Toon posts:

[XP] Vaag geheugen foutje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit vandaag gewoon een beetje met mn VM te rommelen... en dan zie ik opeens dit in mn RAM usage...

En ik denk dus echt... wtf...

Afbeeldingslocatie: http://me.simbesco.com/screenshots/wtf.jpg
*klikbaar*

Note the 1GB+ van het vmware proces en de 655MB total use...

Hoe kan dit? :S

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Het zal wel een "gereserveerd" geheugen zijn zodat het virtuele besturingssysteem de juiste hoeveelheid toegewezen geheugen kan zien.

Verwijderd

Topicstarter
Als je even klikt op t plaatje krijg je een screenshot met de task manager van mn windows server 2008 op de achtergrond.

Dan zie je dat mn VM wel degelijk 834 MB in use heeft.. of zou dat ook allemaal gereserveerd geheugen zijn?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:43:
Als je even klikt op t plaatje krijg je een screenshot met de task manager van mn windows server 2008 op de achtergrond.

Dan zie je dat mn VM wel degelijk 834 MB in use heeft.. of zou dat ook allemaal gereserveerd geheugen zijn?
En als je je Taskmanager van je 2008 beter leest, zie je dat het grootste deel in virtueel geheugen staat. Bij physical memory staat dat er maar 287 MB wordt gebruikt. Voordat ik mijn geheugen had uitgebreid, stond er in mijn virtuele server ook een gebruik van bijna 300 MB terwijl ik maar 256 MB heb toegewezen. Taskmanager Memory use grafiek laat zien wat er totaal gebruikt wordt, fysiek en virtueel geheugen samen.
Grappig is, ik gebruik dan VirtualBox, dat ondanks het geheugen gebruik hoger is, ik dat niet in taskmanager zie bij processen, wel bij performance.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:43:

Duh.. Je reserveert 1GB aan geheugen voor je 2008RC0 Virtual machine.
1024MB - 2MB voor de geëmuleerde videokaart = 1022MB totaal.

Dan is die 1.088.880 KB ineens wel verklaarbaar of niet?

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 16-12-2007 21:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device