Toon posts:

1 bestand naar meerdere mappen kopieren; hoe? *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik heb een vraag
is het mogelijk in windows of met een andere programma om 1 bestand in 200 mappen in 1 keer te kopieren ipv map voor map af te gaan

groetjes

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 20:09
doe dir > output.txt in de command prompt en gebruik je creativiteit om er een simple batch bestandje van te maken. Hoef je niet alle directories in te typen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:05

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan ook Total Commander downloaden en gebruiken. Hoef je niet persé zelf batches te schrijven.

Wauw, een sig!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ja, geen enkel probleem. Moet je inderdaad wel wat scripten. Afhankelijk van de grootte van het bestand kan je ook gaan denken aan hardlinken (http://www.microsoft.com/...n-us/fsutil_hardlink.mspx).

Een en ander kost natuurlijk wel wat scriptwerk aan jouw kant, maar dat spreekt voor zich. Bijv. (afhankelijk van je OS) WSH/VBScript, PowerShell of 'ouderwetsch' batch/CMD. Batch via bovenstaande methode: doe dan natuurlijk wel dir /ad /b /s en zet een FOR loopje om de output heen. Ook als je nog geen van die 'talen' kent is het redelijk eenvoudig aan te leren. Dan zou ik tegenwoordig beginnen met PowerShell of VBScript, batch wordt oud (zegt opa hier :+ ).

Trouwens welkom!

edit: of inderdaad simpel doen met TC. :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan

1 bestand in alle mapen kopieren > 1 bestand naar meerdere mappen kopieren; hoe? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jongens.
ik ga Total Commander uitproberen
Pagina: 1