Toon posts:

Hoge FSB, welk mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik een nieuw systeem halen. Over het mobo twijfel ik alleen nogal, ik weet nu wel het vershil tussen pci-e versies p35 en x38. Voor mij wordt het dus P35, stuk goedkoper en bijna net zoveel opties als x38.

Maar ik wil wel graag een hoge FSB behalen (500mhz maximaal). Maar het is moeilijk erachter te komen welk bord nouw hoe ver komt.

Dus weten jullie uit ervaring welke bordjes wel 500mhz fsb zullen halen. En het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk.

Mijn oog viel op de P35-DQ6 (Hier moet wel de backplat af ivm een koeler) of een P35-DS4
Zullen deze bordjes dit aankunnen?

Verwijderd

De bordjes kunnen het wel aan maar het is de vraag als je processor het aan kan en een P35-DS3 van Gigabyte haalt ook wel de 500 MHz FSB als het toch goedkoop moet.
Je moet natuurlijk ook geheugen hebben dat 500 MHz aan kan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een P35-ds3?
Ik heb in vele revieuw gelezen dat ze niet verder dan 412mhz kwamen, omdat het bord geen koeling had op de condensatoren.
Opzich zou het wel mooi zijn voor 90 euro, maar ik heb toch echt gelezen dat ze niet veel meer dan 400 eruit konden halen

EDIT: het is ook vooral om mee te spelen en het geheugen en de proc ben ik al zeker van.
had dit niet beter in tweaking/OCing algemeen gemoeten?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 22:33 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:34
Als je verteld welk geheugen en proc je hebt kunnen we je miss nog wel adviseren..

Wat is de stock fsb van je proc? Wat voor totaal klokfrequentie heb je voor doel?

Denk dat een DS4 ( door zijn extra koel elementen ) met een beetje airflow al een heel eind komt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Voor hoge FSB geldt zelfde als voor lage FSB: van een Tweaker verwachten we dat hij zelf kan kiezen :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.