Het is een selectie van 5 geworden uiteindelijk, met deze voor de weekopdracht. Dus het valt nog meeZoefff schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 02:07:
[...]I like it! Een hitratio van 1 op 85 is niet bijzonder hoog, maar dat is iets waar je aan kan werken![]()

Één uit de 4 toen ik vanmorgen stond te wachten op de pond, damn wat is het koud zonder handschoenen

[ Voor 47% gewijzigd door Keesr op 21-12-2007 11:06 ]
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Net even de tuin in gelopen met de camera..
@hieronder, is deze beter?

[ Voor 30% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 21-12-2007 12:04 ]
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
X-post

Op deze ijzige dag ziet zelf een roeste brievenbus er mooi uit
@ hierboven je witte neerslag is naar gemiddeld grijs gehaald... ik denk een foute lichtmeting

Op deze ijzige dag ziet zelf een roeste brievenbus er mooi uit
@ hierboven je witte neerslag is naar gemiddeld grijs gehaald... ik denk een foute lichtmeting
[ Voor 25% gewijzigd door Soul__assasin op 21-12-2007 11:51 ]
www.weefab.com
Anoniem: 36594
Nu ik in Finland zit kan ik deze weekopdracht natuurlijk niet negeren.
Genomen op de parkeerplaats hier in Oulu:

In de ijzige omstandigheden hier in Finland sluit je je auto gewoon even aan, blijft ie lekker warm!
Edit: Oh en voor de klagers in Nederland, het was hier al min 15, en we verwachten in januari min 25...
Genomen op de parkeerplaats hier in Oulu:

In de ijzige omstandigheden hier in Finland sluit je je auto gewoon even aan, blijft ie lekker warm!
Edit: Oh en voor de klagers in Nederland, het was hier al min 15, en we verwachten in januari min 25...
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 36594 op 21-12-2007 13:43 ]
Mooie foto's tot nog toe! De positieve uitschieters:2xtom, wijnands, wolfensteijn en keesr.
Hieronder een expirimentje met mijn Raynox dcr-250 macro lensje:
Een spinnenweb met ijskristallen.
Hieronder een expirimentje met mijn Raynox dcr-250 macro lensje:
Een spinnenweb met ijskristallen.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Na veel te lange tijd gelijk maar gebruikt van mijn eerste vakantiedag en de koude wereld in getrokken. 

Wolf, Keesr, Dimension; Netjes hoor.

Wolf, Keesr, Dimension; Netjes hoor.
[ Voor 14% gewijzigd door Oxi op 21-12-2007 16:25 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Heel erg netjes! Lekkere kleuren en compositie.Oxi schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:55:
Na veel te lange tijd gelijk maar gebruikt van mijn eerste vakantiedag en de koude wereld in getrokken.
[afbeelding]
Wolf, Reesr, Dimension; Netjes hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door Laurens op 21-12-2007 15:11 ]
Mooie, diepte en lijnenspel. De kleur van dat (fiets)pad vind ik nogal lelijk, maar dat zegt misschien meer over mij dan over dat pad. Ben wel benieuwd naar een zwart-wit variant. Hij is misschien ook wat donker. Hij mag wat lichter/frisserAnoniem: 162236 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:15:
wat vinden jullie van mijn poging?
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Laurens op 21-12-2007 15:20 ]
Anoniem: 164470
Na een beetje bewerking kreeg ik dit:

Zwartwit gemaakt, levels veranderd en links die lantaarnpaal ofzo eraf gehaald.

Zwartwit gemaakt, levels veranderd en links die lantaarnpaal ofzo eraf gehaald.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 164470 op 21-12-2007 16:18 ]
wat een ontzéttend lekkere plaat! Lekkere compositie, mooi uitkomende kleuren (terwijl winter toch vaak grauw overkomt), hij trekt helaas alleen bij die grijze wolken wat donker weg.
Misschien een 1680 x 1050 ergens?
[ Voor 8% gewijzigd door PeterSelie op 21-12-2007 17:44 ]

Mijn eerste inzending hier, 1 dag na aanschaf van mijn D40x. Ik heb nog een hoop te leren, maar ben niet ongelukkig
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Anoniem: 238759
@ caspervc, ziet er goed uit, sowieso voor de eerste dat
Dit is ook mijn eerste inzending, ook met een d40x, graag comments :
http://gallery.zoom.nl/image/717358/blad-met-sneeuw.html
Dit is ook mijn eerste inzending, ook met een d40x, graag comments :
http://gallery.zoom.nl/image/717358/blad-met-sneeuw.html
Anoniem: 53628
Met dit prachtige weer kun je de camera haast niet laten liggen
. Dus ook maar een shot van mijn kant:

Ik zal ook even een door mij gemaakt winters plaatje tonen:
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Zal hem straks ff met 'n grotere resolutie online gooien! (En proberen dat donkere weg te poetsen).SoaDmaggot schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:43:
[...]
wat een ontzéttend lekkere plaat! Lekkere compositie, mooi uitkomende kleuren (terwijl winter toch vaak grauw overkomt), hij trekt helaas alleen bij die grijze wolken wat donker weg.
Misschien een 1680 x 1050 ergens?
http://gallery.bassius.nl/overige/IMG_5769-2.jpg
[ Voor 5% gewijzigd door De_Bastaard op 22-12-2007 00:09 ]
Mijn bijdrage:

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Jammer van het contrast, maar daar had ik vandaag ook al last van. Aangezien ook toevallig naar Top Gear zat te kijken heb ik dit er maar van gemaakt.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Anoniem: 240577
Fijne kleuren! 
Ook maar een eerste poging van mij (blijkbaar zijn er heel veel nieuwkomers opeens).
Stootte bijna m'n hoofd hiertegen toen ik naar een treurwilg wilde lopen om daar een shot van te maken, maar toen ik dit zag, vloog dat idee meteen met de noorderzon mee.

Een klein bloempje, helemaal bevroren, alsof de laatste hoop van de boom z'n einde heeft gevonden. Verspilde moeite dus, in fact.
Geschoten met m'n vader's Olympus 510 UZ, waar ik nooit zo'n kwaliteit van had verwacht. Met m'n toekomstige eigen camera maar eens meer op de gevoelige plaat zetten.
Ook maar een eerste poging van mij (blijkbaar zijn er heel veel nieuwkomers opeens).
Stootte bijna m'n hoofd hiertegen toen ik naar een treurwilg wilde lopen om daar een shot van te maken, maar toen ik dit zag, vloog dat idee meteen met de noorderzon mee.

Een klein bloempje, helemaal bevroren, alsof de laatste hoop van de boom z'n einde heeft gevonden. Verspilde moeite dus, in fact.
Geschoten met m'n vader's Olympus 510 UZ, waar ik nooit zo'n kwaliteit van had verwacht. Met m'n toekomstige eigen camera maar eens meer op de gevoelige plaat zetten.
Ik doe ook weer eens mee :-) Lang geleden dat ik een foto heb ingestuurd vanwege tijdgebrek.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Niet mooi, niet gelukt, maar wel ervoor 3 uur 's nachts naar buiten geweest, dus plaats hem toch
.

