Toon posts:

[8600GTS] Beeld na een bepaalde tijd gamen op één kleur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe PC, gebouwd door de plaatselijke computerboer.

Specs:
Intel Core 2 Quad Q6600
Mobo: Gigabyte GA-P35-S3
Geheugen: 2*1024mb RAM
Graka: ECS GeForce 8600 GTS 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) N8600GTS-256MX
Voeding: 550 Watt (2 dagen in gebruik)
Monitor: Iiyama ProLite B2403WS-B1

Vanaf het begin heb ik problemen met mijn videokaart bij games. Ik speel met name WoW, maar de problemen komen ook bij andere games voor. Voor het gemak hou ik hier even WoW aan, niet de grafisch meest zware game op het moment >:) .
Als ik de grafische instellingen van WoW omhooggooi naar de maximale instellingen dan springt het beeld na een bepaalde tijd op één kleur. (Groen, Bruin, Rood, whatever) Het geluid van de PC (Zowel WoW als muziek van media player) speelt dan normaal door. Als ik de instellingen van WoW lager zet dan heb ik hetzelfde probleem maar dan gebeurt het pas na een langere tijd.
Tevens heb ik af en toe tijdens het spelen een korte freeze van 2-3 seconden, dan hoor ik ook een "klik" uit de kast komen alsof iets aan/uit wordt gezet.

Op dit moment heb ik zowel van het mobo als de graka de nieuwste drivers geïnstalleerd. (Recentelijk graka drivers verwijderd en re-install gedaan). Tevens dacht ik dat het aan de voeding lag (350W) dus daarvoor heb ik twee dagen geleden een nieuwe eringezet met de graka direct erop aangesloten (550W) maar dat werkte dus ook niet.
Temperatuur met RivaTuner: 51 graden in Vista, 76 graden max tijdens WoW.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Bij voorbaat dank,

Sjors

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 18:47 . Reden: OS: Vista toegevoegd + temp idle bijgesteld ]

Verwijderd

Ikzelf heb de 8600gts van asus en heb nergens problemen meer mee, je moet alleen de nieuwste drivers hebben van NVIDIA en alle spellen updaten die je speelt.

Ben je niet vergeten je graka op je nieuwe voeding aan te sluiten via de 6-pins connector??

als je dan nog altijd kuren hebt met kleurweergave zou ik snel terug gaan naar je computerboer en de kaart ruilen tegen ene van een merk zoals asus.

btw mijn temps liggen ook zo'n 10 graden lager als bij jou

Verwijderd

Topicstarter
De kleurweergave van het scherm is goed, na een bepaalde tijd krijgt het scherm gewoon één kleur, helemaal groen/grijs/bruin/rood etc

De graka zit aangesloten op de voeding via de 6-pins connector.

Verwijderd

heb je al gemaild met ECS misschien een bekend probleem of een hebben ze een oplossing hiervoor, anders zou ik alsnog de computerboer laten weten dat je niet tevreden bent over zijn aanbevolen videokaart.