Toon posts:

Vista op DVD zetten dmv ISO

Pagina: 1
Acties:
  • 906 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een Vista x64 versie van mijn MSDN subscriptie gedownload (iso), had deze ISO uitgepakt en vervolgens op DVD gezet. Nu is deze niet bootable, na lezen had ik dus direct de ISO erop moeten branden met Nero oid.
Ik heb geen zin om weer 4gb te downloaden, dus mijn vraag of het mogelijk is om van de files weer een ISO te maken en deze te branden (en of deze dan natuurlijk nog wel bootable is..).

Bedankt!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Het is wel het makkelijkst om hem opnieuw te doen, maar niet per sé noodzakelijk. :)

Maargoed Ik heb even de bootsector van een Vista x64 geëxtract met BBIE (onder Linux met Wine :P)

De output van het programma was:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
jaapjan@frodo:~/Desktop$ wine bbie D:
BBIE - Bart's Boot Image Extractor v1.0, (c) 2001, Bart Lagerweij
http://www.nu2.nu
Reading boot record from sector 17 (0x11)
Reading boot catalog from sector 22 (0x16)
CD-ROM manufacturer/developer: "MICROSOFT CORPORATION   "
1) mode "no emulation". Sector is 1101 (0x44D)
Writing 1 block(s) to "image1.bin"

Nou moet je dus in Nero een nieuwe bootable DVD branden met deze bootsector: http://rapidshare.de/files/38062748/image1.bin.html. Hoe dat werkt is wel te vinden in tutorials, volgens mij is het vergelijkbaar met het maken van een bootable CD voor Windows XP. Succes. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 16-12-2007 15:37 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

MSDN subscription hebben en dan niet weten wat je met een bootable ISO moet? Zeer geloofwaardig :D

Is genoeg informatie te vinden je elke willekeurige windows install cd bootable moet maken. Je zou zelfs alles op een USB stick kunnen zetten, installatie is dan supersnel.

http://kurtsh.spaces.live...DA410C7F7E038D!1665.entry

[ Voor 58% gewijzigd door Dukey op 16-12-2007 15:42 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is je probleem, het feit dat ik een MSDN subscriptie heb betekend toch niet dat ik een expert moet zijn met het branden van DVD's? Normaal zou ik de DVD's gebruiken die ik op kantoor gestuurd krijg, maar hier ben ik nu niet.

Jaap-Jan, bedankt voor je reactie en de bootsector, hiermee gaat het lukken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:25:
Hallo,

Ik had een Vista x64 versie van mijn MSDN subscriptie gedownload (iso), had deze ISO uitgepakt en vervolgens op DVD gezet.
Voortaan gewoon de aanwijzingen onderaan de download pagina van je MSDN subscription lezen.

Je mag dan misschien geen expert zijn, maar daarvoor hoef je ook geen MSCIA te hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.