No animals were harmed in the making of this comment.
En gelijk heb je, de rillingen lopen me over m'n ruggegraat. De twee boven me vind ik dan niet zo koud. Kan aan mij liggen, maar that's my €0.02.Simon schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:31:
ijzig op z'n simons, vreemd, niet tevreden, maar wel de sfeer die ik zoek voor wat nieuw werk
[afbeelding]
Erg sterk maar net te subtiel ijzig.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Hier ook mijn eerste inzending voor een Weekopdracht:

Vanochtend even de hei op geweest, het was echt supermooi! Een opgaande zon, alles wit en een strakblauwe lucht, heerlijk. Kon ik mijn polarisatiefilter weer eens gebruiken

Vanochtend even de hei op geweest, het was echt supermooi! Een opgaande zon, alles wit en een strakblauwe lucht, heerlijk. Kon ik mijn polarisatiefilter weer eens gebruiken
Anoniem: 114270
Toevallig ook nog een voor mensen die met zo'n fossiel 4:3 scherm werken, of heb je er niets afgeknipt?De_Bastaard schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:35:
[...]
Zal hem straks ff met 'n grotere resolutie online gooien! (En proberen dat donkere weg te poetsen).
http://gallery.bassius.nl/overige/IMG_5769-2.jpg
kuch 1600x1200 kuch
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 22-12-2007 10:23 ]
Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!
Leuk om te zien dat er bij deze weekopdracht wat meer animo is 
Meer te bekijken op deze manier ipv de 2 inzendingen die er normaal binnen komen!
Meer te bekijken op deze manier ipv de 2 inzendingen die er normaal binnen komen!
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Ook mijn eerste bijdrage:

Foto genomen op Kasteel-domein de Cauberg in Valkenburg

Foto genomen op Kasteel-domein de Cauberg in Valkenburg
Anoniem: 4629
Nou .. ik ben er net op uit getrokken met de hond. Meer dan 100 foto's geschoten. Veel mooie plaatjes van bomen vol ijzel en zo. Maar toen ik weer thuis kwam zag ik ineens iets waarvan ik dacht: "heej dat is anders dan traditioneel". Dus ik heb een rare foto geschoten die toch in het thema past. Deze shot is dus vlak voor mijn huis gemaakt. Lichtjes de kleuren bijgewerkt en gecropped.
De klinkers van mijn straat met de ijzel in de voegen:
klikbaar

Geschoten met een KM Z5. Géén dSLR.
klikbaar

Geschoten met een KM Z5. Géén dSLR.

Groot: http://www.flickr.com/pho....gne?id=2128079877&size=l
[ Voor 11% gewijzigd door Wokker op 22-12-2007 14:50 ]
Het oneindige X 0
Mijn bijdrage aan deze foto weekopdracht

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ik dacht deze morgen een lange wandeling te gaan maken, maar moest op de kinderen babysitten.
Toen ik deze namiddag eindelijk weg kon, was alles behalve in wat schaduwplekjes al gesmolten
Bij gebrek aan beter dus:
Toen ik deze namiddag eindelijk weg kon, was alles behalve in wat schaduwplekjes al gesmolten
Bij gebrek aan beter dus:

Mijn bijdrage deze week:

Vanochtend geschoten tijdens het fotograferen van wat met ijs bedekte bomen en struiken. Vond dit achteraf beter passen.

Vanochtend geschoten tijdens het fotograferen van wat met ijs bedekte bomen en struiken. Vond dit achteraf beter passen.
Zoals velen doe ik ook maar eens mee 

Grote versie: http://farm3.static.flick...29285650_1abfe93c52_b.jpg
edit: nu verbeterde versie, verkeerde versie op flickr gezet

[ Voor 29% gewijzigd door sOid op 22-12-2007 18:25 ]
Ik vind het een erg grappige foto, maar wat het met het thema te maken heeft snap ik niet helemaalLoneGunman schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:58:
Mijn bijdrage deze week:
[afbeelding]
Laat ik ook maar eens meedoen, beetje clichéplaatje maar vind 'm toch wel OK:

Staat nog een serietje online: http://miletic.nl/pics/thumbnails-112.html
hmm, misschien even moeten USM'en, naja. En het is nog geen 2008, weet ik
[ Voor 5% gewijzigd door Wortelsoep op 22-12-2007 18:24 ]
Anoniem: 244277
Hoop geoefend vandaag, deze vond ik het meest "IJzig"

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 244277 op 22-12-2007 20:36 ]
Oe lekker.Infinchible schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 10:16:
Hier ook mijn eerste inzending voor een Weekopdracht:
[afbeelding]
Mh, hij is een beetje blauwig.sOid schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:06:
Zoals velen doe ik ook maar eens mee
[afbeelding]
Eentje van deze ochtend vroeg:

Klik voor groter
Laatste.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:44:
offtopic:
ik mis de twee zwarte strepen
ik mis de twee zwarte strepen
Mijn bijdrage. De kilte straalt ervan af. Een ijzig tafereel! 

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Er zitten hier een paar nette platen tussen. Hoewel niet erg origineel meer, vind ik deze van vanochtend toch wel erg geslaagd en daarom wil ik hem ook hier plaatsen:

Veel fotos das natuurlijk leuk, maar ik mis toch wel erg vaak kompositie in de fotos, ook is vaak de belichting en de witbalans niet zo goed. Wat voorbeelden...
vb van fotos met onderwerp maar zonder kompositie:
Griffin
xKeito
bramvandensteen
Steve
Just_I
BBE
denaamisArjan
caspervc
rimave
en er zijn meer
Fotos met verkeerde belichting of witbalans
MagicTempest
TRRoads
MvdKelen
Jepz
sOid
bramvandensteen
denaamisArjan
en er zijn meer
De toppers vind ik:
Soul__assasin
De_Bastaard
Door: Imagine (mischien was een donker blauwe achtergrond mooier, maar ach je kan niet alles hebben)
LoneGunman
Spotmatic
Dit is natuurlijk mijn mening en daar hoef je het nee mee eens te zijn. Ik zal zo ook ff een foto kiezen en plaatsen.
vb van fotos met onderwerp maar zonder kompositie:
Griffin
xKeito
bramvandensteen
Steve
Just_I
BBE
denaamisArjan
caspervc
rimave
en er zijn meer
MagicTempest
TRRoads
MvdKelen
Jepz
sOid
bramvandensteen
denaamisArjan
en er zijn meer
De toppers vind ik:
Soul__assasin
De_Bastaard
Door: Imagine (mischien was een donker blauwe achtergrond mooier, maar ach je kan niet alles hebben)
LoneGunman
Spotmatic
Dit is natuurlijk mijn mening en daar hoef je het nee mee eens te zijn. Ik zal zo ook ff een foto kiezen en plaatsen.
Anoniem: 178962
@The Alchemist:
Dat heb ik expres gedaan in de nabewerking zodat het IJzige beter naar voren komt.
Dat heb ik expres gedaan in de nabewerking zodat het IJzige beter naar voren komt.
Same here, lolAnoniem: 178962 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:36:
@The Alchemist:
Oh en de belichting was ook prima, geen grijze sneeuw ofzo
[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 22-12-2007 21:06 ]
Dat komt omdat zulk weer geschikt is voor foto's (mijn mening, weet zeker dat er vele zullen volgen).Keesr schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 10:59:
Leuk om te zien dat er bij deze weekopdracht wat meer animo is
Vooral het sneeuw/ijs op de takken en bladeren is geweldig
Daarom vind ik de winter ook altijd zo mooi
Maar er zitten een paar hele mooie tussen !!
Dat kan ik wel even kort toelichten, alhoewel de foto voor mij volkomen voor zich spreekt. Kijk, het is de afgelopen tijd prima te zien aan de natuur dat het koud (of ijzig, in de context van de weekopdracht) is. Bevroren water, ijs en rijp op de bomen en struiken, mensen met mutsen en sjalen etc. Nu hebben dieren vaak minder expressiemiddelen tot hun beschikking; ze zijn 's ochtends niet stijf bevroren of trekken een muts over hun kop als het onaangenaam koud is. Et voila, de basisgedachte van mijn inzending.Wilko schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:23:
[...]
Ik vind het een erg grappige foto, maar wat het met het thema te maken heeft snap ik niet helemaal
[ Voor 5% gewijzigd door LoneGunman op 22-12-2007 21:23 ]
Bij deze mijn bijdrage:

