problemen rivatuner en vista64x en 8800gts 512mb

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even een vraag want ik kom ff niet verder.

ik heb een 8800gts ( alpha dog edition ) 512mb
ik gebruik een windows vista 64bit edition .

maar rivatuner wil helemaal niets doen , hij geeft bij de installatie aan dat het stuurprogramma niet ondertekend is , daarop heb ik onderstaande uitgevoerd maar hij wil nog steeds niet goed werken , kan rivatuner wel starten maar totaal niets overclocken of aanpassen

Dit heb ik dus gedaan om de fout weg te krijgen omtrent de driver

Turn off Digital Driver Signing Check in Vista:

1. Create a shortcut on the desktop to cmd.exe
(this recipe explains how to create a shortcut if you don't know how)

2. Right-click on the shortcut and select Run as administrator

3. When the command window opens, type or paste the following and press ENTER:

Bcdedit.exe /set nointegritychecks ON

4. Reboot and then try installing the driver.

Hij geeft nu bij installatie geen fout aan maar ik mis te veel instellingen in rivatuner om bv de core en het memory op te schroeven . Ik krijg met onderstaande instellingen nu maar 11.000 punten en dat is te weinig

Quad core q6600
p5n32-sli premium moederbord
2 gb ddr2 pc6400 SLI OCZ geheugen
raptor 150 gb 10.000rpm
xfx geforce 8800GTS 512mb edition alpha dog

vista ultimate 64x incl sp1 ( ook zonder sp1 11.000 punten. )

Kan het ook nog iets met het volgende te maken hebben , ik heb op de site van nvidia de wql drivers gedownload voor mijn 8800gts 512mb ( nieuwe videokaart ) maar dan zegt via dat het niet de juiste drivers zijn . dus heb ik maar de beta drivers genomen die doen het wel , maar ook dan geeft rivatuner maar de helft van de opties weer , en hij geeft de melding al aan dat rivatuner nog niet gecontrolleerd is met mijn drivers.

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:06
Ik weet niet veel van dit probleem af, maar probeer anders ATITool. Misschien dat dit wel werkt.

Succes!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ati tool werkt wel maar ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt en durf daar niet meer te overclocken

is de functie find max core en find max memory veilig ? hij zegt bij mij 8800gts namelijk meteen bij instaleren dat hij overclockt is ( dit terwijl hij standaard draaid )

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:06
sonyfreakje schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:17:
ati tool werkt wel maar ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt en durf daar niet meer te overclocken

is de functie find max core en find max memory veilig ? hij zegt bij mij 8800gts namelijk meteen bij instaleren dat hij overclockt is ( dit terwijl hij standaard draaid )
Ja het is wel redelijk veilig, je ziet vanzelf artifacts in het schermpje komen. (als je de temps maar goed in de gaten houdt, zitten max bij rond de 65-70 dacht ik) En dan gewoon met de hand hierna de core richting de max clocken en telkens testen of je artifacts krijgt. Dit kan tevens ook met de mem, zo heb ik het gedaan en zit nu op mijn max. (core 680, mem 1050 bij mijn 8800 gts)

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 17:18
Ik wil deze post toch even bumpen aangezien ik hetzelfde probleem had én opgelost heb.

- Sluit RivaTuner mocht deze draaien
- Open DIR van Rivatuner
- Open het bestand RivaTuner.cfg met Kladblok
- Typ onder "G92 = 610h-61Fh" het volgende -> "G92 = 600h"
- Bewaar het bestand en start RT

Greetz

[ Voor 5% gewijzigd door Spacewide op 22-12-2007 00:56 ]