Toon posts:

USB access point?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een notebook aangeschaft, maar nu wil het dat ik op mijn kamer geen draadloos internet heb, maar ook mijn vriendin heeft geen draadloos internet.

Wat ik nu graag zou willen is een USB stickie die ik in de computer steek en die de internetverbinding dan van de computer draadloos deelt met mijn laptop.

Een USB Wifi Transmitter dus:
http://www.consoleshop.nl...wifi-usb-transmitter.html

Deze ziet er veelbelovend uit alleen moet ik telkens software installeren voordat hij werkt en het zou makkelijker zijn als dat niet hoefde.. Zal waarschijnlijk wel niet kunnen?

Heeft iemand ervaringen met deze stick? Ik kon overigens geen andere vinden van linksys oid. Lijkt mij dat er toch wel meer zijn dan alleen deze?

Mvg,
Erik

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan een Ad-Hoc verbinding opzetten tussen de 2 pc's, en dan de verbinding delen. Dit kan je vinden in de NT-FAQ

Ey!! Macarena \o/

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Waarom niet gewoon een draadloze router kopen, de routerfunctionaliteit uizetten en gewoon een acces point met switch overhouden? Dan hoeft je pc niet altijd aan te staan en heb je veel meer functionaliteit op je WLAN.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:35:
Je kan een Ad-Hoc verbinding opzetten tussen de 2 pc's, en dan de verbinding delen. Dit kan je vinden in de NT-FAQ
Ja maar dit is niet echt wat ik wil ;)

Ik wil eigenlijk overal bij alle computers een usb stickie erin kunnen pluggen en dan draadloos internet ter beschikking hebben.

Bij een Ad-Hoc verbinding, moet je een hoop instellingen gaan veranderen en volgens mij ook met vaste ip's werken? (lang geleden dat ik dit gedaan heb)

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:39:
Waarom niet gewoon een draadloze router kopen, de routerfunctionaliteit uizetten en gewoon een acces point met switch overhouden? Dan hoeft je pc niet altijd aan te staan en heb je veel meer functionaliteit op je WLAN.
Omdat ik op meerdere locaties dit zou moeten doen en het dan een dure grap word :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:39:
[...]
Ja maar dit is niet echt wat ik wil ;)

Ik wil eigenlijk overal bij alle computers een usb stickie erin kunnen pluggen en dan draadloos internet ter beschikking hebben.
En wat je wil is onrealistisch en gewoon niet mogelijk. Als je stickies zou hebben die overal gelijk internettoegang gaven, dan zou er iets vreselijk mis zijn met beveiliging.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:42:
[...]

En wat je wil is onrealistisch en gewoon niet mogelijk. Als je stickies zou hebben die overal gelijk internettoegang gaven, dan zou er iets vreselijk mis zijn met beveiliging.
Ja daar was ik ook al bang voor, zou wel erg makkelijk zijn :o

EDIT: merk net dat ik het topic helemaal verkeerd heb geplaatst in overige hardware ipv netwerken 8)7 mijn excuus daarvoor.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 13:48 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:40:
[...]
Omdat ik op meerdere locaties dit zou moeten doen en het dan een dure grap word :)
Je kunt een Wireless router best meenemen hoor, zo'n WRT54GC van Linksys bijvoorbeeld is vrij klein.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

EDIT: merk net dat ik het topic helemaal verkeerd heb geplaatst in overige hardware ipv netwerken 8)7 mijn excuus daarvoor.
Idd... ik vroeg me al af wat dit hier moest...

Move OH ->NT :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1