/flauw
Maar even zonder gekheid:
De meeste bevroren-takkenfoto's vind ik erg mooi.
De meeste landscapsfoto's missen een beetje contrast, misschien door de mist, maar het ziet er niet zo mooi uit vind ik.

/flauw
Maar even zonder gekheid:
De meeste bevroren-takkenfoto's vind ik erg mooi.
De meeste landscapsfoto's missen een beetje contrast, misschien door de mist, maar het ziet er niet zo mooi uit vind ik.
Zo. Leuk, al die foto's, maar er wordt vast wel wat commentaar verwacht
Gaan we:
Algemeen: ik zie erg veel foto's met pontificaal "iets ijzigs" erop. Dat hoeft nog niet meteen een mooie foto te maken. Probeer eens een wat interessantere compositie te bedenken.
@2xtom: sorry, het doet me weinig. Een tak in bevroren water, maar meer ook niet. Ik zou graag wat meer omgeving willen zien, krijg het idee dat dit met een teletoeter is gemaakt.
@Griffin: zie Algemeen
@Wijands: misschien een iets hoger standpunt? Het diepte-gevoel mist een beetje bij mij. Maar dat was de bedoeling
@xKeito: zie Algemeen
@bramvandersteen: ^^ idem
@Wolfensteijn: ietsjes meer contrast? Wel erg veel witte lucht. Maar opzich netjes
@aeoluswmd: zie Algemeen
@Mariken: zie Algemeen
@Steve: hij is ietsjes onderbelicht denk ik. Verder zie Algemeen
@Keesr: wel netjes, misschien ietsjes meer landschap erop ipv mist.
@Dudeproductions: zie Algemeen
@Soul__assasin: leuk gezien, achtergrond is wel een beetje jammer. Lekker contrast.
@Dimension: ja, da's nog eens een andere invulling van het thema
hij's ietsjes donker aan de onderkant. Verder wel netjes.
@BBE: zie Algemeen
@Oxi: gewoon erg netjes
@denaamisArjan: onderbelicht, de diepte-werking doet 't net niet voor mij. De versie van Emiel is wel wat beter though.
@De_bastaard: klasse. (een van) de beste IMO
@Blue_Crystal: lekker fris, wat grauwtjes wel. Even levelen
@caspervc: zie Algemeen
@jz22: het is hier gebruikelijk om een plaatje te posten, geen links. Desondanks vind ik het een aardige plaat.
@Imagine: hee, eigenlijk (bijna) de enige macro in dit topic die ik wel mooi vind
@rimave: strak
@ThomasW: leuk, weer eens wat anders dan witte platen. Witbalans is wel ietsjes blauw, en mag iets lichter.
@Wok: ik weet niet, ergens is 'ie wel leuk maar "net niet" zegmaar. Vignetting is wel mooi zo, compo is ook wel OK.
@Kwartjuh: meer contrast?
@BugBoy: ja, ik vind het wel wat zo met die TG-bewerking
@bbandruin: zie Algemeen
@RBH: compo is wel OK, niet zo'n ontzettend intressante plaat verder
@Gevallen: zie Algemeen
@Simon: kweet niet, iets te donker om "ijzig" te zijn zegmaar. Ik zie ook niet echt wat er nou precies op staat aan de onderkant
@MagicTempest: ernstig onderbelicht
@Comgenie: tja, ik moet de eerste foto met mooi natriumlicht nog tegenkomen, maarja, je zegt het zelf al
@AlterEgo: mooi, wel een beetje veel lucht
@Infinchible: erg mooi zo met die kleuren
@Riesenbaby: beetje te rechttoe-rechtaan. Compositie kan spannender
@Elvhenk: zie Algemeen
@Fido: zie Algemeen
@HlpDsK: wel een leuk effect, maar mis het ijzige een beetje
@MvdKelen: zie Algemeen
@Wokker: op groot formaat erg netjes
@TRRoads: zie Algemeen
@Redhero: mooie lucht
@Bizzarro: ja, wel leuk
@Jepz: zie Algemeen
@Korben: zie Algemeen
@antonboonstra: ik mis diepte
@Fire69: zie Algemeen
@LoneGunman: ik zei het eerder al, de link met het thema kan ik niet helemaal leggen maar ik vind het wel een leuke plaat.o, het is inmiddels uitgelegd
@sOid: die kleuren vind ik niet zo geweldig, verder wel mooi
@Wilko: Prachtig, wou dat ik die gemaakt had!!!!111! kiddin'
@player.case: ik mis de context, valt weinig te zien behalve de eenden
@Jasper: uiterst strak
@Wijnands: foei, je mag maar één keer posten
@Spotmatic: een van de betere, kan nog wel wat contrast bij
@silencedead: mooie kleurtjes, mooie boom, compo kan wat spannender
@Ara.m: zie Algemeen
@jvdb1975: wel leuk, horizon is alleen wel érg scheef
@The Alchemist: strak
Algemeen: ik zie erg veel foto's met pontificaal "iets ijzigs" erop. Dat hoeft nog niet meteen een mooie foto te maken. Probeer eens een wat interessantere compositie te bedenken.
@2xtom: sorry, het doet me weinig. Een tak in bevroren water, maar meer ook niet. Ik zou graag wat meer omgeving willen zien, krijg het idee dat dit met een teletoeter is gemaakt.
@Griffin: zie Algemeen
@Wijands: misschien een iets hoger standpunt? Het diepte-gevoel mist een beetje bij mij. Maar dat was de bedoeling
@xKeito: zie Algemeen
@bramvandersteen: ^^ idem
@Wolfensteijn: ietsjes meer contrast? Wel erg veel witte lucht. Maar opzich netjes
@aeoluswmd: zie Algemeen
@Mariken: zie Algemeen
@Steve: hij is ietsjes onderbelicht denk ik. Verder zie Algemeen
@Keesr: wel netjes, misschien ietsjes meer landschap erop ipv mist.
@Dudeproductions: zie Algemeen
@Soul__assasin: leuk gezien, achtergrond is wel een beetje jammer. Lekker contrast.
@Dimension: ja, da's nog eens een andere invulling van het thema
@BBE: zie Algemeen
@Oxi: gewoon erg netjes
@denaamisArjan: onderbelicht, de diepte-werking doet 't net niet voor mij. De versie van Emiel is wel wat beter though.
@De_bastaard: klasse. (een van) de beste IMO
@Blue_Crystal: lekker fris, wat grauwtjes wel. Even levelen
@caspervc: zie Algemeen
@jz22: het is hier gebruikelijk om een plaatje te posten, geen links. Desondanks vind ik het een aardige plaat.
@Imagine: hee, eigenlijk (bijna) de enige macro in dit topic die ik wel mooi vind
@rimave: strak
@ThomasW: leuk, weer eens wat anders dan witte platen. Witbalans is wel ietsjes blauw, en mag iets lichter.
@Wok: ik weet niet, ergens is 'ie wel leuk maar "net niet" zegmaar. Vignetting is wel mooi zo, compo is ook wel OK.
@Kwartjuh: meer contrast?
@BugBoy: ja, ik vind het wel wat zo met die TG-bewerking
@bbandruin: zie Algemeen
@RBH: compo is wel OK, niet zo'n ontzettend intressante plaat verder
@Gevallen: zie Algemeen
@Simon: kweet niet, iets te donker om "ijzig" te zijn zegmaar. Ik zie ook niet echt wat er nou precies op staat aan de onderkant
@MagicTempest: ernstig onderbelicht
@Comgenie: tja, ik moet de eerste foto met mooi natriumlicht nog tegenkomen, maarja, je zegt het zelf al
@AlterEgo: mooi, wel een beetje veel lucht
@Infinchible: erg mooi zo met die kleuren
@Riesenbaby: beetje te rechttoe-rechtaan. Compositie kan spannender
@Elvhenk: zie Algemeen
@Fido: zie Algemeen
@HlpDsK: wel een leuk effect, maar mis het ijzige een beetje
@MvdKelen: zie Algemeen
@Wokker: op groot formaat erg netjes
@TRRoads: zie Algemeen
@Redhero: mooie lucht
@Bizzarro: ja, wel leuk
@Jepz: zie Algemeen
@Korben: zie Algemeen
@antonboonstra: ik mis diepte
@LoneGunman: ik zei het eerder al, de link met het thema kan ik niet helemaal leggen maar ik vind het wel een leuke plaat.o, het is inmiddels uitgelegd
@sOid: die kleuren vind ik niet zo geweldig, verder wel mooi
@Wilko: Prachtig, wou dat ik die gemaakt had!!!!111! kiddin'
@player.case: ik mis de context, valt weinig te zien behalve de eenden
@Jasper: uiterst strak
@Wijnands: foei, je mag maar één keer posten
@Spotmatic: een van de betere, kan nog wel wat contrast bij
@silencedead: mooie kleurtjes, mooie boom, compo kan wat spannender
@Ara.m: zie Algemeen
@jvdb1975: wel leuk, horizon is alleen wel érg scheef
@The Alchemist: strak
Ik vind hem lekker ja! Kijkt lekker weg, ook leuk dat je net de zonnestralen ziet door de schaduw van de boom. Het klopt ook wel dat nu niet alle foto's even goed zijn, maar wat wil je met zoveel inzendingen en nieuwe 'deelnemers'.
Ik doe ook vooral mee om tips te krijgen en wat meer te leren. Heb jij nog veel aan je foto bewerkt, en wat?
Ik doe ook vooral mee om tips te krijgen en wat meer te leren. Heb jij nog veel aan je foto bewerkt, en wat?
edit:
Dit was bedoeld voor 'The Alchemist', maar 2 personen waren mij alweer voor.
En @ Wilko, fijn dat je mijn foto mooi vind
Dit was bedoeld voor 'The Alchemist', maar 2 personen waren mij alweer voor.
En @ Wilko, fijn dat je mijn foto mooi vind
[ Voor 17% gewijzigd door Infinchible op 22-12-2007 21:52 ]
Mjah, ik twijfel wel aan deze inzending (maar dat mag je niet zeggen volgens mij
) omdat het misschien niet super origineel is. Ik zal er voor de rest niet bij zetten hoe of wat, een weekopdracht foto moet voor zichzelf spreken denk ik.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Mooie foto vooral het ochtend rood. Ik vind alleen de vignetten niet zo mooi op de foto.
Het oneindige X 0
Anoniem: 178962
@Wilko:
Thanks voor je uitgebreide comments
Alleen snap ik je reactie op mijn foto niet zo
Ik had juist wel nagedacht over de compositie, ook met de nabewerking heb ik dit nog benadrukt door extra te croppen.
Ik heb het takje in de achtergrond gebruikt om het beeld te verdelen over 2 delen, dan links duidelijk scherp een grote kristal in beeld gebracht (groot is relatief, het takje is amper 1mm dik), rechts een mooi leeg vlak om de blauwe kleur te benadrukken en rust in de foto te brengen (tov de vrij drukke structuur van het ijs).
Please vertel me wat ik meer had kunnen doen qua compositie, ik wil graag leren
Thanks voor je uitgebreide comments
Alleen snap ik je reactie op mijn foto niet zo
Ik had juist wel nagedacht over de compositie, ook met de nabewerking heb ik dit nog benadrukt door extra te croppen.
Ik heb het takje in de achtergrond gebruikt om het beeld te verdelen over 2 delen, dan links duidelijk scherp een grote kristal in beeld gebracht (groot is relatief, het takje is amper 1mm dik), rechts een mooi leeg vlak om de blauwe kleur te benadrukken en rust in de foto te brengen (tov de vrij drukke structuur van het ijs).
Please vertel me wat ik meer had kunnen doen qua compositie, ik wil graag leren
Okay, de opmerking over compositie was misschien niet helemaal juist, heb je gelijk in. Ben er ook maar even snel doorheen gewandeld
Misschien komt het gewoon door het feit dat ik macro-foto's bijna per definitie saai vind. Heel persoonlijk natuurlijk, misschien dat de macro-mensen er wat meer over kunnen vertellen (evt. kun je 'm in het macrotopic posten). Wat ik wel kan zeggen, is dat de DoF er goed uitkomt zo, en dat je in ieder geval heel goed bezig bent geweest door na te denken hoe je de boel erop zet. dat kun je van lang niet alle platen hier zeggen
(nofi)

