Klein vraagje, ik heb de ASUS A7V, met IDE-100 aansluiting. Nu duurt het booten extra lang als er geen hardware aan de Promise IDE-100 controller hangt. Om dit te voorkomen wil ik graag mijn ATA/66 schijf aan deze IDE poort hangen.....maar gaat dit?
Thanks, maar ik heb helaas niet zoveel schijven. Ik heb het volgende in mijn hoofd:
pri. IDE-100 ATA/66 HDD
sec. IDE-100 *leeg*
pri. IDE-66 CDRW Samsung
sec. IDE-66 CDRom
Moet toch ook kunnen?
pri. IDE-100 ATA/66 HDD
sec. IDE-100 *leeg*
pri. IDE-66 CDRW Samsung
sec. IDE-66 CDRom
Moet toch ook kunnen?
Verwijderd
Onzin.
Gewoon schijf aan de ATA-100 en gassen; de ATA-100 komt niet in het bios voor.
RTFM
Gewoon schijf aan de ATA-100 en gassen; de ATA-100 komt niet in het bios voor.
RTFM
Verwijderd
Ik neem aan dat je als je een schijf aan je IDE-100 controller hangt dat je dan eerst die promise drivers in Windows moet installeren of zie ik dat verkeerd?
Levert het eigenlijk nog verschil in snelheid op? (als je er een UDMA66 schijf aan de IDE100 hangt) Wel geinig dat de Harddisk LED dan weer iets gaat doen. Is dat bij de IDE66 controller echt fysiek onmogelijk of zou dat met een bios update verholpen kunnen worden? Zo'n lampje is toch wel handig als je harde schijf heel erg stil is.
Levert het eigenlijk nog verschil in snelheid op? (als je er een UDMA66 schijf aan de IDE100 hangt) Wel geinig dat de Harddisk LED dan weer iets gaat doen. Is dat bij de IDE66 controller echt fysiek onmogelijk of zou dat met een bios update verholpen kunnen worden? Zo'n lampje is toch wel handig als je harde schijf heel erg stil is.
Verwijderd
Ook niet met je harddisk op de IDE100 controller dus?
(Ik moest toch wel een keer extra kijken toen ik die aanvulling op de handleiding las. IDE activity LED: "Read and Write will not cause the LED to light up" hmmm, juist ja.
(Ik moest toch wel een keer extra kijken toen ik die aanvulling op de handleiding las. IDE activity LED: "Read and Write will not cause the LED to light up" hmmm, juist ja.
OK, tot nu toe is 1 ding duidelijk...dat de opstelling die ik in mijn hoofd heb kan.
Alleen nu nog de vraag of ik eerst wel/niet de promise drivers moet installen, en of ik in het BIOS moet instellen op te starten van SCSI ja/nee..........
Kan iemand mij vertellen wat nu wel/niet moet??
Alleen nu nog de vraag of ik eerst wel/niet de promise drivers moet installen, en of ik in het BIOS moet instellen op te starten van SCSI ja/nee..........
Kan iemand mij vertellen wat nu wel/niet moet??
Pagina: 1