Batterij laptop wil niet meer opladen

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:51

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik zit nu met een probleempje.
Ik ben in bezit van een laptop (Dell Latitude C500/C600) die ik zo nu en dan regelmatig tot soms even gebruik, en dan vooral aan de stroom. En nu zit ik met het probleem dat de laptop de batterij opeens helemaal niet meer kan opladen als hij aan de netstroom hangt.

Ik heb dit met twee batterijen geprobeerd, eentje die versleten is en nog maar 10 minuten werkt, en de andere die nagelnieuw is laadt hij ook niet op.

Die accu die nagelnieuw is is een hele tijd niet gebruikt. Zou het nou kunnen dat de laptop zelf defect is, of is die nagelnieuwe batterij na 6 maanden in de kast te hebben gelegen opeens helemaal uitgeput (in dat geval zonde van die 145 euro's), en dan toevallig die andere versleten batterij ook?

Iemand enig idee?
De laptop werkt nu dus alleen aan de stroom, en niet meer met een batterij of zelfs beide batterijen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 18:56

Pubbert

random gestoord

Hang eens een multimeter aan de contact-puntjes in je accu-slot?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Ik heb hier op mijn stagebedrijf dell-laptops onder handen genomen. Ik weet zo 1, 2, 3 niet hoe oud die is, maar ik weet uit ervaring dat die accu's inderdaad verslijten in de loop der tijd. Dell heeft een tijd terug ook heel veel accu's terug gehaald. Misschien kun je dit ook nog eens controleren. Ik neem aan dat er niks met je laptop is, omdat een van die bijna versleten accu's het nog doen. Verschillende keren heb ik van het onderhoudscontract gebruik mogen maken omdat er weer een moederbord kapot was.