Mja, zoals ik dus in mijn post zei was dit bij gebrek aan beter. Ik was redelijk pissed toen ik 's morgens door het raam naar buiten keek, en me toen herinnerde dat ik het huis niet uit konWilko schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:48:
Zo. Leuk, al die foto's, maar er wordt vast wel wat commentaar verwachtGaan we:
[...]
[...]
Volgens mij zitten hier wel veel mensen in een machtig mooie omgeving, want wat hier passeert aan foto's kan ik kwa omgeving alleen maar van dromen...
Anoniem: 53628
Ik zal ook even een commentaar ronde geven:
De foto's die goed zijn (in mijn ogen) zal ik noemen en een aantal foto's waarvan ik vind dat ze potentie hebben maar ergens net niet helemaal goed uit de verf komen.
Goed:
OXI: De foto kijkt lekker weg. Mooie kleuren, rustig. Gewoon een sfeervolle foto.
silencedead: Prachtige boom die goed naar voren komt in de foto. I.c.m. het bruggetje is het plaatje compleet. Goed kleurgebruik.
Net geen onberispelijke foto's:
BugBoy: De kleuren zijn bij de eerste blik lekker cool maar na een paar keer goed kijken geven ze me net geen joepie gevoel. Persoonlijk ben ik vaker geen fan dan wel van vignettering. Plaatje zelf is goed.
bbrandruin: Leuk de roze kleur die er doorheen komt. Fijne ijskristallen om naar te kijken. Helaas doet de te witte achtergrond het bij mij niet.
infinchible: Prachtige kleuren en de boom is een mooi onderwerp. Helaas vind ik het pad niet zo fijn wegkijken en de bomenrij op de achtergrond vind ik niet bijdragen aan de foto. Dus eigenlijk meer zaken waar je zelf niet zoveel aan kan doen...
Elvhenk: Een vrij nette plaat. Hoewel je nog maar net hier mag staan
. De man met hond op de foto doet afbreuk aan de foto. Daarnaast is de boom die voor de wilg staat lang niet zo fotogeniek (dat wordt zagen met de lente
). Ook de lucht had met behulp van een pola filter nog wel iets spannender gekund. De lichtinval en de wilg maakt de foto noemenswaardig.
De foto's die goed zijn (in mijn ogen) zal ik noemen en een aantal foto's waarvan ik vind dat ze potentie hebben maar ergens net niet helemaal goed uit de verf komen.
Goed:
OXI: De foto kijkt lekker weg. Mooie kleuren, rustig. Gewoon een sfeervolle foto.
silencedead: Prachtige boom die goed naar voren komt in de foto. I.c.m. het bruggetje is het plaatje compleet. Goed kleurgebruik.
Net geen onberispelijke foto's:
BugBoy: De kleuren zijn bij de eerste blik lekker cool maar na een paar keer goed kijken geven ze me net geen joepie gevoel. Persoonlijk ben ik vaker geen fan dan wel van vignettering. Plaatje zelf is goed.
bbrandruin: Leuk de roze kleur die er doorheen komt. Fijne ijskristallen om naar te kijken. Helaas doet de te witte achtergrond het bij mij niet.
infinchible: Prachtige kleuren en de boom is een mooi onderwerp. Helaas vind ik het pad niet zo fijn wegkijken en de bomenrij op de achtergrond vind ik niet bijdragen aan de foto. Dus eigenlijk meer zaken waar je zelf niet zoveel aan kan doen...
Elvhenk: Een vrij nette plaat. Hoewel je nog maar net hier mag staan
Dank je Imagine.
Ik schiet uitsluitend uit de losse pols en de enige bewerking is hooguit wat knipwerk. Die man met hond erin vond ik juist wel leuk.
@Wilko, meer contrast kan wel, maar maakt de lucht niet minder wit. Grijze lucht, grijze bomen, grijze heide, daar valt relatief weinig van te maken. En meer contrast verwijdert ook het meeste van de kleur die er nu nog wel een beetje inzit.
Wel bedankt voor je commentaar, hopelijk gaat het een volgende keer betere foto's oplveren. Als er een volgende keer komt
Wel bedankt voor je commentaar, hopelijk gaat het een volgende keer betere foto's oplveren. Als er een volgende keer komt
* MonkeySandwich vind ook dat hij eens mee moet doen dus bij deze:

Hele sjieke lichtval! Goed gezien, en vooral ook goed vastgelegd. Om te smullen
...
veel inzending hier. (ook wel een beetje te verwachten.
)
Hierboven Neo en Mythrill: erg mooie platen.
Voor de rest ook wel wat leuke platen. In ieder geval een hoop goed commentaar hier ook van o.a. Wilko. (Hecht ik zelf altijd veel waarde aan)
Hopelijk kan ik de komende weken ook nog een keer een dag hiermee bezig. Zou eerst vandaag al even snel nog aan de gang maar ik wil er liever de tijd voor nemen om met iets beters te komen.
Hierboven Neo en Mythrill: erg mooie platen.
Voor de rest ook wel wat leuke platen. In ieder geval een hoop goed commentaar hier ook van o.a. Wilko. (Hecht ik zelf altijd veel waarde aan)
Hopelijk kan ik de komende weken ook nog een keer een dag hiermee bezig. Zou eerst vandaag al even snel nog aan de gang maar ik wil er liever de tijd voor nemen om met iets beters te komen.
Anoniem: 4629
Die zijn inmiddels weggesleten. Van de zomer stonden er goed dikke smeren van een paar 180's
En ja mijn foto is minder ijzig. Maar daarom juist een van de weinige. Zoals gezegd kan ik ook wel een van mijn 100 bomen met ijzel posten maar dat is verre van origineel
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 23-12-2007 02:19 ]
Anoniem: 157420
Ik heb hem even iets aangepast. Witbalans iets aangepast, ik vind hem zo iets beter.Frank|A schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:30:
Veel fotos das natuurlijk leuk, maar ik mis toch wel erg vaak kompositie in de fotos, ook is vaak de belichting en de witbalans niet zo goed. Wat voorbeelden...
Jepz

