Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE7] Javascript/CSS problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuwe website bouwen en daar zit aardig wat javascript code in.
Toch zijn er aantal problemen ontstaan met IE7.

De site is getest onder FF en dat werkt perfect. Tests met IE6 zijn er ook geen problemen gevonden, het gaat prima zoals FF.

Onder IE7 zijn er twee situaties ontstaan. Blijkbaar heeft oudere IE7 vreemde DIV layer probleem. Deze div venster komt dan zomaar "tussen" de invoervelden en buttons en div pagina zelf van de site. Het komt niet goed bovenop zoals bij FF. Echter, laatst bijgewerkte IE7 heeft dat probleem niet, dat is wel in orde.
In CSS voor de div venster is er nog geen Z-waarde opgegeven. Wellicht moet ik dat erbij doen.

Javascript controle met function validateFormGuestbook(theForm) { } met in html form een code onsubmit="return validateFormOnSubmit(this)" wordt nu al deels uitgevoerd en boel werkt niet meer.
In laatste IE7 versie is dat gelukkig verdwenen.

In oudere IE7 worden input text velden wel geel ingekleurd via fld.style.background = 'Yellow'; (fld is via document.getElementById('naam') aangeroepen) maar in laatste IE7 doet het gewoon niks en velden blijven wit (standaard) gekleurd.

Ik heb site online staan, maar ik ga niet zomaar link hier posten. Wil je even testen op werking in IE7, of code even bekijken, dan mag je me PM sturen.

Maar je mag ook wat adviezen geven om zulke Javascript en CSS problemen onder (vooral oudere versie IE) te beperken. In nieuwere IE7 worden velden niet geel gemaakt via CSS aanpassing, of er is wat anders voor nodig. Welke codes werken wel onder IE7?

En IE6 heeft vreemde teken die zomaar uit het niets verschijnen als ik <div style="clear:both;"></div> daar tussenin beide div velden doet. Laatste IE7 en FF kent dat probleem niet.
Ook dat zorgt voor slordige beeld van layout. Vervelend hoor.

Als je wat wil zeggen, laat maar horen.

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 14:24

Toolskyn

€ 500,-

MrDummy schreef op maandag 17 december 2007 @ 00:41:Ik heb site online staan, maar ik ga niet zomaar link hier posten. Wil je even testen op werking in IE7, of code even bekijken, dan mag je me PM sturen.
Ik zou je toch adviseren om een test-case te maken van het probleem, wat zou anders het nut van een forum zijn?

gewooniets.nl

• dB90
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 00:10
Misschien is het handig om toch wat code te posten om de boel te verduidelijken. Of om toch een linkje te geven naar de site. Je wilt wel advies, maar mensen moeten jou een pm sturen of ze alsjeblieft je site mogen zien. Als dit écht niet mogelijk is wees dan een beetje duidelijker want ik vind je verhaal een beetje warrig geschreven. Wat bedoel je met div-venster? Heb je een soort overlaying div :? Zo ja, dan kan dit een probleem zijn i.c.m. select inputs, dat gaat niet werken volgens mij. Een beetje verduidelijking kan geen kwaad imho :)

Webberry Webdevelopment

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Als je het zo zegt, ik kan de link nog altijd later weer vernietigen door post te editen.

Testsite: http://mrdummy.net/test/
Neem kijkje op Reserveren pagina en Gastenboek (2e knop boven) beide bevatten Javascript controle op invoer velden. In IE7 gaat dat soms niet goed en velden worden niet geel gemaakt bij fout.
Bij laatste IE7 worden velden niet geel gemaakt. Een oudere IE7 gaat nog meer fout en reserveren & controles zit vast.

Onder FF kun je controleren hoe het moet. Daar werkt geheel wel goed. (zelf getest)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

crisp

Devver

Pixelated

Oude IE7? Je bedoelt de beta-versies die sowieso al niet voor publieke consumptie bedoelt waren? Ik zou daar toch echt geen rekening mee gaan houden als ik jou was...

Intentionally left blank

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
crisp schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:40:
Oude IE7? Je bedoelt de beta-versies die sowieso al niet voor publieke consumptie bedoelt waren? Ik zou daar toch echt geen rekening mee gaan houden als ik jou was...
Ja, maar bij mijn klant waar ik site wil laten zien, is geen beta IE7. Het is wel preinstalled windows xp op een pc, en misschien heeft dat invloed op IE7 engine. Ik pak ff foto's erbij....

Correctie! Ik zie nu pas aan foto dat het om IE6 gaat.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/ie6-3.jpg
Versie nummer bij de klant
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/ie6-1.jpg
Velden worden nu al geel gekleurd voordat men begint in te vullen... (stap 2 pagina)
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/ie6-2.jpg
Tussen pagina en buttons... ipv bovenop.

