Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb op dit forum al bijna alles gelezen over de 5920G van acer en hoe je windows xp er kan op installeren. Wat ik niet weet is hoe je een dual boot maakt op deze laptop. Dus ik wil mijn huidige vista en recovery behouden maar ik wil een extra partitie maken met daarop xp en dan een dual boot optie krijgen vista of xp. Ik heb ook al gelezen hoe je xp naast vista moet installeren maar dat loopt al fout nadat ik een nieuwe partitie probeer te maken. Ik neem ruimte weg uit de data partitie en wil daarmee een nieuwe partitie maken maar hij geeft altijd foutmeldingen. Heeft iemand al echt ervaring met een dual boot met deze laptop? Ik herhaal ik wil dus vista blijven behouden en xp ernaast installeren op een andere partitie.

Alvast bedankt,
mvg

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Je zou kunnen proberen om vanuit Vista een lege partitie/ruimte aan te maken.

Start -> Rechtermuisknop op Computer -> Beheren -> Schijfbeheer oid.

Ik weet neit hoe het zit met de dualboot. las altijd dat XP -> Vista het makkelijkste was voor een dualboot omdat de XP bootloader VIsta niet kan booten, andersom wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:12
Ik heb zelf een Aspire 7520 en mij is het gelukt afgelopen week. Mijn recovery partitie is nog heel en mijn vista draait ook nog. het grote probleem was het booten! vista gebruikt geen boot.ini meer naar veel zoeken en kloten is het me gelukt met VistaBootPro http://www.vistabootpro.org/ 8)

en een partitie kan je idd gewoon aanmaken bij systeembeheer ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Knuckless op 16-12-2007 17:45 ]

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee een partitie aanmaken in systeembeheer lukt helaas niet bij deze laptop. Want dat heb ik al gedaan met schijfbeheer. Eens ik de partitie aangemaakt heb zal het me wel lukken om xp en vista te combineren via vistabootpro maar ik moet er dus eerst in slagen een extra partitie aan te maken en dit lukt niet met de acer 5920D.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:54:
Nee een partitie aanmaken in systeembeheer lukt helaas niet bij deze laptop. Want dat heb ik al gedaan met schijfbeheer. Eens ik de partitie aangemaakt heb zal het me wel lukken om xp en vista te combineren via vistabootpro maar ik moet er dus eerst in slagen een extra partitie aan te maken en dit lukt niet met de acer 5920D.

mvg
Je moet uiteraard wle wat ruimte vrij hebben, en het beste haal je wat van de DATA partitie af. Je moet echt wel een partitie kunnen aanmaken, anders doe je toch echt zelf wat fout en kun je beter googelen ipv het hier te vragen. Je geeft nota bene niet eens aan wat de eventuele foutmelding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neen een partitie aanmaken is niet mogelijk er komt volgende foutmelding op:

De bewerking is ongeldig. De opgegeven parameters zijn ongeldig of de bewerking kan niet op het geselecteerde object worden voltooid. Raadpleeg help over meer informatie over het juiste gebruik van de bewerking.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik nu een partitie moet aanmaken want ook bij acronis disk director suite lukt het niet. Hij zegt daar dat ik te weinig schijfruimte heb maar da partitie waar ik geheugen afhaal is een lege partitie van 150gb.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
partition magic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:56:
Neen een partitie aanmaken is niet mogelijk er komt volgende foutmelding op:

De bewerking is ongeldig. De opgegeven parameters zijn ongeldig of de bewerking kan niet op het geselecteerde object worden voltooid. Raadpleeg help over meer informatie over het juiste gebruik van de bewerking.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik nu een partitie moet aanmaken want ook bij acronis disk director suite lukt het niet. Hij zegt daar dat ik te weinig schijfruimte heb maar da partitie waar ik geheugen afhaal is een lege partitie van 150gb.

mvg
Als die partitie helemaal leeg is, wat doe je dan moeilijk? Partitie verwijderen en 2 nieuwe aanmaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 17:44
Ik had hetzelfde probleem.
Na verschillende programma's te proberen is het me uiteindelijk gelukt met Paragon partition magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn DATA partitie verwijdert en een nieuwe partitie gemaakt, die nu aan het formatteren is. Ik ga daar dan vista opzetten en zo via vistabootpro een dual boot van maken. Denk dat dit wel moet lukken nu nog hopen dat alles zoals gewenst verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde dus dat ik op die partitie xp ga zetten. Had perongeluk vista getypt, mijn excuses.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
Het kan iddgeval alleen denk als je eenmaal met die partitie's klaar bent en XP geinstalleerd hebt dat je nogal moet gaan kloten wat betreft het booten! :9

Offtopic: edit knop kan je ook gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al wel een deel vordering gemaakt. Windows xp is geinstalleerd inclusief drivers en werkte prima. Tot ik met vistabootpro de boatloader van vista heb geinstalleerd. Nu start vista terug op en heb ik geen keuzemenu. Weet iemand soms een oplossing?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
Dat was precies het zelfde dat ik had. Na een paar keer instellingen veranderingen in boatloader is het me uiteindelijk gelukt naar de hele tijd omstebeurten xp en vista bootloader opnieuw installeren uiteindelijk naar half uur werkent gekregen! 8) weet nog niet precies waar aan het kan liggen maar heb je al gezocht op internet naar dit probleem? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zit nu nog dieper in de problemen geen van beide besturingssystemen start nog op. Ik heb wel een keuzemenu, bij win xp geeft hij ntldr error en bij vista wilt hij de start up herstellen en zogezegd slaagt hij hierin maar hij komt als je volgende keer vista terug opstart weer bij hetzelfde herstelvenster. de erecovery van acer start gewoon niet op door de toetsencombinatie alt + F10. Ik ga nu het volgende problemen ik heb wel toegang tot ms dos. Ik ga de ntldr en de ntdetect van de cd naar beide schijven kopieren om toch al zeker de windows xp aan de praat te krijgen. Dit had allemaal veel gemakkelijker gegaan dat ik niet zo'n domme beslissingen had gedaan toen vista nog werkte maar ja daar is het nu te laat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47

Thandor

SilverStreak

Dit heeft niets met CSL te maken, het gaat immers om de software en niet zozeer de laptop :). Move (en titelfix) naar Windows Clients dus.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand soms hoe ik terug vista kan laten booten, ik geraak in xp maar vista start niet op.
Wanneer ik vista wil installeren kom ik in het vista recovery menu wat er automatisch opkomt. De startrecovery gaat dan na waar de fout ligt en herstelt deze. Zogezegd volgens de recovery herstelt hij de bootmanager maar wanneer de laptop herstart en ik selecteer terug vista dan doet hij weer juist hetzelfde dus komt er weer het scherm van vista recovery op. Ik heb echt al allerlei zaken geprobeerd zoals in windows xp de bootloader terug te installeren met behulp van vista boot pro, maar het blijft hetzelfde probleem. Weet er iemand soms een oplossing?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PROBLEEM IS OPGELOST

allemaal hartelijk dank!

Ik had geluk dat ik in het begin een backup had genomen van de bcd anders had ik alles kwijt geweest ! ;)
Pagina: 1