Oude vind je hier: Anoniem: 157420 in "Foto weekopdracht week 51 - "IJzig""
Ik ben beginnend met fotografie, dus tips, kritiek en commentaar waar ik wat van kan leren is welkom! (Ik schiet nu met een 400D icm 17-55mm kitlens. Binnenkort komt er een andere lens)
Omdat ik er vannacht geen tijd / geen zin in had hier mijn beknopt feedback. Wilko style feedback, omdat ik vanochtend toch niks te doen had:
Algemeen:
De afgelopen dagen heb ik ongelooflijk veel mensen buiten zien lopen met camera's, niet zo gek want het was echt beeldschoon. Iedereen zal waarschijnlijk wel een aantal landschapsfoto's thuis hebben liggen met veel witte bomen enz enz...
Daarom voor iedereen met landschapsfoto's, probeer een originele compositie te vinden of iets dat anders is dan in een "standaard" landschap met ijs.
Ook zijn er een aantal andere foto's die iets ijzigs laten zien maar compositie missen.
Tot slot, ontzettend leuk dat er deze week zo veel inzendingen zijn. Voor mij was dit ook de eerste keer. Ik denk dat het onderwerp deze week een hele lage instapdrempel heeft, regelmatig vind ik het moeilijk om een goed onderwerp voor de weekopdracht te vinden.
@ 2xtom : Onderwerp is wat saai, lichtval op de tak is mooi, ik zou iets meer aan de onderkant weg croppen een groot stuk onscherp en het voegt niks toe aan de foto.
@ Griffin : Zie algemeen
@ Wijnands : Nette foto, mooi effect dat je niet meteen ziet dat het een sloot is of een kleine plas water.
@ xKeito : Met een wat grotere DOF had je alle takjes op de voorgrond er scherp op kunnen hebben, nu verstoort de onscherpe tak op de voorgrond de foto.
@ bramvansteen : zie algemeen.
@ Wolfenstein : Ik mis contrast maar het ziet er wel erg koud uit.
@ aeoluswmd : Ook hier was een iets grotere DOF beter geweest, het onderwerp staat er net niet helemaal scherp op.
@ Mariken : Zie algemeen.
@ Steve : Zie algemeen.
@ Just_I : Zie algemeen
@ Keesr : Ik vind hem erg netjes, mooie compositie
@ DuDePrOdUcTiOnS : Te donker en zie algemeen.
@ Soul_assasin : Contrast ed. zij nwel lekker maar op de een of andere manier vind ik de foto een betje ranzig.
@ Dimension : In Finland is toch wel wat interessanters te fotograferen dan een auto aan een stopcontact? Heb er vorig jaar namelijk ook gezeten (Helsinki). Helaas toen geen echte Finse winter gehad.
@ BBE : te klein scherpte gebied.
@ Oxi : Goeie compositie, contrast en kleur.
@ denaamisArjan : Te donker, te grauw.
@ De_Bastaard : Lekkere heldere kleuren.
@ Blue_Crystal : De rijp is niet helemaal wit, even levellen.
@ caspervc : zie algemeen
@ Imagine : Hele nette macro
@ rimave : Zie algemeen
@ ThomasW : Ik vind 'm leuk, lekkere felle kleuren.
@ Wok : De kleur klopt niet helemaal volgens mij, ik heb meer het idee dat het zaagsel is dan ijzel.
@ Kwartjuh : het kleuverloop is wel lekker, mist alleen wat contrast.
@ BugBoy : Lekkere plaat, alleen de bomen zijn nog iets te groen denk ik. Viginetting is onderin ook vrij hard.
@ bbandruin : nice, mooie DOF.
@ RBH : Zie algemeen.
@ Gevallen : Kan iets meer DOF gebruiken, de focus ligt compleet op de (ik denk) besjes.
@ Simon : Ik vind hem veel te donker, bij de voorgrond denk ik meer aan modder.
@ MagicTempest : Te donker, saai, zie algemeen.
@ Comgenie : Te geel, zie algmeen.
@ Alterego : Leuke symmetrie
@ Infichable : Mooi rood ochtendlicht.
@ Reisenbaby : Zie algemeen.
@ Elvhenk : Zie algemeen.
@ Fido : Zie algemeen.
@ HlpDsK : Mooi scherp over de gehele foto. Echt ijzig vind ik hem niet.
@ MvdKelen : Lekkere kleur.
@ Wokker : Mooie lucht, zie algemeen.
@ TRRoads : Zie algemeen.
@ Redhero : Mooie lucht, zie algemeen.
@ Bizzarro : Het ijs is een beetje gelig, zie algemeen.
@ Jepz : Zie algemeen.
@ Korben : Zie algemeen.
@ antonboonstra : Zie algemeen.
@ Fire69 : Zie algemeen.
@ LoneGinman : Ik zie de link niet met het onderwerp. Foto is een beetje blauwig.
@ sOid : Zie algemeen.
@ Wilko : Zie algemeen.
@ player.case : Onderwerp(en) zijn te donker.
@ Jasper : mooi licht
@ Wijnands : wat Wilko zei...
@ Spotmatic : de koude sfeer straalt er vanaf, supergoed.
@ silencedead : Zie algemeen.
@ Ara.m : Jammer van de flare.
@ Jvdb1975 : Zie algemeen, je horizon staat scheef.
@ The Alchemist : Zie algemeen.
@ MaCe1337 : Je witbalans klopt niet, je horizon staat erg scheef, de stekker zit niet in het stopcontact en er zit geen ijs in
@RobertJ : Mooi verloop in de lucht, misschien iets te sterk geboost in de nabewerking.
@ neographical : Nice, goed gezien, op het juiste moment op de juiste plaats.
@ Mythrill : oh dat ben ik zelf, dat mogen jullie beoordelen. Alvast bedankt voor de reacties so far!
Algemeen:
De afgelopen dagen heb ik ongelooflijk veel mensen buiten zien lopen met camera's, niet zo gek want het was echt beeldschoon. Iedereen zal waarschijnlijk wel een aantal landschapsfoto's thuis hebben liggen met veel witte bomen enz enz...
Daarom voor iedereen met landschapsfoto's, probeer een originele compositie te vinden of iets dat anders is dan in een "standaard" landschap met ijs.
Ook zijn er een aantal andere foto's die iets ijzigs laten zien maar compositie missen.
Tot slot, ontzettend leuk dat er deze week zo veel inzendingen zijn. Voor mij was dit ook de eerste keer. Ik denk dat het onderwerp deze week een hele lage instapdrempel heeft, regelmatig vind ik het moeilijk om een goed onderwerp voor de weekopdracht te vinden.
@ 2xtom : Onderwerp is wat saai, lichtval op de tak is mooi, ik zou iets meer aan de onderkant weg croppen een groot stuk onscherp en het voegt niks toe aan de foto.
@ Griffin : Zie algemeen
