Ik ben een totale leek op het gebied van wireless netwerken, dus het kan zijn dat deze topic bij bepaalde lezers een reactie oproept van "duh!," "
" of "
".
Goed, ik heb de volgende huidige setup:
1. Er is een (niet wireless) ADSL router.
2. Daarop is aangesloten met een kabel een desktop PC.
3. Daarnaast is daarop aangesloten met een kabel een laptop.
4. Tot slot is daarop een tweede laptop aangesloten middels een kabel.
Wat ik nu wil is dat de twee laptops aan het netwerk komen te hangen middels een wireless verbinding, zodat deze niet afhankelijk zijn van een vaste locatie. Ik wil de vaste verbindingen van de twee laptops met de router loskoppelen en aan de ADSL router een WLAN router koppelen, waarmee vervolgens de twee laptops verbinding kunnen maken. De WLAN router fungeert dus feitelijk als een gateway tussen de ADSL router en de twee laptops. (De ADSL router wordt dus niet vervangen door een wireless ADSL router.)
Mijn vraag is of dit mogelijk is en zo ja, aan wat voor een soort WLAN routers ik dan moet denken. Of is bij een dergelijke setup een access point voldoende?
Alvast zeer bedankt!
Goed, ik heb de volgende huidige setup:
1. Er is een (niet wireless) ADSL router.
2. Daarop is aangesloten met een kabel een desktop PC.
3. Daarnaast is daarop aangesloten met een kabel een laptop.
4. Tot slot is daarop een tweede laptop aangesloten middels een kabel.
Wat ik nu wil is dat de twee laptops aan het netwerk komen te hangen middels een wireless verbinding, zodat deze niet afhankelijk zijn van een vaste locatie. Ik wil de vaste verbindingen van de twee laptops met de router loskoppelen en aan de ADSL router een WLAN router koppelen, waarmee vervolgens de twee laptops verbinding kunnen maken. De WLAN router fungeert dus feitelijk als een gateway tussen de ADSL router en de twee laptops. (De ADSL router wordt dus niet vervangen door een wireless ADSL router.)
Mijn vraag is of dit mogelijk is en zo ja, aan wat voor een soort WLAN routers ik dan moet denken. Of is bij een dergelijke setup een access point voldoende?
Alvast zeer bedankt!