Toon posts:

[XP] Bestanden backuppen in herstelconsole

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een foutmelding op mijn pc gehad, NTLDR is missing, nu wil ik echter een map backuppen die op mijn D-schijf staat. Op mijn C-schijf is windows geinstalleerd.

Hoe kan ik dit het beste doen. Ik heb al geprobeerd om met een externe harddisk de map over te zetten. Hebben jullie nog tips over hoe ik een map kan kopieren van de D-schijf naar mijn externe harddisk? Het gaat om een map die "Mijn afbeeldingen" heet. Wat ook nog lastig is om te kopiëren aangezien er een spatie tussenzit. Ik heb het al geprobeerd als "Mijnaf~1" maar dan geeft de pc "toegang geweigerd" aan. Kan ik hier misschien iets aan veranderen?

Alvast bedankt,
Daniel

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je niet de betreffende hardeschijf uit je PC halen en in de externe behuizing zetten, om hem vervolgens aan een andere computer te hangen en dan te backuppen?

En sowieso, waarom wil je iets van je D schijf backuppen, terwijl de windows installatie op C stuk is? Gewoon windows opnieuw op de C en je kan ook weer bij de D toch :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:44:
Kan je niet de betreffende hardeschijf uit je PC halen en in de externe behuizing zetten, om hem vervolgens aan een andere computer te hangen en dan te backuppen?

En sowieso, waarom wil je iets van je D schijf backuppen, terwijl de windows installatie op C stuk is? Gewoon windows opnieuw op de C en je kan ook weer bij de D toch :?
Ja ik moet sowieso die c-schijf maken, maar 't is een laptop, dus ik heb geen zin om de harddisk uit mn laptop te slopen. Het gaat mij erom om asap de bestanden van de d-schijf te achterhalen. Hoe kan dit het beste?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je zou het eens met een Linux live-CD kunnen proberen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:05:
Je zou het eens met een Linux live-CD kunnen proberen.
Niet aan gedacht, opzich wel een hele goede optie! Dankjewel, ik ga het proberen, ik zal nog wel even laten weten of het lukt! :)

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt prima om de linux live cd aan de praat te krijgen, maarrrrr het probleem is nu dat de NTFS geformateerde disk(D-schijf) read-only is. Is het mogelijk om dit te veranderen in Linux?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Uhm, wat is het probleem? Je hoeft daar toch ook alleen maar van te lezen? Alleen je externe disk, die het doel van de backup is moet schrijfbaar zijn toch :?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
In de herstelconsole kun je een map als "documents and settings" openen door, als je in C:\ staat, in te tikken:

doc TAB

Dus enkele letters van de map en daarna de tab-toets. Dan wordt automatisch aangevuld naar

C:\"Documents and Settings"

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12
copy werkt prima in de herstelconsole zover ik weet.

Maar draai voor de gein eens chkdsk /r c: vanuit de herstelconsole. Dikke kans dat je je Windows installatie weer gewoon aan de praat krijgt.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 21:09

DarkSide

theres no place like ::1

In de tijd dat je je topic startte had je Al een keer XP kunnen installeren, en take ownership kunnen doen. En had je al je bestanden kunnen back-uppen.
En idd een NTLDR missing kan je meestal met een repair functie van XP oplossen.

[ Voor 21% gewijzigd door DarkSide op 17-12-2007 15:13 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:12:
In de tijd dat je je topic startte had je Al een keer XP kunnen installeren, en take ownership kunnen doen. En had je al je bestanden kunnen back-uppen.
En idd een NTLDR missing kan je meestal met een repair functie van XP oplossen.
heb ik geprobeerd maar nu is Hal.dll missing...
Pagina: 1