Printer spooler

Pagina: 1
Acties:

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Bij het afdrukken van documenten merk ik soms dat mijn HP 4050 (laserprinter met Jetdirect) het echt moelijk krijgt bij de minste afbeelding of grafiek uit een PDF-document. Een Word- en Excel-document geven geen problemen, maar PDF's worden enorm traag afgedrukt.

Als ik de spooler van de printer eens bekijk, zie ik daar algauw documenten van 250 MB in het wachtlijstje staan, terwijl de PDF's die afgedrukt worden dan maar 2 MB bedragen.

Druk ik diezelfde file af met mijn Samsung CL-500 (ook een laserprinter met netwerkkaart), dan is dat bestand in de spooler zelden groter dan de oorspronkelijke bestandsgrootte van het afgedrukte bestand.

Net even getest:
Oorspronkelijk bestand: PDF, 11 blz, 0,524 mb
Samsung Spooler: 2,00 mb
HP (PostScript): 12,6 mb
HP (PCL6): > 2 gb

Iemand raad? Zelfs met de PostScript driver zijn de bestanden veel groter dan bij de Samsung.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

GDI printers laten alles door de host-pc/server in hapklare brokken aanleveren. Als ze geen eigen engine hebben, geen fonts e.d. onboard, moet dat ook worden aangeleverd door de host. Daarom worden die bestanden groter dan bij een afdelingsprinter. Maar dat verklaard nog niet waarom dat bij de 4050 ook zo is.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad met de zelfde printer, bij mij is het verholpen door de printer geheel opnieuw op de computer te installeren.