Toon posts:

Bedrijfs computer (multimedia)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb wat rond zitten snuffelen op het forum omdat ik voor mijn bedrijf een aantal PCs moet aanschaffen. Deze moeten zeer snel en stabiel zijn. Op de computers worden multimedia activiteiten uitgevoerd, beeldbewerking (photoshop e.d.) websites bouwen met dreamweaver, flash e.d.

Ook moet het beeld kwaliteit uitzonderlijk mooi zijn (22/24 inch met een glazen scherm?) omdat
er op ontworpen wordt!

Hieronder mijn samengestelde computer(s), opmerking en suggesties zijn welkom!

-------------------
Grafische kaart (PCIe) Asus EN8800GTS/HTDP

Processor Intel. Core™ 2 Duo E6750

TFT-Monitor LG L222WS-BN

Voeding Enermax INFINITI

Muis Logitech LX7 CL Optical Mouse

Behuizing Enermax Chakra ECA3052

Garantie Alternate 2 jaar on-site garantie

Garantie Alternate 1 jaar pixelgarantie

DVD-Brander Asus DRW-2014L1T

Toetsenbord Logitech G15 Gaming Keyboard

Moederbord Asus P5KC

Harddisks (SATA) Hitachi Deskstar 7K160

Harddisks (SATA) Hitachi Deskstar 7K160

Geheugen Kingston HyperX 2 GB DDR2-1066 Kit

Prijs: 1531 EUR

-------------------

Graag hoor ik of er andere varianten zijn van de hierboven genoemde specs, en dan bedoel ik
die bijv beter zijn maar even duur, of zelfs goedkoper! Ik heb dit samengesteld op alternate.nl

Groeten,
Bram van de Bunt

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:56
mischien een suggestie om naar een Quadro videokaart te kijken? ik neem niet aan dat je werknemers gamen onder werktijd :9

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 23:06
Volgens mij hoef je voor Photoshop echt geen 8800GTS te hebben. Een veel minder model presteerd in 2d ook goed genoeg. Alleen als je met 3d gaat werken (en dan ook echt direct3d of opengl), dan is het zinnig om zo'n dure videokaart te nemen.
Voor de harde schijf zijn er tegenwoordig ook wel snellere alternatieven, de Hitachi 160gb is een model wat al weer wat ouder is, en er zijn nu alweer genoeg mogelijkheden voor een snellere schijf (bijvoorbeeld de Samsung Spinpoint F1).

Glazen scherm moet je dus juist NIET doen. Dit geeft hinderlijke reflecties, en dat wil je niet. Vaak word er glas of van dat glanzende plastic voorgedaan om je te laten geloven dat je een strak scherm hebt met mooi beeld, echter is het alleen hinderlijk. Dit doen ze gewoon om de kleuren wat op te poetsen zodat het mooier lijkt.
Kijk ook zeker naar een PVA of beter LCD paneel, als je echt serieus bezig bent met design dan is een goed scherm zeker aan te raden.

[ Voor 65% gewijzigd door eX0duS op 16-12-2007 16:36 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 21:45
Misschien is voor die doeleinden ook een Quad-core niet veel leuker en sneller ?
En idd een Quadro videokaart is beter voor photoshop

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 10:13
Kan je ook toelichten waarom je aan een logitech G15 toetsenbord zit te denken?

Het enigste waarvoor die eigenlijk gemaakt is is gaming.
Je zou het met een simpeler model ook prima af moeten kunnen.

Qua muis heb je een vrij simpel optisch muisje.
Misschien daarvoor een lasermuis in overweging nemen.
Deze zijn toch een stuk beter als het op precisie werk aankomt.

[ Voor 31% gewijzigd door Pieler op 16-12-2007 16:38 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 21:45
Misschien zoiets :

GeiL 4 GB DDR2-1066 Kit 4096 MB,€ 179,-
Photoshop vereist best veel geheugen
Intel® Core 2 Quad Q6600 € 239,-
Snel genoeg voor Mediatoepassingen en photoshop berekeningen
Antec NeoPower 650 650 Watt € 109,-
Voldoende wattage
Enermax Chakra ECA3052 € 79,-
keuze van de TS
Samsung SH-S202J € 25,-
samsung maakt goede branders
Asus P5KC € 109
Goed voorbereid op de toekomst met oa ddr3
2 Western Digital Raptor 150 GB € 338,-
Voor je OS en Fotoshop lekker snel in raid 0
2 Hitachi Deskstar 7K1000 1.000 GB € 518,-
Ook in raid 0 en is lekker veel opslag.

Subtotaal:€ 1.596,-

Hier moet nog een Quadro videokaart bij voor het fotoshoppen etc maar daar heb ik wat weinig verstand van verder is dit ex garanties, muizen etc

[ Voor 8% gewijzigd door the squaler1 op 16-12-2007 19:28 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Een raid-0 array binnen een bedrijfsomgeving waar stabilteit belangrijk is :?... Tis toch geen game PC @ TS en sommige posters..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 19:30 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-01 00:26

HeepH

Dope Rapper

Quadros zijn voor 3D APPLICATIES dus NIET voor fotoshop. Een quadro doet niets in photoshop (alleen in adobe premier kan ie wat special effect renderen die niemand gebruikt). Doe je geen 3d werk ben ik het redelijk eens met de config die hierboven staat,maar dan met de goedkoopste 3d kaart die je kunt vinden van een recente serie (de 8500 bijvoorbeeld?)

