegels die per tegel een aparte kleur kan geven, hij beweegt dus niet!:p
het aansturen lukt allemaal al, ik moet alleen zien uit te vinden hoe ik de audio die afgespeelt wordt via een muziekspeler wordt afgetapt en aan de hand hiervan de vloer laat knipperen op het ritme van de muziek.
“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)
Schrijf een plugin voor winamp, klaar.
jah, maar het moet niet alleen voor winamp geschikt zijn!
net zoals een VU meter in vista of in de audiodriver.
net zoals een VU meter in vista of in de audiodriver.
De waveIn* API functies of DirectInput. En dan simpelweg de amplitude eruit filteren door het verschil van de maximale en de minimale sample over een bepaald tijdsbestek te nemen, of wat ingewikkelder door een FFT te gebruiken om de samples te converteren naar het frequentiedomein zodat je wat meer met individuele frequentie-ranges kunt doen. Maar goed, lees je eens in in het concept van visualizers zou ik zeggen, want de mogelijkheden zijn eindeloos.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je kunt gewoon een programma schrijven dat geluid 'opneemt'. Als je dan in Windows in het volume-programma naar 'Recording' gaat (bij Eigenschappen) en dan het 'Stereo mix'-kanaal openzet krijgt je programma vervolgens alle audio binnen die wordt afgespeeld. Extra leuk is dan dat je niet alleen Stereo Mix, maar ook line in kunt selecteren (en zo een externe CD-speler of microfoon aan je discovloertje kan hangen)
Misschien dat je iets kan doen met Max MSP en Jitter.
Ik heb een keer een programma geschreven wat analoge audio
analyseerde moduleerde en aan de hand daarvan video beelden produceerde.
Ik heb een keer een programma geschreven wat analoge audio
analyseerde moduleerde en aan de hand daarvan video beelden produceerde.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Haal een FFT over de line-in, filter het powerspectrum met een low-pass/high-pass/comb-filter en laat daar wat attack/decay op los, gebruik die waardes om je lampen aan te sturen.
Wat natuurlijk nog leuker is is als je er een scripttaaltje tussen hangt zodat je snel nieuwe formules kunt proberen die de FFT-data als input gebruiken en de aansturing van de vloer als output heben.
Da's zo'n beetje hoe BeatHarness werkt.
Wat natuurlijk nog leuker is is als je er een scripttaaltje tussen hangt zodat je snel nieuwe formules kunt proberen die de FFT-data als input gebruiken en de aansturing van de vloer als output heben.
Da's zo'n beetje hoe BeatHarness werkt.
Velleman kitje oid?
Er zijn hardwarematige VU meters te krijgen met relaisuitgangen.
Er zijn hardwarematige VU meters te krijgen met relaisuitgangen.
Dit heb ik gedaan op Megabit 2005. Via een lanbox kon ik udp packets verzenden die er DMX van maakte. Ik had toen o.a. een frontend voor een tetrisprogramma gemaakt zodat je er tetris op kon spelen. Ook bijv. een PNG viewer (resolutie was alleen 8x12 ofzo).
Voor XMMS heb ik ook een visualisatieplugin gemaakt. Je kon toen met XMMS ook een soort van linegrabber gebruiken om je audiokanaal te visualiseren. Maar er valt ook vast direct iets met ALSA te doen.
Voor XMMS heb ik ook een visualisatieplugin gemaakt. Je kon toen met XMMS ook een soort van linegrabber gebruiken om je audiokanaal te visualiseren. Maar er valt ook vast direct iets met ALSA te doen.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Pagina: 1