Upnp AV server (Dlink NAS 323) benaderen vanuit Frontrow

Pagina: 1
Acties:
  • 1.338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2025
Ik heb sind kort een Dlink 323 NAS schijf aangeschaft.

Deze schijf bevat de mogelijkheden om de volgende functies in te schakelen:

1. inschakelen Upnp AV media server

2. inschakelen Itunes server

Zodra ik de Itunes server inschakel, dan kan ik vanuit Frontrow de NAS ook als bron kiezen.
Met als gevolg dat ik succesvol de muziekbestanden kan afspelen.

Echter zodra ik foto's of bijv. video wil afspelen dan lukt dit niet. Hiervoor heb ik volgens mij de Upnp AV media server functie nodig.

Deze functie kan ik wel inschakelen, maar deze komt niet als bron te voorschijn in Frontrow.

Mijn vraag is dus dan ook resumerend.
Kan Frontrow overweg met Upnp AV servers (bekijken foto's/video's/muziek)? Of alleen met gedeelde itunes mogelijkheden?

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat is inderdaad een lastige situatie.

Apple heeft voor het delen van audio/video/foto's zijn eigen gesloten iTunes protocol (DAAP en DPAP). Dat is inmiddels voor audio ge-reverse-engineered (en zit in allerlei Linux-based NASsen), maar nog niet voor video en foto's.

De rest van de wereld gebruikt UPnP AV, en dat is open. Applicaties op Linux en Windows kunnen heel makkelijk inhaken op de bestaande UPnP frameworks die in het OS al zitten, een Mac app moet alle UPnP code zelf inbouwen. Daardoor heb je op Windows/Linux een hoop clients, maar op de Mac nog niet. VLC bijvoorbeeld heeft op Windows en Linux UPnP support, in de Mac versie is dat nog niet toegevoegd. Toen ik hier een paar maanden terug naar keek was er sprake van dat UPnP ook naar de Mac versie geport zou worden, maar tot nog toe niet gezien.

De beste workaround is tot nu toe het handmatig toevoegen van de remote videofiles aan je iTunes library. De library wordt dan helaas niet automatisch bijgewerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 16-12-2007 18:14 ]

Verwijderd

markoh schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:18:
Ik heb sind kort een Dlink 323 NAS schijf aangeschaft.

Deze schijf bevat de mogelijkheden om de volgende functies in te schakelen:

1. inschakelen Upnp AV media server

2. inschakelen Itunes server

Zodra ik de Itunes server inschakel, dan kan ik vanuit Frontrow de NAS ook als bron kiezen.
Met als gevolg dat ik succesvol de muziekbestanden kan afspelen.

Echter zodra ik foto's of bijv. video wil afspelen dan lukt dit niet. Hiervoor heb ik volgens mij de Upnp AV media server functie nodig.

Deze functie kan ik wel inschakelen, maar deze komt niet als bron te voorschijn in Frontrow.

Mijn vraag is dus dan ook resumerend.
Kan Frontrow overweg met Upnp AV servers (bekijken foto's/video's/muziek)? Of alleen met gedeelde itunes mogelijkheden?
Doet de iTunes server het wel in Front Row met cd covers?
Als je een nummer afspeelt, veranderd dan de 'playcount' bijvoorbeeld ook?