Photoshop en Illustrator crashes.

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 08:18

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Een klant van ons heeft een aantal Apple-systemen in gebruik. Namelijk 2 iMacs en 2 PowerMacs.
De Powermac's heben beide een Xeon aan boord, 1tje heeft 4GB geheugen, de andere heeft 2GB geheugen. Éen Imac heeft nog zo'n IBM CPU aan boord, de andere een Intel Core2Duo. Beide iMacs hebben 1GB geheugen. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij hebben alle Mac's versie 10.4 van OS X geinstalleerd (Tiger?)

2 Macs hebben een probleem, als Illustrator en Photoshop tegelijkertijd open staan, dan crashen deze 2 programma's regelmatig.

Opnieuw installeren heb ik al gedaan, dit was zonder succes.

Het probleem komt voor op de iMac met de Intel CPU, en de PowerMac met 2GB geheugen.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Toch te weinig werkgeheugen? De software zelf is up2date. Het betreft de CS2 versie van Adobe.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:36

Zoefff

❤ 

Met te weinig werkgeheugen zou het minder snel moeten werken, niet moeten crashen. Heb je de laatste updates voor Photoshop en Illustrater geinstalleerd staan? En heb je het geheugen al eens gechecked op fouten?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Die Adobe Updater staat aan bij die producten, dus dat zou uitzichzelf moeten gaan als het goed is, zal morgen eens kijken als ik ter plekke ben. Hoe kan ik het geheugen testen op een Mac? Google verteld me dat er een OSX versie van Memtest is, of is er nog een andere (makkelijkere? optie)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Mem-test laad toch gewoon voordat OSX is geladen... Volgens mij is er geen 'windows' of 'OSX' versie. Beide zijn gewone computers, alleen apple heb zo ze eisen wat betreft het draaien van OSX. Gewoon op cd branden en die laten booten.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk anders is in de Console (Programma's > Hulpprogramma's > Console) in console.log, system.log en waarschijnlijk ~/Library/Logs/Crashreporter/Adobe Photoshop CS2.log en Adobe Illustrator.log. Hier is soms uit te halen wat de oorzaak van de crash is.

De versie van het OS kun je vinden door rechtsboven op het Apple logo te klikken en dan "Over deze Mac".

edit:
Het geheugen kun je ook testen met de Apple Hardware Test (AHT) die op de eerste Installatie DVD staat die bij de computers zat. De AHT start je door de DVD in de computer te stopen en te (her)starten met "D" ingedrukt. Let wel op dat je de iMac herstel DVD in de iMac stopt en niet in de "PowerMac", aangezien de AHT hardware specifiek is.

Overigens is een "PowerMacs met een Xeon" is een Mac Pro. Een PowerMac heeft een PowerPC processor van IBM/Motorola. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Daedalus op 17-12-2007 11:19 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1