Toon posts:

BIOS update/ Abit kt7(a) final WZ BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik op tweakers aan het serven was kwam ik deze bios update tegen dus ik BLEI downen dat ding en gelijk op een bootdisk en even opnieuw opstarten en runnen maar flashen alles ging perfect dus ik druk pc uit wil ik hem weer aan drukken!! en wat denk je BORD DOOD hoe kan dat nou klote ABIT :'(
iemand een oplossing of zelfde ervaring als mij. en nou niet zeggen dat ik een chippie moet gebruiken uit andere mobo want ik heb hier niet de zelfde dus sorry......

Verwijderd

Nou hier heb ik hem toch succesvol geflashed. Reset je cmos is?

Verwijderd

De meine heb ik succesvol kunnen flashen. Ik ben wel blei !

Verwijderd

Heb jou probleem gelezen, en heb hetzelfde meegemaakt. Dit geeft een klotegevoel, maar wat je moet doen is het volgende. Kruip je kast in en kijk of de stekker van de CPUfan is aangesloten op FAN1!!!. Zeker weten dat jou pc'tje weer tot leven komt.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:34
Had ik ook... onder Windows geflased.. ging mis en toen geen bios meer en niet opstarten. Ik had het bord net een uurtje of 2. Maar toen op http://go.to/kt7faq een oplossing...

Een halve foute niet werkende bios ondersteund on-die floppy ondersteuning... dus ff een autoboot bios update floppy gemaakt (met mijn laptop) en die erin gepropt. En nu werkt alles weer perfect

Verwijderd

zoals hierboven gezegd, als ie het niet doet:
of opnieuw flashen mbv nood-bootfloppy,
of fan aan fanheader1 vastmaken
(fan dichtst bij dimm-sockets)
of CMOS (bios-instellingen-geheugen) wissen

CMOS wis je door de power stekker uit je computer te halen, en een jumper voor een paar minuten om te zetten, en vervolgens weer terug te zetten.

Noodbootfloppy: 2e computer voor nodig.
Download het bios (of een oudere versie), maak een bootable diskette (format a: /s ),
pak het bios-bestand uit,
edit de *.bat bestanden (alle pause-commando's eruit werken!!!)
kopieer de biosbestanden naar a: ,
maak een autoexec.bat met als inhoud:
RUNME.BAT

er wordt nu opgestart, autoexec voert runme uit, runme start ander batch-file van abit met als parameter de biosfile,
het andere batchfile voert awdflash uit en flasht zo automatisch het nieuwe bios met een aantal opties.

Voor de fan-header:

cpu-fanheader1 zit dichter bij de dimm-sockets als bij de cpu, en voor cpu-fanheader2 geldt het tegenovergestelde.
Je hebt een fan nodig die je dus aan je moederbord kunt aansluiten.

Deze fan-kwestie is als het goed is opgelost in de final versie van kt7_wz, aangezien fan error hold daar op disabled staat standaard.

Denk dus dat je je cmos even moet legen, en daarna alle bios-instellingen weer veranderen naar je eigen keuze.

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
CMOS wis je door de power stekker uit je computer te halen, en een jumper voor een paar minuten om te zetten, en vervolgens weer terug te zetten.
Een paar seconden is genoeg hoor.
Pagina: 1