[apache] tijdelijke mededeling in verband met verhuizing

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Voor de echte apache kenners is dit wellicht peanuts, maar ik heb geen idee en kon het niet vinden op dit forum of Google (maar ik ken de bijbehorende terminologie misschien gewoon niet).

Het gaat om het volgende. Binnenkort verhuist de site www.jubalvarsseveld.nl, waar ik op de achtergrond nog een beetje webmaster van ben, naar een andere hoster. Om nu alles goed te kunnen testen zou ik graag de volgende situatie willen: alle bezoekers krijgen - of ze nu een deeplink of de homepage oproepen - een tijdelijke mededeling dat ze in verband met onderhoud de site niet kunnen bezoeken, maar ik en collega webmaster krijg juist gewoon de site te zien zoals die op dat moment is.

Kan Apache zoiets doen en zo ja, hoe? Of kan ik dit effectiever oplossen met een tijdelijke PHP-constructie waarbij ik mezelf autoriseer of zo?

• TromboneFreakus
Ik krijg al via MSN deze tip binnen:
http://www.webmasterworld.com/apache/3290788.htm

• TromboneFreakus
Enige waar ik mee zit is dat ik van dat andere forum begrijp dat verwijzing naar externe site moet. Als ik zou verwijzen naar eigen pagina, wordt dit een recursieve verwijzing, denk ik zo intuitief. Dus hoe zou ik dat afvangen?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 14:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Puur een apache config vraag dus? Dat heeft niks met programmeren te maken en hoort dan ook thuis in Windows Servers en Server-software.

Nog even los daarvan: Als je iets wilt toevoegen aan een post gebruik dan aub de Edit knop i.p.v. een losse posts. Drie posts van jezelf achter elkaar is nu ook weer niet nodig.

Een redirect die alles matcht zou toch prima moeten werken? Je hoeft een apache redirect niet naar de client door te sturen maar direct door apache zelf laten regelen om een recursieve redirect te voorkomen (daar heb je opties voor ;) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:24
Wat bij de weg ook wel belangrijk en netjes is, is om de juiste HTTP statuscode mee te geven. Voor zoekmachines o.a. heel belangrijk.
307: Temporary Redirect, of
503: Service Temporarily Unavailable

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog