Motorola Surfboard modem met Sitecom WL-176 router

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben nu bezig om deze combinatie werkend te krijgen i.c.m. Wanadoo kabelinternet, echter krijg ik dit niet voor elkaar.

Het Motorola Surfboard modem is aangesloten op de WAN poort van de Sitecom WL-176 (geen WL-172, typfoutje :P) router, dus dit is iig goed. DHCP server op de router staat ook aan.

Wat ik wel raar vind is dat je het type internet connectie moet instellen, en je gebruikernaam/wachtwoord moet ingeven in de router.. Echter wat voor type connectie ik ook probeer, niks werkt. De router zou toch in princiepe alleen via DHCP de internetverbinding moeten doorgeven?

Heeft iemand nog oplossingen/tips om dit wel werkend te krijgen?

iStockphoto

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:05

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

DHCP zou het moeten zijn... Ik neem aan dat je Casema kabelinternet bedoelt (Wanadoo was tot +/- 2 jaar geleden de naam), heb ik hier ook draaien met een Linksys router op DHCP ingesteld. Heb je de router gereset nadat je alles hebt aangesloten en ingesteld? Dat kan ook wel eens helpen.

• BlizzarD
  • Niet online
Glaanieboy schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:05:
DHCP zou het moeten zijn... Ik neem aan dat je Casema kabelinternet bedoelt (Wanadoo was tot +/- 2 jaar geleden de naam), heb ik hier ook draaien met een Linksys router op DHCP ingesteld. Heb je de router gereset nadat je alles hebt aangesloten en ingesteld? Dat kan ook wel eens helpen.
'Probleem' is dat je een type internet moet instellen (PPPeO, L2TP etc), DHCP kun je weer in een ander menu aan zetten (en staat dus ook aan). Bij PPPeO moet je bijvoorbeeld weer je gebruikersnaam en wachtwoord instellen, terwijl dit in princiepe ook al op het modem bekend is toch?

Er is dus een tabblad Internet waar je dit moet instellen, maar daar staat niks bij van DHCP..

iStockphoto

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-03 09:42

WeirdEye

Eindbaas

Je hebt ongetwijfeld ook een optie dynamic ip, die moet je kiezen.
Na dat je dat gedaan hebt reset je kort je modem en routen, en dan zou het moeten werken.

DHCP is alleen intern voor je pc's dat die een ip krijgen van je router.

• BlizzarD
  • Niet online
WeirdEye schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:12:
Je hebt ongetwijfeld ook een optie dynamic ip, die moet je kiezen.
Na dat je dat gedaan hebt reset je kort je modem en routen, en dan zou het moeten werken.

DHCP is alleen intern voor je pc's dat die een ip krijgen van je router.
Dat hielp idd! Tnx :D

iStockphoto