Specs:
mobo : ASUS M2N-E SLI (nieuw)
vivdeo: ASUS 6200 Videokaart (nieuw)
cpu : AMD AM2 4400+ CPU (nieuw)
ddr2 : KINGSTON 2GB geheugen (nieuw)
hd : oude MAXTOR 200 GB op Primary IDE
PSU : ANTEC Truepower TRIO 430 W (nieuw)
Inleiding:
- CPU-pinnetjes waren iets verbogen, teruggebogen met een omgekeerd stanley-mesje
- CPU temp was steeds in BIOS iets van 33 graden
- Maxtor zat via een omgekeerde en/of verkeerde kabel aangesloten (melding: 80 conductor cable not installed)
- Melding eigenlijk genegeerd (erg snel voorbij in bios, pas later opgevallen)
- Windows vista gewoon kunnen installeren en gebruiken (apart eigenlijk; zie verkeerde kabel)
Situatie nu:
- Hardeschijf uit het systeem gehaald (kabel uiteraard ook losgekoppeld van mobo)
- Opnieuw opstarten, lampje op moederbord brandt, fan van CPU gaat draaien en verder: niets, geen beepjes of wat dan ook.
- Ook geen rare geuren/aparte geluiden o.i.d.
Geprobeerd:
- als eerste videokaart eruit gehaald: zelfde situatie
- geheugen eruit gehaald: zelfde situatie
- alles weer erin (incl. harde schijf) zelfde situatie
- BIOS reset: zelfde situatie
Conclusie:
- het *lijkt* erop dat het mobo dood is, maar daarvoor tientallen keren opnieuw opgestart, geen enkel probleem
- kan het mobo dood gegaan zijn door een verkeerde kabel en/of omgedraaide kabel?
- als mobo dood is, moet dan het lampje ook niet branden of gaat dat puur over het feit of het mobo stroom krijgt?
- als de CPU dood is, zou ik toch "beepjes" moet krijgen?
Iemand nog andere tips wat ik eventueel zou kunnen proberen?
mobo : ASUS M2N-E SLI (nieuw)
vivdeo: ASUS 6200 Videokaart (nieuw)
cpu : AMD AM2 4400+ CPU (nieuw)
ddr2 : KINGSTON 2GB geheugen (nieuw)
hd : oude MAXTOR 200 GB op Primary IDE
PSU : ANTEC Truepower TRIO 430 W (nieuw)
Inleiding:
- CPU-pinnetjes waren iets verbogen, teruggebogen met een omgekeerd stanley-mesje
- CPU temp was steeds in BIOS iets van 33 graden
- Maxtor zat via een omgekeerde en/of verkeerde kabel aangesloten (melding: 80 conductor cable not installed)
- Melding eigenlijk genegeerd (erg snel voorbij in bios, pas later opgevallen)
- Windows vista gewoon kunnen installeren en gebruiken (apart eigenlijk; zie verkeerde kabel)
Situatie nu:
- Hardeschijf uit het systeem gehaald (kabel uiteraard ook losgekoppeld van mobo)
- Opnieuw opstarten, lampje op moederbord brandt, fan van CPU gaat draaien en verder: niets, geen beepjes of wat dan ook.
- Ook geen rare geuren/aparte geluiden o.i.d.
Geprobeerd:
- als eerste videokaart eruit gehaald: zelfde situatie
- geheugen eruit gehaald: zelfde situatie
- alles weer erin (incl. harde schijf) zelfde situatie
- BIOS reset: zelfde situatie
Conclusie:
- het *lijkt* erop dat het mobo dood is, maar daarvoor tientallen keren opnieuw opgestart, geen enkel probleem
- kan het mobo dood gegaan zijn door een verkeerde kabel en/of omgedraaide kabel?
- als mobo dood is, moet dan het lampje ook niet branden of gaat dat puur over het feit of het mobo stroom krijgt?
- als de CPU dood is, zou ik toch "beepjes" moet krijgen?
Iemand nog andere tips wat ik eventueel zou kunnen proberen?