Ik heb vandaag mijn neef geholpen met het inelkaar zetten van zijn nieuwe pc.
Zijn hardware is het volgende:
Mobo: Abit in9 32-max
Cpu: E2140 (als tijdelijke oplossing voor de nog komende E8400)
Videokaart: nVidia 6600 GT (256mb) (ook nog tijdelijk voor bestelde 8800GT)
Ram geheugen: 4 x 1 GB Ram DDR2 G.E.I.L. PC6400 (cl4,4,4,12) (GX22GB6400UDC)
Geluidskaart: Creative X-fi Xtreme Audio (oem)
Voeding: Zalman 600watt (ZM600-HP)
En verder een s-ata NEC dvd brander en s-ata Samsung harde schijf.
Dit hebben we in een in een Antec ninehundred kast gezet met een Artic Freezer 7 pro
Afijn, hierop vista gezet en kort getest.
Nu waarom ik dit topic heb geopend en graag jullie hulp/tips & tricks nodig heb:
Wij wouden de E2140 overclocken, want we hebben veel gelezen over intel core 2 duo.
En nu nadat we ongeveer op 2Ghz overclock komen en/of meer (dus bij iets van 25% overclock (want 1,6 ghz is standaard)) wil windows vista niet meer opstarten. We krijgen wel het loadings balkje te zien, maar de vrijwel direct daarna loopt de computer OF vast OF we krijgen een blauw scherm met allemaal codes: error en/of stop.
Doen wij iets verkeerd? Of is er mogelijk hardware niet goed?
Of kent iemand toevallig het Abit Bios en kan ons helpen met eventueel dingen instellen?
Zijn hardware is het volgende:
Mobo: Abit in9 32-max
Cpu: E2140 (als tijdelijke oplossing voor de nog komende E8400)
Videokaart: nVidia 6600 GT (256mb) (ook nog tijdelijk voor bestelde 8800GT)
Ram geheugen: 4 x 1 GB Ram DDR2 G.E.I.L. PC6400 (cl4,4,4,12) (GX22GB6400UDC)
Geluidskaart: Creative X-fi Xtreme Audio (oem)
Voeding: Zalman 600watt (ZM600-HP)
En verder een s-ata NEC dvd brander en s-ata Samsung harde schijf.
Dit hebben we in een in een Antec ninehundred kast gezet met een Artic Freezer 7 pro
Afijn, hierop vista gezet en kort getest.
Nu waarom ik dit topic heb geopend en graag jullie hulp/tips & tricks nodig heb:
Wij wouden de E2140 overclocken, want we hebben veel gelezen over intel core 2 duo.
En nu nadat we ongeveer op 2Ghz overclock komen en/of meer (dus bij iets van 25% overclock (want 1,6 ghz is standaard)) wil windows vista niet meer opstarten. We krijgen wel het loadings balkje te zien, maar de vrijwel direct daarna loopt de computer OF vast OF we krijgen een blauw scherm met allemaal codes: error en/of stop.
Doen wij iets verkeerd? Of is er mogelijk hardware niet goed?
Of kent iemand toevallig het Abit Bios en kan ons helpen met eventueel dingen instellen?