Toon posts:

CMS integreren met statische website?

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me wil een bestaande statische website uitbreiden met wat redelijk eenvoudige dynamische functionaliteit (denk aan nieuwsitempjes toevoegen/verwijderen, useraccounts kunnen maken zodat gebruikers documenten kunnen uploaden etc.)

Nou is het alweer een tijdje geleden dat ik serieus PHP heb geprogrammeerd en het moet vrij snel af. Bovendien zijn dit soort dingen al tienduizend keer eerder gebouwd natuurlijk.

Ik weet dat er een hoop geavanceerde open source PHP/MySQL-PostgreSQL CMSen te downloaden zijn en jaren geleden heb ik er wel eens een paar uitgeprobeerd maar nooit echt gebruikt. Dus m'n vraag kan heel dom klinken.
Weet iemand of het mogelijk/zinnig is om zo'n CMS te installeren, en dat te combineren met een bestaande statische HTML site? En is dat veel werk als je qua CMS kennis helemaal bij het begin moet beginnen?

Zo ja, wat zijn dan de aanraders op dat gebied?

Het gaat overigens om een relatief kleine website die gehost is op een XS4All Advanced Unix account (dus met PHP en MySQL.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat 't in ieder geval eenvoudiger is om een CMS te installeren en de informatie handmatig over te kloppen, of je site in een wrapper module stoppen (in Joomla zit dat in ieder geval, dan krijg je een inline frame met je gewrapte site er in).
In principe is het omzetten van een statische site naar een CMS geen rocketscience. Meestal houdt het ongeveer dit in:

1. Knip alle dynamische content uit je statische pagina (menuutje, artikeltje). Dit wordt je template.
2. Maak de menu items aan die je nodig hebt.
3. Maak wat artikeltjes aan, koppel dit aan de betreffende menu items.

Er zijn alleen een hoop CMS systemen... Aangezien 't eenvoudig moet zijn, kijk eens naar Cms Made Simple. Is als ik me niet vergis een fork van Joomla, met als kernpunt zo simpel mogelijk CMS te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 13:45
CMS made simple is niet bepaald een fork te noemen van Joomla als je het mij vraagt. Maar het sowieso behoorlijk eenvoudig om CMS made simple te gebruiken voor het overgaan van een statische naar een dynamische website. Je kan gewoon je stylesheets e.d. blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@rijn schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:56:
CMS made simple is niet bepaald een fork te noemen van Joomla als je het mij vraagt. Maar het sowieso behoorlijk eenvoudig om CMS made simple te gebruiken voor het overgaan van een statische naar een dynamische website. Je kan gewoon je stylesheets e.d. blijven gebruiken.
Hmm, het zou heel goed kunnen dat ik fout zit hoor, ik meende me te herinneren dat het een fork was van Joomla, of Mambo oid. Misschien is het wel simpelweg gebouwd met Joomla/Mambo als voorbeeld, kan ook.

Punt blijft staan dat CMS made simple een geschikte kandidaat kan zijn als oplossing voor dit probleem :)