@ Wijnands : Nette foto, mooi effect dat je niet meteen ziet dat het een sloot is of een kleine plas water.
@ xKeito : Met een wat grotere DOF had je alle takjes op de voorgrond er scherp op kunnen hebben, nu verstoort de onscherpe tak op de voorgrond de foto.
@ bramvansteen : zie algemeen.
@ Wolfenstein : Ik mis contrast maar het ziet er wel erg koud uit.
@ aeoluswmd : Ook hier was een iets grotere DOF beter geweest, het onderwerp staat er net niet helemaal scherp op.
@ Mariken : Zie algemeen.
@ Steve : Zie algemeen.
@ Just_I : Zie algemeen
@ Keesr : Ik vind hem erg netjes, mooie compositie
@ DuDePrOdUcTiOnS : Te donker en zie algemeen.
@ Soul_assasin : Contrast ed. zij nwel lekker maar op de een of andere manier vind ik de foto een betje ranzig.
@ Dimension : In Finland is toch wel wat interessanters te fotograferen dan een auto aan een stopcontact? Heb er vorig jaar namelijk ook gezeten (Helsinki). Helaas toen geen echte Finse winter gehad.
@ BBE : te klein scherpte gebied.
@ Oxi : Goeie compositie, contrast en kleur.
@ denaamisArjan : Te donker, te grauw.
@ De_Bastaard : Lekkere heldere kleuren.
@ Blue_Crystal : De rijp is niet helemaal wit, even levellen.
@ caspervc : zie algemeen
@ Imagine : Hele nette macro
@ rimave : Zie algemeen
@ ThomasW : Ik vind 'm leuk, lekkere felle kleuren.
@ Wok : De kleur klopt niet helemaal volgens mij, ik heb meer het idee dat het zaagsel is dan ijzel.
@ Kwartjuh : het kleuverloop is wel lekker, mist alleen wat contrast.
@ BugBoy : Lekkere plaat, alleen de bomen zijn nog iets te groen denk ik. Viginetting is onderin ook vrij hard.
@ bbandruin : nice, mooie DOF.
@ RBH : Zie algemeen.
@ Gevallen : Kan iets meer DOF gebruiken, de focus ligt compleet op de (ik denk) besjes.
@ Simon : Ik vind hem veel te donker, bij de voorgrond denk ik meer aan modder.
@ MagicTempest : Te donker, saai, zie algemeen.
@ Comgenie : Te geel, zie algmeen.
@ Alterego : Leuke symmetrie
@ Infichable : Mooi rood ochtendlicht.
@ Reisenbaby : Zie algemeen.
@ Elvhenk : Zie algemeen.
@ Fido : Zie algemeen.
@ HlpDsK : Mooi scherp over de gehele foto. Echt ijzig vind ik hem niet.
@ MvdKelen : Lekkere kleur.
@ Wokker : Mooie lucht, zie algemeen.
@ TRRoads : Zie algemeen.
@ Redhero : Mooie lucht, zie algemeen.
@ Bizzarro : Het ijs is een beetje gelig, zie algemeen.
@ Jepz : Zie algemeen.
@ Korben : Zie algemeen.
@ antonboonstra : Zie algemeen.
@ Fire69 : Zie algemeen.
@ LoneGinman : Ik zie de link niet met het onderwerp. Foto is een beetje blauwig.
@ sOid : Zie algemeen.
@ Wilko : Zie algemeen.
@ player.case : Onderwerp(en) zijn te donker.
@ Jasper : mooi licht
@ Wijnands : wat Wilko zei...
@ Spotmatic : de koude sfeer straalt er vanaf, supergoed.
@ silencedead : Zie algemeen.
@ Ara.m : Jammer van de flare.
@ Jvdb1975 : Zie algemeen, je horizon staat scheef.
@ The Alchemist : Zie algemeen.
@ MaCe1337 : Je witbalans klopt niet, je horizon staat erg scheef, de stekker zit niet in het stopcontact en er zit geen ijs in
@RobertJ : Mooi verloop in de lucht, misschien iets te sterk geboost in de nabewerking.
@ neographical : Nice, goed gezien, op het juiste moment op de juiste plaats.
@ Mythrill : oh dat ben ik zelf, dat mogen jullie beoordelen. Alvast bedankt voor de reacties so far!
Ik vind dat er te weinig van je onderwerp te zien is. Het stukje ijs links onder is het enige dat scherp is (wat er wel in orde uit ziet).
Nog een reactie van mij op de foto's die na mij zijn gekomen:
@ oxi: lekkere compo
@ denaamis arjan: er is met nabewerking meer uit te halen. Toch vind ik het beeld niet heel erg lekker weg kijken.
@ de_bastaard: jammer van de sharpening en je border (even verkleinen dus). Wel een mooi landschapje. Gewoon een fijn beeld.
@blue_crystal: grappig. Nog iets extremer nabewerken?
@ caspervc: niet zo’n interessante compo. Misschien had je iets meer kunnen doen met het langslopende persoon (links).
@ imagine: mooi! Beste macro in het topic.
@ rimave: jammer van de sharpening en je border (even verkleinen dus). Voor de rest doet het beeld me niet zo veel.
@ thomasw: leuk beeld. Ik mis een beetje spanning.
@ wok: Grappig! Keertje wat anders.
@ kwartjuh: beetje te grauw en helaas niet echt een blikvanger/ interessante compositie.
@ bugboy: Fijn beeld. Kijkt lekker weg. Ook goede nabewerking.
@ bbandruin: mooi illustrerend verhaal. Helaas sluit het gevoel van je verhaal niet aan bij mijn gevoel van je foto.
@RBH: beetje een onrustige bokeh en (oa) daardoor een niet zo’n interessante compositie. Wel fijne kleurtjes.
@ gevallen: saai beeld door een gebrek aan compositie en nabewerking.
@ simon: Prettige bewerking, fijne sfeer. Volgende keer ietsje meer boom en iets minder grond?
@ magictempest: fijn beeld. Net ietsje te donker naar mijn idee. Kun je er nog meer met een nabewerking uithalen?
@ comgenie: de compositie doet me niet zo veel. Ook voelt hij niet zo ijzig aan… Komt misschien door de wit(balans).
@ alterego: Jammer van de te prominent aanwezige sporen op de voorgrond. Compositie is wat saai.
@ infinchible: fijne kleurtjes. Mooie eenvoudige compositie; niets meer en niets minder.
@ Riesenbaby: stom groen kastje!. Voor de rest echt winters maar niet zo’n vattende compositie.
@ elvhenk: mooie(maar veelgebruikte) border. Even verkleinen? Compositie is wat saai (volgende keer iets meer vanaf de waterkant de foto maken?).
@ fido: een niet zo’n boeiende compositie. Doet me daarom niet zo veel.
@Hlpdsk: leuk! Doet helaas niet echt ijzig aan.
@ mvdkelen: beetje saai. Er is denk ik met wat nabewerking meer uit te halen.
@ wokker: Een niet zo heel erg boeiende compositie. Wel een fijne lucht.
