Toon posts:

KeesV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP C5180 all in one. Die wil ik voor 2 PC gebruiken. Ik heb geen netwerk of zo Alleen een cable router voor internet verbinding voor de 2 PC's.
De PC's staan op 2 bureaus naast elkaar. De printer er tussen in. USB aansluiting. Wat is een eenvoudige manier om samen die printer te gebruiken. LN308 van sitecom lijkt wel erg ingewikkeld.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het gebruik van een printserver die usb ondersteund of een router met usb print server lijkt me de makkelijkste oplossing. Je kunt ook de printer delen in Windows. Bij deze laatste oplossing moet de pc waar de printer aan verbonden is wel aan staan wanneer de andere printer wil gaan printen.

Hoe je een printer kunt delen is eenvoudig te vinden mbt google. Kijk bv hier eens.

Ik mis een beetje wat je zelf al hebt onderzocht in de topicstart. Welkom op GoT trouwens :)

[ Voor 72% gewijzigd door Bor op 16-12-2007 13:10 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Laat maar te laat

Maar met die cable router kun je toch makkelijk een netwerkje opzetten? Of opzetten, eigenlijk is het al een netwerk, je hoeft alleen maar je printer te delen. Dan moet je wel de ene computer aan hebben staan om op de ander te kunnen printen.

[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 13:10 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:04:
Ik heb geen netwerk of zo Alleen een cable router voor internet verbinding voor de 2 PC's.
dan heb je dus wel een netwerk ;) Deel de printer maar es (rechter muisknop) en dan zoeken in netwerkomgeving op de andere pc.

Je kunt dan alleen de scanfunctie niet gebruiken. Tevens moet de pc met printer uiteraard wel aanstaan.

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-03 08:21
Daarbij heeft de C5180 ook nog een netwerkaansluiting volgens deze pagina. Dus aansluiten op de router is ook een mogelijkheid, dan hoeft de PC niet eens aan te staan.
Dan kan (mits de software op beide PC's wordt geïnstalleerd) ook op beide PC's de volledige functionaliteit gebruikt worden.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:57

Ankh

|true

tazmaniankoala schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:35:
Daarbij heeft de C5180 ook nog een netwerkaansluiting volgens deze pagina. Dus aansluiten op de router is ook een mogelijkheid, dan hoeft de PC niet eens aan te staan.
Dan kan (mits de software op beide PC's wordt geïnstalleerd) ook op beide PC's de volledige functionaliteit gebruikt worden.
yupz klopt helemaal. ik heb deze printer en je kan gewoon de netwerk aansluiting printen. Ik doe dit via 3 computers :) werkt perfect

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dat is wel heel luxe :P Dan zou ik dat ook doen, eenvoudiger kun je het niet hebben. En ws. kun je dan ook nog scannen via het netwerk.
Pagina: 1