prestatie server n.a.v. specbenchmark post

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Na dit artikel op tweakers gelezen te hebben:
http://pro.tweakers.net/n...tt-test-voor-servers.html

Vroeg ik mij af wat er bedoelt wordt met:
Dat heeft echter meer te maken met de keuze van de benchmark dan met de zuinigheid van de Opteron. De chips van Intel zijn namelijk erg sterk met Java: het voordeel ten opzichte van AMD kan oplopen tot vijftig procent bij een gelijk aantal cores en een gelijke kloksnelheid.
Er wordt verwezen naar een artikel maar daarin wordt er met geen woord gerept over Java. Hoe zit dit dus precies? Zijn Xeons beter met Java dan Opterons? Werkt Java alleen met 1 type berekening waardoor Intel volgens dit artikel beter zou moeten zijn?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hier word het opgenomen vermogen bij gebruik van een applicatie, java dus.
Dit wil nog niet zeggen dat intel of amd beter is op performance gebied...

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Waarom staat er dan dat Intel chips sterker zijn met Java dan AMD chips? Ik ben geinteresseerd welke er sneller is met Java, niet welke er overall sneller is.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
killingdjef schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:11:
Waarom staat er dan dat Intel chips sterker zijn met Java dan AMD chips? Ik ben geinteresseerd welke er sneller is met Java, niet welke er overall sneller is.
Daarvoor moet je andere testen bekijken. Deze test gaat puur om het energie verbruik ( watts ) bij het draaien van applicaties onder een bepaalde belasting op het systeem.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lezen is ook een kunst...

Als het jou niet boeit welke overall sneller is per Watt, alleen in Java, dan zijn deze benches volledig relevant voor jou :o

Los daarvan is dit een vraag over CPUs die dus in Overige Hardware off-forum is. Maar moven naar PMG heeft geen zin, we verwachten namelijk begrijpend lezen *voordat* je een topic post.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.