[Half-Life] hl.exe crasht bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red Lion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 12:08
Ik krijg onder Vista de hele oude Half-Life reeks niet meer aan de praat. Dus HL1, HL DM-classic, OpFor en BlueShift. Ik krijg de volgende error.

Afbeeldingslocatie: http://members.mms-clan.nl/hl.png

Als administrator runnen of XPsp2 compatibility aanzetten werken niet. hl.exe is al aan de DEP-list toegevoegd. Google biedt geen enkele uitkomst, dus post ik 't hier. Iemand enig idee?

[ Voor 64% gewijzigd door Red Lion op 18-12-2007 14:35 ]

Nothing to see here folks, please move along.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Steam installeren?

• Red Lion
Misschien had ik dit erbij moeten zetten: uiteraard draai ik Steam. Al sinds het begin. Onder XP heb ik nooit problemen gehad met de oude, niet-source HL-reeks en volgens mij is dit de eerste keer dat ik het onder Vista probeer.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:21
http://support.steampower...mlzdGE*&p_li=&p_topview=1
Hier staat iets over dat OpenGL games niet werken onder Vista. Je zult dus via software of D3D moeten werken (wat uiteraard slechte performance en/of slechte beeldkwaliteit oplevert).
No OpenGL Mode for GoldSrc-engine Games

Many video card manufacturers do not currently offer support for OpenGL within Windows Vista - this will cause a Failed to set video mode error message to display when GoldSrc-engine games attempt to load in OpenGL mode. (If you would like to see OpenGL drivers created for your video card, please contact your video card manufacturer to lodge your request)

If you encounter this error when attempting to load GoldSrc-engine games, (i.e. Counter-Strike, Half-Life) please see the Reset Video Settings and Force a Video Mode article for instructions to use the game launch option -soft (software mode) or -d3d (faster performance than software mode, lower graphics detail) as a workaround to launch your game.

• Red Lion
Postman schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:41:
http://support.steampower...mlzdGE*&p_li=&p_topview=1
Hier staat iets over dat OpenGL games niet werken onder Vista. Je zult dus via software of D3D moeten werken (wat uiteraard slechte performance en/of slechte beeldkwaliteit oplevert).
Bedankt voor de info. Echter, ik kan wel OpenGL games draaien. UT-classic draait hier als een zonnetje in OGL. De hotfixes in de link worden niet geïnstalleerd met de melding dat ze niet van toepassing zijn op mijn systeem. Verder heb ik de laatste WHQL-drivers van nVidia. De foutmelding die ze beschrijven op de Steam-site komt ook niet overeen met die van mij. Ik zal alsnog de '-soft' en '-d3d' proberen bij het opstarten.

Edit:
'-soft' en '-d3d' werken niet. Ik krijg nog steeds bovenstaande error. Ook het verwijderen van de mappen met instellingen, waardoor er nieuwe worden aangemaakt, biedt geen uitkomst. CounterStrike-classic doet het wel gewoon in OpenGL, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Iemand anders een mogelijke oplossing?

Voor de volledigheid hierbij een lijst met games die het wel en niet doen:
Games die het niet doen:
  • Day of Defeat
  • Deathmatch Classic
  • Half-Life
  • Half-Life: Blue Shift
  • Opposing Force
  • Ricochet
  • Team Fortress Classic
Games die het wel doen
  • Counter-Strike
  • Counter-Strike: Source
  • Half-Life2
  • Half-Life2: Deathmatch
  • Half-Life2: Episode one
  • Half-Life2: Lost Coast
  • Half-Life Deathmatch: Source
  • Half-Life: Source

[ Voor 29% gewijzigd door Red Lion op 19-12-2007 02:07 ]

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 11:45
Ik speel zelf regelmatig Counter-Strike en ik kan je vertellen dat OpenGL gewoon werkt onder Vista.

Ik kan Counter-Strike starten, net als jij maar ik kan ook Half-Life starten. Ik denk toch dat je iets raars hebt gedaan.
Een echte oplossing heb ik niet maar wat je kan proberen is Steam opnieuw downloaden en helemaal opnieuw installeren (vergeet niet je .gcf bestanden te bewaren.) als dit niet helpt ligt het denk ik aan iets anders probeer is alle onnodige achtergrondprogramma's te sluiten (des noods dmv de taskmanager).
Verder zou je ook ff kunnen zoeken op de Steam Forums maar ik zou niet weten waar je dan moet zoeken, dat forum is enorm onoverzichtelijk.
Het beste dat je daar kan doen is een nieuw topic openen en hopen dat je nuttige reacties krijgt.

• Red Lion
Steam heb ik al een keer opnieuw erop gegooid en inmiddels heb ik ook de CFG-files maar een keer opnieuw gedownload, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Verder heb ik een vraag gesteld op http://support.steampowered.com
Inderdaad hopen dat ik een fatsoenlijk antwoord krijg. Bedankt voor je reactie!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Probeer eens compatibiliteit te forceren. Je kunt bij geadvanceeerde instellingen bij steam en bij de niet steam versie bepalen welke DX levelje wilt gebruiken. Aangezien het erop lijkt dat alleen de DX7.0 games het niet doen (OP CS na dan).

Force a DirectX level

This process may help with some older video cards - some users report the game will run faster, as well:

1. Open Steam
2. Go to the "My Games" tab
3. Right-click the game which needs to be reconfigured
4. Select "Properties" from the menu
5. Click the "Set launch options..." button
6. Add one of the DirectX level launch options specified below - be sure to include a space before the "-" and anything before it.

DirectX Level Launch Options

* -dxlevel 90 (DirectX v9.0)
* -dxlevel 81 (DirectX v8.1)
* -dxlevel 80 (DirectX v8.0)
* -dxlevel 70 (DirectX v7.0)

Dit hielp bij mij in ieder geval. Had temaken met directsound.:s

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Steam opstarten via Run as administrator?

• Red Lion
DeX schreef op woensdag 19 december 2007 @ 07:41:
Probeer eens compatibiliteit te forceren.
...
Dit hielp bij mij in ieder geval. Had temaken met directsound.:s
Nope, werkt niet. Tsja, het is vreemd dat Counter-Strike (classic) wel werkt.
itons schreef op woensdag 19 december 2007 @ 07:43:
Steam opstarten via Run as administrator?
En Nope. Bovendien draait Steam tegenwoordig als een service, dus moet je het zonder compatibility of admin-rechten draaien. (volgens de site:)
Compatability Mode
Please do not run Steam under backwards-compatability mode in Windows Vista.

Running Steam as a Service
The latest version of Steam now runs as a service under Windows Vista. If you previously set Steam to run as an administrator, you must remove the Run as administrator... function.

[ Voor 15% gewijzigd door Red Lion op 19-12-2007 11:55 ]

• Red Lion
Niemand?

Dat vind ik spijtig, maar dan mag er van mij een slotje op, ook al zijn de problemen niet voorbij. ;(

Pagina: 1