Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 15:24
De Nokia N95 (8GB) heeft een tv-out functie die niet alleen de resolutie weergeeft van de telefoon zelf(qvga), maar ook hogere resoluties. Dit in combinatie met films afspelen geeft een draagbare dvd-speler.

Nou zou het mooi zijn om dus films te downloaden en af te spelen met een hoge kwaliteit op de N95 (8GB). Mijn "probleem" is: hoe? Ik wil ook oondertiteling afspelen, dit kan met smartmovie, alleen de converter is zo brak dat het niet echt opschiet(vastlopers, verkeerd converteren door beeld te spiegelen en draaien).
De ingebakken realplayer speelt o.a. mp4 en .3gp bestanden af, dus hier is wat mee te doen. Coreplayer speelt meer soorten bestanden af, waaronder divX.

Ik hoop dat ik mensen zo kan bereiken die hetzelfde willen en dat we gezamenlijk proberen het voor elkaar te krijgen films op een niet al te ingewikkelde manier te converteren(evt met ondertiteling) en af te spelen op de N95 (8GB) met TV-out en hoge kwaliteit uiteraard.

Ik ben nu zo ver dat ik ondertiteling onder een film kan krijgen, maar ik zoek eigenlijk nog een manier hoe ik films fatsoenlijk kan converteren. Er zijn een kleine tiental programma's hiervoor denk ik, en ik gebruik zelf Super, alleen het grote probleem is: ik krijg alleen maar errors. Dus zou er een ander programma zijn dat niet al te ingewikkeld is om te converteren(en geen problemen heeft met divx en dergelijke?)

Coreplayer gaf bij mij geen geluid, doordat dit in AAC gecodeerd was.

vrede in rust

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:59
Het lijkt mij dat dit beter gewoon in het algemene n95 topic besproken kan worden :)

• Nas T
chapie schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:43:
Het lijkt mij dat dit beter gewoon in het algemene n95 topic besproken kan worden :)
Maar waarschijnlijk komt dit topic vrij aardig vol met instellingen zoals je die in programma's in moet voeren evenals uitleggen. Ik denk dat het "gewone" N95-topic te vol zit om dat daar nog bij te hebben. Het uiteindelijke doel van dit topic is om een soort handleiding te hebben zodat je snel je film geconverteerd hebt en die afspeelt via N95 op tv met een goede resolutie. Als die "handleiding" er is, dan kan die in de SP van het N95 topic ;)

vrede in rust

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mjah van dat algemene N95 word je niet echt vrolijk van. :N

[ Voor 3% gewijzigd door Trasos op 16-12-2007 17:06 ]

• Nas T
Trasos schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:06:
Mjah van dat algemene N95 word je niet echt vrolijk van. :N
En dit soort reactie zijn daar de oorzaak van? Ik bedoel....het voegt niet echt iets toe, wel?
Dus:

HOU HET ONTOPIC!

vrede in rust

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Op welke resolutie kan deze max tv-out doen?

• Nas T
Aakab schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:04:
Op welke resolutie kan deze max tv-out doen?
Weet ik niet, is volgens mij ook niet bekend. Wat ik weet is dat de resolutie van de TV-out hoger kan dan die van het scherm, hoe het precies werkt weet ik niet. Ik zie dat bij het bekijken van foto's de resolutie hoger is dan 320x240, aangezien de foto's scherp en niet geblokt weergegeven worden op de tv.
Maar ik heb zelf een pmp(portable multimedia player) die dat ook kan, alleen doet hij dat in videomodus. Dus daarop is er maar 1 modus waarbij de volledige resolutie wordt vrijgegeven zeg maar, en bij de rest van de applicaties niet. Hoe dat precies werkt voor de N95 weet ik niet, want dan zou het ook nog kunnen zijn dat verschillende applicaties de volledige resolutie moeten vrijgeven...

vrede in rust

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Sorry misschien dwaal ik nu een beetje af, maar het heeft nog steeds met de tv-out te maken:
How is de weergave van powerpoint presentaties in Quickpoint via de tv-out? De tekst nog steeds leesbaar?

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-11 07:31
Nas T schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:18:
[...]

Weet ik niet, is volgens mij ook niet bekend. Wat ik weet is dat de resolutie van de TV-out hoger kan dan die van het scherm, hoe het precies werkt weet ik niet. Ik zie dat bij het bekijken van foto's de resolutie hoger is dan 320x240, aangezien de foto's scherp en niet geblokt weergegeven worden op de tv.
Maar ik heb zelf een pmp(portable multimedia player) die dat ook kan, alleen doet hij dat in videomodus. Dus daarop is er maar 1 modus waarbij de volledige resolutie wordt vrijgegeven zeg maar, en bij de rest van de applicaties niet. Hoe dat precies werkt voor de N95 weet ik niet, want dan zou het ook nog kunnen zijn dat verschillende applicaties de volledige resolutie moeten vrijgeven...
Ik vraag het me af, het zou best kunnen dat hij met beeld en video een andere resolutie aan neemt maar dat kan ik me om eerlijk te zijn niet goed voorstellen.

Als je bijvoorbeeld het menu opent terwijl hij op je tv is aangesloten is het exact even "groot" als op je telefoon, dus volgens mij wordt er niets aan de resolutie veranderd...

Om volledige dvd`s te converteren gebruik ik altijd AutoGK, echt een super programma. Ondertitels kun je ook gewoon mee converten en geluid en beeld loopt netjes synchroon. Ik gebruik daar coreplayer bij om ze af te spelen. Het is geen geweldig programma als je het mij vraagt qua instellingen maar als je hem eenmaal goed hebt staan doet hij z`n werk zoals je het mag verwachten, goed.

• Nas T
Sjengcity schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:48:
[...]
Om volledige dvd`s te converteren gebruik ik altijd AutoGK, echt een super programma. Ondertitels kun je ook gewoon mee converten en geluid en beeld loopt netjes synchroon. Ik gebruik daar coreplayer bij om ze af te spelen.
AutoGK ook geprobeerd en gaat netjes. Film met beeld en geluid gekregen, nu nog een proberen die een betere verhouding heeft dan een bioscoopversie-breedbeeld. Ik speel het ook af via coreplayer, beeldkwaliteit was vrij aardig, maar had wel soms het idee(bij schuine randen) dat de resolutie toch 320x240 was. Hoe krijg ik ondertiteling (.srt) bij de film erbij?

vrede in rust

Verwijderd

Hallo,
Ik ben op zoek naar een manier om het scherm van het toestel uit te schakelen wanneer er een video output wordt gebruikt.
Dit om m op mijn lcd in de auto te gebruiken zonder dat er twee schermen werken.
Omdat het toestel wel bedient moet worden moet deze ook in het zicht geplaatst worden namelijk.
Pagina: 1