Toon posts:

Voeding maakt veel lawaai..

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb nu een pc gebouwt en alles werkt prima..

Maar de pc maakt ontzettend veel lawaai..
Ik kijken of het aan de casefans ligt maar als ik deze loshaal hoor ik hetzelfde harde geluid..

De processor koeler produceert ook namelijks geluid.

Het geluid komt uit de voeding de: Antec Basiq Power 500 Watt.. (Denk ik)

ik deze openmaken en zie 1 ventilator..
ik haal deze eruit maar laat de kabel vast zitten.l.
Het geluid vann de casefan valt opzich mee maar toch hoor ik veel geluid..
Ik weet niet meer wat ik moet en waar het probleem ligt..
De casefan van de voeding is erin vast gesoldeert dus ik kan deze niet even vervangen.

Weten jullie een antwoord wat het kan zijn of of jullie een tip hebben voor een andere 500 watt voeding die geen geluid maakt..
Kijk een beetje geluid is echt niet erg maar dit is niet om aan te horen..
Wordt echt niet goed van het lawaai... 8)7

Alvast bedankt,

Guido

Verwijderd

Als je je fan van je voeding er al uit hebt liggen kan je er net zo goed een andere in plaatsen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 08:34

Sebazzz

3dp

Gebouwdt en namelijks nog wel :P

Serieus: Een tweaker wordt geacht zelf een keuze te kunnen maken voor een voeding. Kijk productreviews na, kijk in het Voedingen topic, neem zowieso een A-merk.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

misschien zit de fan van de voeding vol met stof?

Verwijderd

zeer goede voedingen / en stil zijn bijvoorbeeld :

seasonic :
http://www.seasonicusa.com/M12II.htm

enermax:
http://www.enermax.com.tw

zalman:
serie ZM500-HP

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Antec is een goed merk, naast hun standaad voedingen maken ze ook genoeg stille voedingen.
Je moet dus wel zeker weten dat het je voeding is. En hun standaard voedingen zijn ook niet echt voedingen die lawaai maken.

Je zegt dat je er aan twijfelt.. hoezo dan?
Je haalt de voeding uit je kast.. je start hem op (dmv zwart met groen te verbinden). Maakt het ding lawaai.. dan is het de voeding.. maakt hij geen lawaai dan is het iets anders.
(zorg wel dat je iets aan je voeding aansluit tijdens het testen..)

Hardeschijven zijn vaak de grootste lawaai makers in een pc.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 16-12-2007 20:21 ]

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Die Antec voeding is al een erg goede voeding en zijn normaal wel stil te noemen. Weet je zeker dat het daarvandaan komt? Bouw hem anders even in zonder kap, start je pc op en zet die fan stil. Dan weet je iig zeker dat het de voeding is...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

De casefan van de voeding is erin vast gesoldeert dus ik kan deze niet even vervangen
Als het meezit 15 minuutjes?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:22:
Die Antec voeding is al een erg goede voeding en zijn normaal wel stil te noemen. Weet je zeker dat het daarvandaan komt? Bouw hem anders even in zonder kap, start je pc op en zet die fan stil. Dan weet je iig zeker dat het de voeding is...
Vergeet niet dat 't hier om een Antec Basiq gaat, maw de budgetreeks van Antec. Je kan nu éénmaal niet verwachten dat deze zo stil zijn als de duurdere reeksen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:00

Theo

moederbord

De NeoHE430 van Antec is ook gigantisch stil, kijk anders mar eens in deze roundup van zo'n 100 voedingen, daar komt hij als stilste voeding uit de bus. Helaasch is de voeindg met 70 euro niet de goedkoopste. Voor 40-45 euro heb je ook de Coolermaster eXtremepower430, en deze is ook redelijk stil (in de roundup wordt de oude versie van deze voeing gebruikt met een 80 mm fan. De nieuwere versie met een 120 mm fan is erg stil)

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1