Deze IE6 browser gedraagt zich anders dan IE6 op mijn laptop (mijn laatste 4 cijfers is 2300, dus iets nieuwere)
En daar gaat Javascript formulier check ook niet goed.
Ik moet weten of dat te voorkomen is, want er zijn nog zat mensen die iets oudere IE6 op hun computer kunnen hebben...

Onder IE7 heb ik alleen probleem dat input velden nog niet geel gekleurd zijn bij fout.
Als "Yellow" niet goed is, dan moet ik maar #xxxxxx doen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

In IE6 kan je geen elementen boven dropdowns positioneren. Ik weet niet of de bekende iframe-workaround ook werkt bij dropdowns, maar anders is de enige mogelijkheid de selects tijdelijk te verbergen.

Intentionally left blank

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Waarom check je trouwens op netscape 4 in je javascript :? Ben je bang dat er nog veel bezoekers met die browser komen. En wat gebeurt er met mensen die geen javascript aan hebben staan. Kunnen die zonder iets in te vullen wel wat reserveren?

En je weet dat er meert tags in html bestaan dan table en div hé ;)

[ Voor 12% gewijzigd door disjfa op 17-12-2007 14:55 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:43
MrDummy schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:52:
[...]

Ja, maar bij mijn klant waar ik site wil laten zien, is geen beta IE7. Het is wel preinstalled windows xp op een pc, en misschien heeft dat invloed op IE7 engine. Ik pak ff foto's erbij....

Correctie! Ik zie nu pas aan foto dat het om IE6 gaat.
[afbeelding]
Versie nummer bij de klant
[afbeelding]
Velden worden nu al geel gekleurd voordat men begint in te vullen... (stap 2 pagina)
[afbeelding]
Tussen pagina en buttons... ipv bovenop.

Deze IE6 browser gedraagt zich anders dan IE6 op mijn laptop (mijn laatste 4 cijfers is 2300, dus iets nieuwere)
En daar gaat Javascript formulier check ook niet goed.
Ik moet weten of dat te voorkomen is, want er zijn nog zat mensen die iets oudere IE6 op hun computer kunnen hebben...

Onder IE7 heb ik alleen probleem dat input velden nog niet geel gekleurd zijn bij fout.
Als "Yellow" niet goed is, dan moet ik maar #xxxxxx doen.
Hm die gele inputs zien er bekend uit. Heeft je klant toevallig geen google toolbar oid draaien? Ik weet van google toolbar dat ie bepaalde velden geel maakt.

Let aub een beetje op je Nederlands. Ik kom echt belachelijk veel spel- en grammaticafouten op je site tegen.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
InZane schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:05:
Hm die gele inputs zien er bekend uit. Heeft je klant toevallig geen google toolbar oid draaien? Ik weet van google toolbar dat ie bepaalde velden geel maakt.

Let aub een beetje op je Nederlands. Ik kom echt belachelijk veel spel- en grammaticafouten op je site tegen.
Hij heeft inderdaad Google toolbar boven staan en die schijnt te storen met Javascript deel van de te testen site. Na upgrade tot IE7 vertoont de site ook zelfde storende gedrag. Dus het ligt aan Google toolbar... :( Wist niet dat zo'n toolbar ook kan storen... Leuk hoor.

De site is nagekeken op Nederlands door mij moeder, dus aantal fouten zou beperkt blijven.
Mijn Nederlands is niet bepaald de sterkste 8)7

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Hmm sluit de venster? :p --> sluit dit venster.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Nu ik heb kunnen bevestigen dat Google toolbar de Javascript controle deel stoort, ben ik nu op zoek naar de oplossing om de controle alsnog mogelijk te maken.
Ik kan dat op 2 manieren doen:
- wat JS code toevoegen (ik weet niet welke code het moet worden)
- velden andere naam geven zodat Google toolbar ze niet meer herkent (email wordt b.v. eemail, pass wordt ppass en zo).

Heb je zelf ook problemen met Google toolbar met de formulier online check (via JS), welke oplossingen heb je dan toegepast?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

crisp schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:41:
In IE6 kan je geen elementen boven dropdowns positioneren. Ik weet niet of de bekende iframe-workaround ook werkt bij dropdowns, maar anders is de enige mogelijkheid de selects tijdelijk te verbergen.
Ja, dat werkt ook voor dropdowns!

[ Voor 3% gewijzigd door dusty op 18-12-2007 21:33 ]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

dusty schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:33:
[...]

Ja, dat werkt ook voor dropdowns!
Ah, ok. Good to know, hoewel ik een dergelijk ranzige workaround nooit zal gebruiken voor een antieke browser :P

Intentionally left blank

• 7.01D
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08-2009

7.01D

Smells Like Team America

Was die iframe workaround dan niet juist voor selects in IE6 dan?

[ Voor 4% gewijzigd door 7.01D op 20-12-2007 10:24 ]

-- einde bericht --

Pagina: 1