MOBO 8GB Ram voor Virtual PC

Pagina: 1
Acties:

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Om een simulatie uit te voeren van een bedrijfsnetwerk met file-server, print-server, dhcp-server, meerdere clients in meerdere netwerksegmenten,...
heb ik een mobo gevonden dat tot 8GB ram aankan voor zeer deftige prijs zodat elke virtuele console een 512KB aan RAM toegewezen kan krijgen.
Ik kan dan op deze machine 15 virtuele pc's simuleren + 512 voor fysieke host.

Vraag : welk besturingssysteem dien ik te installeren op mijn fysieke host opdat ik de volledige 8GB aan RAM zou kunnen gebruiken. Windows XP Pro erkend slechts 3GB max als ik me niet vergis. Wil dit dan zeggen dat ik ook slechts maximum 3GB aan RAM-geheugen kan verdelen ?
Zoja, welk besturingssysteem ondersteunt 8GB ? Windows Server 2003 Enterprise heb ik hier liggen... (MSDNa)
Welke variant van virtuele software dien ik dan te gebruiken (vmWare voor server ?)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mocht je het nog steeds niet doorhebben:
OS vragen kun je het beste in het daarvoor geschikte onderdeel plaatsen.
In dit geval dus Windows Servers en Server-software , ook vanwege je VMWare Server versies.
Als je bovendien je huiswerk goed doet kom je ook tegen dat voor >4GB je liefst een 64bits OS wil gebruiken wat je keuze al beperkt tot XP-64 of 2003 Server in 64bits varianten.

PS: 512KB per VM is wel erg weinig he ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Via de quick search heb ik gezien dat vragen betreffende vmWare en Virtual PC in het forum 'CSA' werden gesteld. Vandaar dat ik hier terecht kom...