2 Hitachi Deskstar 7K1000 1.000 GB € 518,-
Ook in raid 0 en is lekker veel opslag.

Raid-0 is niet veilig...

misschien is software raid 5 een idee? maar singledisk of raid 0 met een mooie backup is ook goed.

[ Voor 23% gewijzigd door HeepH op 16-12-2007 19:32 ]

http://specs.tweak.to/16495

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Idd, Photoshop doet amper wat met je videokaart, een midrange kaartje voor rond de 100 euro voldoet prima. Houd je wat meer ruimete voor een Quadcore en 4GB.

Verder is 1 HDD genoeg, als bedrijf moet je namelijk een goede server hebben staan voor backups/synchronisatie ipv dat allemaal door iedere computer afzonderlijk te laten doen. Een hell voor de systeembeheerder. Desnoods als er geen geld is voor een systeembeheerder en er ook geen kennis is de optie om een Windows Home Server te halen. Voordeel is dan ook dat je via het netwerk zou kunnen werken en samen aan bepaald project kan werken en toegang kan hebben tot alle bestanden (mits goed gecoördineerd).

Over een scherm: Dat zul je zelf moeten bepalen. Het lijkt me voor jullie het meest essentiele punt en die wil je gewoon aanraken testen, reviews lezen en geod in verdiepen. Dat meot je niet overlaten aan een stel tweakerts hier. Zelf tevreden met mn Samsung Syncmaster 2032BW, maar ik ben geen Videofiel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 16-12-2007 20:15 ]

Verwijderd

Ik zou geen LG scherm nemen. Misschien een wat groter Dell scherm, of een Eizo?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

als bedrijf wil je geen zelfbouw-dingen tenzij je daar een heel goede reden voor hebt.
die lijk jij niet te hebben (nofi).
koop gewoon standaard spul, bij een bekende toko (thinkcentres van Lenovo\IBM zijn erg fijn mi.).
zelfbouw is niet echt professioneel, zeker als het kapot gaat (dan is het nog stukken duurder ook als jij uit moet zoeken wat er stuk is en allerlei spares moet gaan zien te krijgen).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Boudewijn schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:04:
als bedrijf wil je geen zelfbouw-dingen tenzij je daar een heel goede reden voor hebt.
die lijk jij niet te hebben (nofi).
koop gewoon standaard spul, bij een bekende toko (thinkcentres van Lenovo\IBM zijn erg fijn mi.).
zelfbouw is niet echt professioneel, zeker als het kapot gaat (dan is het nog stukken duurder ook als jij uit moet zoeken wat er stuk is en allerlei spares moet gaan zien te krijgen).
Ik zou niet kunnen bedenken waarom je zelfbouw zou afraden. Als je het door de shop laat inelkaar laat zetten dan doen "zelfbouw" systemen met aardige garantie niet onder, je hebt wel de voordeel om te bepalen wat er in zit. Als ik de TS zo lees komt het ook niet neer op een groot bedrijf, maar meer op een computertje of 5. Een of ander dik service overeenkomst met HP oid lijkt me ook niet echt op zn plaats. Zelfbouw <> Tweaken! Ik heb nog nooit problemen gehad thuis met zelfbouw systeempjes, en waarom zouden ze?

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 16-12-2007 20:18 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

omdat als je een bedrijf hebt het lang niet altijd handig is (de TS heeft er kennelijk weinig verstand van) om 3 dagen te gaan hobby-bobben als er brokken zijn, en die dingen in elkaar te zetten.
Tijd is geld in een bedrijf. Als ik een uurtje of 2 rommel als bedrijf om wat pc's in elkaar te zetten kost mij dat meer dan de meerprijs van een standaard systeem.
idem met garantie en dergelijke.

Verder heb ik zelf voor thuis etc wel gewoon zelfbouw systemen, maar dat is niet direct zakelijk ;)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 23:06
HP geeft op zakelijke systemen 3 jaar garantie. Altijd leuk om rekening mee te houden natuurlijk. En komen ze als er iets stuk is dezelfde dag of de volgende dag nog het systeem repareren (afhhankelijk welke garantie er precies op zit). Zoiets zal Dell vast ook hebben.
Dat is inderdaad wel de belangrijkste reden om geen zelfbouw te nemen. Tenzij je het leuk vind om af en toe te moeten hobbyen voor het een of ander.

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 16-12-2007 20:43 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

idd: hobbien is echt prima, maar niet als bedrijf zijnde.
dat kost gewoon heel veel geld, en gebeurt altijd de dag voor een groot project\offerte waarbij je nou net even niet dat handige neefje in de buurt hebt ;)

niet doen dus.

Verwijderd

Topicstarter
We maken inderdaad ook 3D applicaties, vandaar dat ik die videokaart had opgegeven. Ik heb ook gelezen dat een Quad core nu eigenlijk nog geen voordeel heeft in tegen over stelling tot een duo core? Omdat de Quad nog niet optimaal gebruikt kan worden? (ik ben ook maar een leek in computers ;))

Het budget ligt op 1500 euro per PC (8 stuks). De keuze voor het toetsenbord is omdat er meer toetsen op zitten dan een normale, en dit is weer handig omdat wij alles key binden!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:28

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.