[XP] NTLDR niet te herstellen

Pagina: 1
Acties:

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41
Vandaag zette ik mijn pc aan en vanuit het niets ontbrak mijn NTLDR.
Goed vreemd maar op te lossen, dus ik heb met de windows installatie cd de recovery console gebruikt om ntldr en ntdetect.com terug te zetten, dit hielp niet en daarna ook nog fixboot en fixmbr gedaan maar ook dat wilde niet meewerken.
Toen ik probeerde om bootcfg /rebuild te doen ging deze zeuren dat ik eerst chkdsk moet draaien maar zelfs na chkdsk /r kan ik nog niks doen. Nu heb ik geprobeerd om de windows xp opstartdiskettes op een usbstick te zetten en daarbij de boot.ini zoals uitgelegd op How to create a bootable floppy disk for an NTFS or FAT partition in Windows XP

Helaas kan ik ook niet vanaf de usbstick starten omdat ik dan de foutmelding krijg dat het geen geldig startvolume is.

Ook kwam ik op http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm uit, maar hiermee kon ik de bootsector niet vervangen omdat de harde schijf is gelockt ofzo, als ik probeer hem te unlocken met Lock C: krijg ik de melding dat het mislukt.
Verder kan ik geen reparatieinstallatie uitvoeren omdat de setup dat niet aangeeft, ik kan naar de recovery console of een nieuwe windows installeren....

Ik heb dus al vanalles geprobeerd maar niks blijkt te werken. Wordt het toch een format of weet iemand de oplossing?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pieroman schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:46:
Verder kan ik geen reparatieinstallatie uitvoeren omdat de setup dat niet aangeeft, ik kan naar de recovery console of een nieuwe windows installeren....
De optie voor een reparatie-installatie krijg je dus iets later, tenzij er geen geldige oorspronkelijke systeempartitie meer gevonden kan worden (wat ook het ontbreken van je bootfiles en het niet kunnen repareren kan verklaren).

Ook al gekeken of je met bijvoorbeeld BartPE wel de inhoud van je disk kan zien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 14:42
probeer dit eens.

eerst opstarten met de windows xp cd
en dan recovery console kiezen.

typ net zo lang "cd .." (hierna enter) totdat er "C:\>" staat
tik hierna in: "x:" (en dan enter) waarbij x de driveletter van je cdrom drive is
dan tik je: "cd i386" (weer enter), er zou dan "x:\i386>" oid moeten staan
hierna tik je dit in: "copy ntldr c:" (enter)
en dan: "copy ntdetect.com c:" (enter)
reboot je computer nu.

hier staat ook nog wat informatie (2e hit op Google)

[ Voor 11% gewijzigd door hensdesk op 16-12-2007 22:13 ]

Verwijderd

Ik heb dit ook al voorgehad in het verleden. Ik kon via recovery de file telkens terugzetten maar het probleem keerde telkens terug. Mijn HD vervangen en ik heb het niet meer voorgehad.

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41
Goed problem solved, op de een of andere manier stond mijn dataschijf als primary bootdisk ingesteld in het BIOS. Daarom werd er dus vanaf de verkeerde schijf gestart, voelt wel lekker stom trouwens. Heb er ontzettend lang op zitten baggeren en doen, blijkt het een stomme instelling te zijn die binnen 2 sec is veranderd.