@ trroads: fascinerende natuur. Foto helaas minder dankzij een matige compositie en nabewerking.
@ redhero: fijne kleurtjes. Wel een beetje een ‘plat’ beeld (misschien komt dat omdat er zoveel wit is).
@ bizzarro: simpel maar treffend. Nog even verkleinen?
@ jep: doet me niet zo veel door een saaie compositie.
@ korben: zie hierboven.
@ antonboonstra: beetje meer contrast erin? Ik mis een echte blikvanger in de compositie.
@ fire69: compositie doet me niet zo veel. Misschien een iets andere crop?
@ lonegun: met het verhaal erbij leuk. Zonder verhaal helaas geen binding met het thema (misschien iets voor een drieluik ofzo?).
@ soid: fijn! Mooie nabewerking, fijne compositie. Nu nog iemand op het bankje.
@ wilko: Cliché maar inderdaad ok.
@ player.case: eenden, water, ijs, takken. Niets meer en niets minder en dat is jammer.
@ jasper: gewoon mooi winters. Fijn licht, prima compositie.
@ wijnands: leuk maar wel een beetje saai.
@ spotmatic: mooie compositie, fijne uitstraling.
@ silencedead: mooi winters tafereel. Helaas doet de compositie me niet zo veel.
@ ara.m: mooie kleurtjes. Net iets te veel overbelicht.
@ jvdb1975: vreemde kleurtjes. Helaas een saaie compositie. Volgende keer contact maken met de schaatsers?
@ The alchemist: Een mooi winters tafereel. Goed geregistreerd. Niets meer en niets minder.
@ robertj: Ik vind het jammer dat je de nadruk zoveel op de lucht legt. Het je mbv de steiger niet voor een spannendere compositie kunnen zorgen?
@ neographical: Topper!!! Mooi licht, goede sfeer!
@ mythrill: fijn abstract.
Ter afsluiting: Leuk dat er zoveel mensen mee doen.
Er zijn veel goede registraties van natuurschoon en maar een paar echte uitschieters.
@ oxi: lekkere compo
@ denaamis arjan: er is met nabewerking meer uit te halen. Toch vind ik het beeld niet heel erg lekker weg kijken.
@ de_bastaard: jammer van de sharpening en je border (even verkleinen dus). Wel een mooi landschapje. Gewoon een fijn beeld.
@blue_crystal: grappig. Nog iets extremer nabewerken?
@ caspervc: niet zo’n interessante compo. Misschien had je iets meer kunnen doen met het langslopende persoon (links).
@ imagine: mooi! Beste macro in het topic.
@ rimave: jammer van de sharpening en je border (even verkleinen dus). Voor de rest doet het beeld me niet zo veel.
@ thomasw: leuk beeld. Ik mis een beetje spanning.
@ wok: Grappig! Keertje wat anders.
@ kwartjuh: beetje te grauw en helaas niet echt een blikvanger/ interessante compositie.
@ bugboy: Fijn beeld. Kijkt lekker weg. Ook goede nabewerking.
@ bbandruin: mooi illustrerend verhaal. Helaas sluit het gevoel van je verhaal niet aan bij mijn gevoel van je foto.
@RBH: beetje een onrustige bokeh en (oa) daardoor een niet zo’n interessante compositie. Wel fijne kleurtjes.
@ gevallen: saai beeld door een gebrek aan compositie en nabewerking.
@ simon: Prettige bewerking, fijne sfeer. Volgende keer ietsje meer boom en iets minder grond?
@ magictempest: fijn beeld. Net ietsje te donker naar mijn idee. Kun je er nog meer met een nabewerking uithalen?
@ comgenie: de compositie doet me niet zo veel. Ook voelt hij niet zo ijzig aan… Komt misschien door de wit(balans).
@ alterego: Jammer van de te prominent aanwezige sporen op de voorgrond. Compositie is wat saai.
@ infinchible: fijne kleurtjes. Mooie eenvoudige compositie; niets meer en niets minder.
@ Riesenbaby: stom groen kastje!. Voor de rest echt winters maar niet zo’n vattende compositie.
@ elvhenk: mooie(maar veelgebruikte) border. Even verkleinen? Compositie is wat saai (volgende keer iets meer vanaf de waterkant de foto maken?).
@ fido: een niet zo’n boeiende compositie. Doet me daarom niet zo veel.
@Hlpdsk: leuk! Doet helaas niet echt ijzig aan.
@ mvdkelen: beetje saai. Er is denk ik met wat nabewerking meer uit te halen.
@ wokker: Een niet zo heel erg boeiende compositie. Wel een fijne lucht.
@ trroads: fascinerende natuur. Foto helaas minder dankzij een matige compositie en nabewerking.
@ redhero: fijne kleurtjes. Wel een beetje een ‘plat’ beeld (misschien komt dat omdat er zoveel wit is).
@ bizzarro: simpel maar treffend. Nog even verkleinen?
@ jep: doet me niet zo veel door een saaie compositie.
@ korben: zie hierboven.
@ antonboonstra: beetje meer contrast erin? Ik mis een echte blikvanger in de compositie.
@ fire69: compositie doet me niet zo veel. Misschien een iets andere crop?
@ lonegun: met het verhaal erbij leuk. Zonder verhaal helaas geen binding met het thema (misschien iets voor een drieluik ofzo?).
@ soid: fijn! Mooie nabewerking, fijne compositie. Nu nog iemand op het bankje.
@ wilko: Cliché maar inderdaad ok.
@ player.case: eenden, water, ijs, takken. Niets meer en niets minder en dat is jammer.
@ jasper: gewoon mooi winters. Fijn licht, prima compositie.
@ wijnands: leuk maar wel een beetje saai.
@ spotmatic: mooie compositie, fijne uitstraling.
@ silencedead: mooi winters tafereel. Helaas doet de compositie me niet zo veel.
@ ara.m: mooie kleurtjes. Net iets te veel overbelicht.
@ jvdb1975: vreemde kleurtjes. Helaas een saaie compositie. Volgende keer contact maken met de schaatsers?
@ The alchemist: Een mooi winters tafereel. Goed geregistreerd. Niets meer en niets minder.
@ robertj: Ik vind het jammer dat je de nadruk zoveel op de lucht legt. Het je mbv de steiger niet voor een spannendere compositie kunnen zorgen?
@ neographical: Topper!!! Mooi licht, goede sfeer!
@ mythrill: fijn abstract.
Ter afsluiting: Leuk dat er zoveel mensen mee doen.
Er zijn veel goede registraties van natuurschoon en maar een paar echte uitschieters.
Anoniem: 238759
zal even mijn foto plaatsen ipv. een linkje

