2 onbekende UPNP portmaps in router?

Pagina: 1
Acties:

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik was nog eens aan het snuffelen in mijn router en ik vond twee portmaps in de UPNP configuratie waarvan ik niet weet vanwaar ze komen. Ze zijn schijnbaar altijd actief als ik deze computer aanzet, bij de anderen zijn ze niet actief.

Het gaat om poort 50200 en 52122, beiden geforward naar dezelfde poorten op deze computer. Google bracht mij niet de oplossing en ook het draaien van "netstat -a" in de commandprompt levert geen applicaties op die deze poorten gebruiken.

Ik heb ook een virusscan (Avast) en adwarescan (Windows Defender) gedraaid.

Het gaat om een computer met Windows Vista Home Premium.
Normaal verdwijnt de UPNP portmap direct als de betreffende applicatie wordt afgesloten maar deze twee blijven, welke applicatie ik ook afsluit (Windows Live Messenger, Avast en Yahoo widgets; andere speciale applicaties draaien niet).

De dump van netstat heb ik in een tekstbestandje opgeslagen.

Alvast bedankt voor jullie input :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het blijkt weer weggegaan te zijn. Ik heb alle opstartende programma's en services eens uitgekuist en hierbij ook een paar dingetjes van PerfectDisk uitgeschakeld. Het terug inschakelen van deze dingen levert echter niets op.

Ook heb ik Apple Bonjour verhinderd van opstarten maar aangezien deze pas gisteren geïnstalleerd is samen met Photoshop CS3 kan het daar ook niet van zijn want het "probleem" bestaat al langer :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt vast met firewall software wel kijken/auditen/blocken wie die poorten even open tijdens de start van je system.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Daar had ik nog niet aan gedacht aangezien bij mijn router de poortmaps direct verdwijnen wanneer ze niet meer gebruikt worden. Daarom vind ik het zo raar dat netstat -a niets vindt...

Maar goed, ik krijg het nu toch niet meer gesimuleerd... Het lijkt erop dat het één van de ongewilde services was.