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 238759 op 23-12-2007 14:48 ]
Laat ik ook een keer mee doen:

Genomen bij mij thuis, een hortensiaboem. Gisterochtend genomen, gistermiddag wat het meeste witte al weg. Ik was er zelf erg tevreden mee, net als met de rest van de foto's.

Genomen bij mij thuis, een hortensiaboem. Gisterochtend genomen, gistermiddag wat het meeste witte al weg. Ik was er zelf erg tevreden mee, net als met de rest van de foto's.
[ Voor 6% gewijzigd door Krisp op 23-12-2007 16:02 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Die van Neo en Mythrill zijn voor mij de toppers deze keer.
Ikzelf kwam dit roodborstje tegen in de kou, verstopt tussen witte takjes

Mooi! De enige niet-snapshot aandoende foto van de laatste 5 beelden.Nomad schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:11:
[afbeelding]
ehm.. sorry ik vind 't een snapshot, de vogel komt er niet echt uit, veel storende elementen in beeld, veel van je ruimte heeft geen functie, ook niet als negatieve ruimteBBE schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:55:
[...]
Mooi! De enige niet-snapshot aandoende foto van de laatste 5 beelden.
|>
Mijn inbreng, rood bankje in de witte sneeuw.
Kritiek is welkom.

Meer foto's volgen nog..
Kritiek is welkom.

Meer foto's volgen nog..
Sorry, maar dit doet me niks, een stalen ding ergens in het midden van de foto (dat het een bank is moet je ook maar raden) en je waterpas was werkelijk gruwelijk stuq

*klik voor groter*
Edit: ik weet niet of HDR's ook mogen?
[ Voor 9% gewijzigd door Erasmo op 23-12-2007 23:10 ]
Dit moet wel een record zijn, kwa aantal inzendingen voor de weekopdracht! Veel inzendingen zijn zeer zeker de moeite van het bekijken waard. Ik hoop dat een aantal "nieuwkomers" blijft hangen, ook als het onderwerp iets minder voor de hand lijkt te liggen.
Eigenlijk had ik ook wel wat portretjes verwacht, met een "ijzige" blik...
Eigenlijk had ik ook wel wat portretjes verwacht, met een "ijzige" blik...
Leuk, al die IR-foto's die geen IR zijn 
Zitten echt heel wat goede platen tussen. Op deze pagina vind ik die van Neographikal en Mythrill het best.
heb best wel spijt dat ik deze week geen foto's heb gemaakt
hopelijk krijgen we meer van dit soort winterdagen
Zitten echt heel wat goede platen tussen. Op deze pagina vind ik die van Neographikal en Mythrill het best.
heb best wel spijt dat ik deze week geen foto's heb gemaakt
hopelijk krijgen we meer van dit soort winterdagen
[ Voor 30% gewijzigd door Laurens op 24-12-2007 00:07 ]